Svensk Svart 16.Juni.2016 Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 Ser i mitt tidligere innlegg at jeg skriver broen over til Gullholmen 'i venstre bildekant'. Det skal være i høyre bildekant. Edru som alltid. I morges gikk til og med en halv kartong rødvin i søpla, hadde blitt for gammel. Det skal ikke skje med den flasken jeg sitter og sutter på nå. Og så til realitetene. Lars H: Helt fra Käringön til Hermanö på tre dager!! Vi ligger nå i Marstrand. I morgen blir det nok 'Trudelutt-fart', halvannen time til Hönö-Klova. Må innom der for å titte på en stakkar som i fjor hadde startet jobben på et røverkjøp av en jernbåt. Ikke sarkastisk, virkelig et røverkjøp. Nok om det: Gullholmen: Jeg må ut og trimme hver morgen. Jeg fikk bladet 'Vi over 60' for 10 år siden, sjokkartet. Avbestilte fluksens blekka. Altså, Gullholmen. Tok en runde der i dag. Trodde jeg fikk med det meste forrige gang vi var der i høst. 40 minutter i dag, der jeg aldri hadde vært før. Snakket med tre hyggelige svensker. På Gullholmen finner man ikke annet enn hyggelige svensker. Kunne godt tenkt meg å sittet på Gullholmen og glodd utover når jeg blir gammel. Det må være etter 13. juli 2016. Det er ikke lenge før jeg tar igjen Lars H. Egentlig skulle vi til Hönö-Klova i dag. Men da vi hadde motret helt fra Hermanö til Marstrand, sa Admiralen stopp. Vi hadde et flott restaurantbesøk, utsøkt, her i høst. I dag serverte de bare suppe. Ikke helt innertier, men prisen var egentlig grei. Så vi gikk til et nytt sted, 'xx.xx.Krog'. Betjening stod utenfor. 'Hej'et', og vi gikk inn. Stekt torsk stod på menyen. Satte oss ned. Etter oss kom seks svensker, Ble omgående betjent, gamle kjente. Så kom noen fler, ble betjent. Vi ble oversett, satt der. Betjeningen så på oss, fikk ikke menyen. Ble forbannet, forulempet, furten og gikk. Er det slik at man må være kompis med betjeningen, så får det heller være. Admiralen er en kunstner når det gjelder mat, uansett. Betalte havneleie. Den er så intelligent innrettet at skillet går fra 10- til 13 meter. Og fra 13- til 14 meter. Gjeldende fra spissen på baugen til hekken. Hulda er 13 meter, og det har jeg målekontroll på (Skipskontrollen). Så da kan man tenke seg hvilken '13-meter' jeg velger. For det er en hundrings å spare. Om man er den ene, eller den andre 13-meter'n. Så i dag var det SEK 230 for å overnatte. I morgen er det tydeligvis en bedre dag, og Hulda ville blitt avkrevd SEK 500. Vi er ikke her en natt til. Da jeg stod og kranglet med betalingsautomaten lengst vekk, for den nærmeste funker ikke (det gjorde den heller ikke i fjor høst), kom det en franskmann med dårlig engelsk og lurte på dette med internett. Prisen skal inkludere blant annet WiFi, koden for dass og WiFi er den samme, 4334. Koden virker på dassen, men ikke på WiFi (fatal error). Så jeg anbefalte franskmannen å ta med seg PC'en å sitte på dass. Det ble en del 'oui, dakør, terrible'-og-greier, før han med et glis tok poenget. Skiten funker ikke i år heller. Så anbefalingen for Marstrand er, bra sted hvert år etter 15. september. Eller før 15. mai. Mellom dette, kun for folk som aksepterer bånn service til topp priser. Dog, det er en kolonialforretning som greier hele vinteren her ute. Vanvittig utvalg i liten sjappe, helt topp! Du är inte bara bra på att bygga båt du har även goda talanger (talent på norsk ?) på att skriva. Författarstuga på Gullholmen ??? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juni.2016 Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 Ha, ha, stuga med sjøutsikt og snabbt internet, hadde vært innertier. Vi blir liggende på Hönö-Klova noen dager, venter på væromslag. Lå først i bøyehavnen med bøyen trukket helt opp til rekkekanten og baugen dunkende i kaikanten. Nektet å betale for større lengde enn 12 meter. Snakket med havnesjefen og fikk anvist plass i yrkeshavnen. Så nå får vi betale for 13 meter +. Sitter i solen. Traff noen hyggelige dansker med halvplaner fra Limfjorden. Var om bord hos dem og øste av etfaringer fra Bohuslän. Admiralen og jeg ble traktert med rødvin og pils. Fikk ikke lov å gå fra borde uten å medbringe en Smirnoff. "Håper vi treffer noen coole menneskeri år også", sa jeg til Admiralen før vi dro. Det har allerede slått til! Havnesjefen kom bortom på den nye plassen:"Har ni det bra här?" Vi satt i cockpit og stirret ut over blank sjø med Vinga i horisonten. Jeg svarte at folk betaler millioner for en stuga med slik utsikt. En stuga kan man ikke ta med seg. Her sitter vi og har alt til SEK 230/døgn. Bra? "Joho, slik kan man ju ochså se det" sa havnsjefen. En annen kommentar fra samme:"Jag er sjökapten, man frågade om jag ville ha jobbet för tre väckor senn. Aner ikke hva jag går till". "Du har de beste forutsetninger", svarte jeg. Cool type. Nå bygger cumulus'en seg opp over land. Det er delvis skyet her ute, vindstille og lummert. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Juni.2016 Del på Facebook Svart 17.Juni.2016 Ligger fremdeles i Hönö-Klova. Blir liggende frem til søndag, antar vi. Så langt har solen skint og vinden har vært løy. I skrivende stund har det begynt å trekke over, og en hissig nordlig vind har sprunget opp som blåser oss ut fra kaien så Hulda rykker i fortøyningene. Snakket med en av havnesjefene i dag. Det er tre stykker av dem. Hun satt utenfor kontoret og drakk kaffe i morgensolen. Etter å ha hatt runden med rengjøring av dusjer og toaletter, som er spredd over tre forskjellige plasser i havnen. Bemerket dette med at det er skyer med regn og torden rundt oss. Her er det hull i skydekket og solen skinner. "Det er ochså grunnen til at vi kaller denne plassen HönöLulu". I morgen skal det bli regn, her også. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2016 Del på Facebook Svart 19.Juni.2016 Skal starte ferien fredag 24. juni. Legger ut fra Krogstadfjorden medkurs for svenskekysten.Har 45 for båt og ønsker mest mulig innaskjærs kjøring i sakte fart og nyte utsikten. Vil også ligge mest mulig i uthavn.Vi har visst et mål om å komme ned forbi Smögen. Selv har jeg aldri vært lenger enn til Grebbestad. Kan dere dele litt av deres herlige erfaringer og komme med noen tips til en skarve svenskeamatør? Vi har dessverre ikke mer enn 14 dagers ferie tur-retur...... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kaskazi Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Gluppö utenfor Fjällbacka er verdt et besøk. Gå heller ikke glipp av Väderöarna bare litt lenger syd. Flatskjærene utenfor Ulebergshamn er en fin plass. Samt 100 steder til. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 (redigert) En liten oppdatering. For det første, denne laptop'en har Win 7. Som hele tiden skal oppdatere seg. Titusenvis av oppdateringer, og den gamle Toshiba'en går helt i kne og stopper å fungere. Det er så ille at når jeg skriver, kommer bokstavene rennende flere sekunder på etterskudd. Nå har jeg kverket det meste, og maskinen begynner så vidt å fungere igjen. Tror jeg må innstallere Linux for å få den til å gå normalt. Vi har ligget- og ligger fremdeles- værfast på Hönö-Klova. Har vært her for lenge, er på hils med hele havnebetjeningen. Og rekka er full av gule klistrelapper a SEK 220 inkl. dusj og el. I morgen er det imidlertid meldt betraktlig bedre vær. Hadde tenkt å legge til noen bilder, men Mozilla Firefox har fått et eller annet i eikene. Finner meg en annen browser og prøver siden. Ser man det, Firefox ut og Explorer 11 inn. Denne damen kom oss i møte da vi motret gjennom skjæra med vinden stort sett midt i trynet. Stort sett seiler vi, men er ikke fanatikere. I bakgrunnen kan man kanskje skimte deler av Kledesholmen. Samme dag landet vi imidlertid i Hönö-Klova, og siden har vi vært der. Damen under, holdt på å glemme, trolig er det 'Gratitude' som styres av Svenska Kryssarklubben. Først la vi oss for bøye, som nevnt tidligere, nå ligger vi kailangs i yttre havnen. Og akkurat nå kunne vi sluppet fortøyningene fordi kulingen klemmer oss så fast i kaia at her blir vi liggende. Med fendere som er på eksplosjonsstadiet. Hulda krenger opp til 2 grader i kulingkastene. Men her inne er det 23 grader og RF= 53 %. Regnet pisker mot rutene og septiktanken er omtrent full. Vanntanken er omtrent tom, det er ikke vann på brygga. Men som jeg sier til Admiralen: "Internett (vårt eget) kjører som et lyn, og for SEK 220 kan vi gå på dass, dusje hele dagen, bruke det vi trenger av strøm. Og har man flaks med plasseringen, kan man dra vannslangen om bord". Vi kan ikke ha det bedre. Litt tidligere i dag var det 13 m/s uten regn: Båten vi ser fordekket på er en Najad 38 fot. Han kom inn for et par dager siden for motor. Skulle bakke opp, og propellakslingen og giret skilte lag. Så han la bare en pen bue og klasket til kai rett bak oss. Lukeparkering: mellom oss og CRUM, som er en redningskrysser av det heller massive slaget. Redigert 20.Juni.2016 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Hei. Det er Win 10 som "hele tiden" oppdaterer seg. Med Win 7 kan du i en eller annen meny velge om dette skal skje automatisk. Jeg beholder Win 7 på hovedlaptop'n av den grunn, selv om oppdatering til Win 10 er gratis. Og Win 7 er ikke "out". På AHUS, sykehuset hjemme skal de nå oppdater alle maskiner fra Win XP til Win 7! Vi ligger også værfast, på Gullholmen. Vinmåleren min slår stadig opp i 12m/s, og regnet bøtter ned. Når jeg går tur med skipshunden Max, treffer jeg stadig på folk (med hund) vi har hilst på tidligere her disse dagene. Men vi ligger godt med varme i båten og har det ikke travelt, bare vi kommer oss hjem før isen legger seg. Planen er å gå til Springet (Kungshamn) på onsdag da det da skal bli mye roligere. Jeg har ikke webkameraet mitt på nå, det tåler ikke å stå ute i regnet, og sikten gjennom vinduene meg regnet, gir ikke noe særlig bilde. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Skal starte ferien fredag 24. juni. Legger ut fra Krogstadfjorden medkurs for svenskekysten. Har 45 for båt og ønsker mest mulig innaskjærs kjøring i sakte fart og nyte utsikten. Vil også ligge mest mulig i uthavn. Vi har visst et mål om å komme ned forbi Smögen. Selv har jeg aldri vært lenger enn til Grebbestad. Kan dere dele litt av deres herlige erfaringer og komme med noen tips til en skarve svenskeamatør? Vi har dessverre ikke mer enn 14 dagers ferie tur-retur...... Da sees vi kanskje Erikda. Vi går også nedover etter jobbslutt for fruen ved 15-tiden. Ingen stress her heller. Regner med å ankomme Strømstad søndag ut på dagen. Vi skal på GB-treff på Malmøen fredag til søndag uken etter. Vi går etter været. Vi skal bli ute i tre uker denne gangen, noe vi ser fram til. Vi sikter mot de blå bøyene i Hankøsundet men muligheten er også at vi går kortere/lengre. Vi har jo feeeerie. Går til Sætre på torsdag for å bunkre og ligger der til fredag. Vi hopper trolig over Grebbestad. Vi liker å ligge på svai og bruke jolla til land for å trimme litt. Fruen vil gjerne over åpne havstykker, Sekken og Gula Humpen mens været er rolig. Båten er ship shape og klar til bruk. Vi gleder oss. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hulda Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Jeg har ikke Win 10, og vil ikke ha den heller på denne gamle maskinen. Det er Win 7 som oppdaterte seg, noe av jobben i dag var å tilbakestille, og deretter slå av hele oppdateringen. Det som i tillegg er noe skitt, er naturligvis at denne oppdateringen sluker megayter i massevis. Og nå dukket Vinga fyr frem av regnet. Kastevinden øker fremdeles, men for oss spiller det ingen rolle. Det regner nesten ikke, og har heller ikke regnet noe særlig. Men vi kan se ganske så tette byger ute i havet. I går morges hadde vi en annen stakkar som var uheldig her. Han lå langsides lenger ut i havnene med en ca. 42 fot cabincruiser. Dagen før hadde han fått et snøre, ifølge havnesjefen, rundt den ene propellakslingen. Dette hadde han fått fikset. Så går han ut for å gå den korte distansen tilbake til Göteborg. Midt i innløpet til molohavnen stanser motoren som hadde fått snøret. Han prøver å holde båten mot vinden med en motor, og så stanser den også. Det har vært mye skvalping. Hvorom alt, båten driver innover i havnen. Han dropper ankeret, det tar ikke tak, og han går på grunn. Havnesjefen er redningsmann og eier blant annet 'Crum' i bildet i innlegget over, tar lettbåten til 'Crum' og får bugsert cabincruiseren til kai. Redder ankeret hans, som han var nødt til å slippe. Redningskrysseren kommer fra Göteborg og tauer cabincruiseren tilbake til hjemmehavnen. Dette er slik som, ifølge havnesjefen skjer hver vår, folk har ikke opparbeidet rutinene enda, tar dårlige valg, får lett panikk, får levert årets første diesel fra fyllestasjoner som ikke har levert en liter siden i fjor høst, mangelfullt vedlikehold, osv. På ettersommeren og høsten er det merkbart lavere antall slike hendelser. Nå indikerer Yr.no at vi i morgen tar ut til Vinga, første til venstre og så, om noen timer, neste til venstre- det vil si inn til Varberg. Deretter kan de bli Danmark. Noen plasser er det meldt opp mot 30 varme på fredag. Kommer ikke været til oss, får vi prøve å komme til været. Iskald lettøl ligger i kjøleren, og danske butikker har rødvin på hylla. Akkurat nå er det nokså tomt for promille om bord. Kjøleren: Det er en Waeco til borti 10 000 spenn. Den har fått det for seg at det er mellom 30- og 50 varmegrader inne i boksen. Altså tråkker den til med alt den har av kjøleeffekt. Og det er ikke lite. Så derfor må vi slå den på en times tid om morgenen og en times tid om kvelden. Ellers så blir alt frosset ned til 17 kuldegrader. Vi får leve med det til vi kommer hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Også her på Ramsø røsker og river sydvesten så det er en fryd, mens regnet pisker mot rutene. Innendørs surrer Eber'n nesten lydløst og holder det varm og godt. Vi blir liggende her til over midtsommarhelga, og har fått "løfte" om bedre vær allerede i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Det er godt å ligge med landstrøm og en nesten lydløs Adax vifteovn surrende å gå. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Her om bord er det nå 22 grader, oppvarmet av to persjoner, luftavfukter og kjøleboks som går nå og da. Det kan virke som det løyer noe ned og vinden har vridd noe fra SE mot S. Mens regnet har økt på. Nå må jeg hive på meg regntøy og gå ut og fire flagget. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Tar en natt til i Strömstad før vi fortsetter i bedre vær i morgen. Det pøser ned, men også vi ligger i varm båt og koser oss. Dagens utfordring for meg var å ta en dusj... Ikke lett når jeg må ta av meg protesen og sitte når jeg dusjer... Men har med en sammenleggbar dusjkrakk som jeg satte meg på og hoppet med til nærmeste dusj. Så brukte jeg krykka til å trykke på knappen hver gang dusjen stoppet... Det gikk på et vis, men det må ha vært litt av et syn!!!! :-D Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hulda Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Nå, kl. 09:00 drar skyene unna og vi sitter i vindstille solskinn. Reisedag sydover i dag. Pleier å ha en morgenpassiar med havnkaptänen. Han lurte på om i var blitt oroad i natt, og at vi virkelig hadde fått kulingen 'som du predikade'. I natt toppet vindmåleren hans på 17 m/s, og den lå over en times tid på mellom 13- til 15 m/s. Rett inn i siden på Hulda. Nå henger flaggene på moloen slapt ned, et og annet blaff. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Høres fornuftig ut for Onsdag dreier den på syd skal en tro på DMI hav. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Og vi er klar for å gå nordover, først til Malmön og imorgen eller overmorgen til Springet (Kungshamn). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Tak for alle gode beretninger og opdateringer! Jeg tror ikke jeg kommer til Bästkusten i år. Mindre båd, intet varmt vand og generelt lavere komfortniveau gør, at jeg ikke får Fruen med på længere ture. Hun savner NordWesten frygteligt og ser med lange øjne efter 25 år gamle Nimbus'er og lignende, der har pantry og bad. Og dieselmotorer med over 1500 timer på tælleren Så jeg holder fast...! Så i lyset af det, så mildner det abstinenserne at følge med i jeres korte og lange beretninger og billeder. Keep 'em coming! Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 (redigert) For å ikke kuppe "Bergtatt på tokt" sin tråd helt med egne rapporter, legger jeg inn en liten stemningsrapport fra kveldssol i vakre Hunnebostrand her isteden. Er også "konfirmant" over disse mye omtalte Humpene. Var relativt humpete utaskjærs hele veien fra Koster, men kan ikke si at jeg la spesielt merke til fargenyansene. Windy´n og Navigatrisen takler de meste av krumspring skipper´n måtte finne på ? Her uler 7 s/m vind fra SØ i pinnebåtene rundt her , men temperaturen er over 20 og med nesa mot vinden er det en herlig kveld. Så langt også den billigste havna vi har ligget på de seneste årene; SEK 60,- + 50,- for strøm fram til midsommar ? Redigert 21.Juni.2016 av WGM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Mangler det en brygge i Hunnebostrand?? eller begynner den rett utenfor bildet? Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Det er en flytebrygge til, pepret med bøyer, like utenfor venstre billedkant. Nå er det 21 båter her så de fleste ligger longside. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Den er der nok fremdeles, rett utenfor bildet til venstre. Se havnens webkamera. Der ser du den så vidt i høyre bildekant. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Førstefender Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Det var bra ;) Håper reise nedover om en ukes tid, stor sjangs for at det blir en stopp i Hunnebostrand Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Juni.2016 Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 (redigert) Da ankom vi i går Varberg på vår tur som muligens blir en slags Skagerrak rundt. Vi har vært i Varberg mange ganger før. Fin by med fin borg og fin havn. Men vi har vært her enten i forkant eller på slutten av sesongen. Kan tenke meg at det blir fort kliss fullt. En liten advarsel: Om man legger seg innerst i havnen på fergesiden, så har fergeselskapet tre kjølecontainere som bråker generende, døgnet rundt. I Vareberg må man ha kode for å kaste søppel. Det er ikke alle som har kode. Måker og kråker er heller ikke så nøye på koder. Et kvarter etter at vi hadde fortøyd, kom en blid havnevert og lurte på om vi snart skulle betale avgiften. Og klokken 12 dagen etter må man være ute av havnen for ikke å bli avkrevd SEK 300 til for båter fra 12- til 17 meter. Prisen inkluderer strøm. En vannslange på 100 meter kai. Sist vi var her var det automat for dusj, med kaldt vann og en liten skvett vann for en femmer. Kan hende det har blitt bdre, gidder ikke å prøve. Har man valget mellom Varberg og Hönö-Klolva, velg den siste. Var oppe kl. 04:10 for å kverke den siste fluen som kom om bord under innseilingen, ble vekket av de fordømte aggregatene. Tok en bryggesleng med fotoapparatet: Båten på siden av oss, slagskipet i nikkel og plast, kom inn rett før oss. Parkerte seg slik at den tok opp en båtplass ekstra. Damen om bord holdt på å få noja da Hulda kom skliende akterover slik at det skulle kunne bli plass til en båt til foran oss. Aggregatene: Litt mer stille morgen: Litt lenger ut, på utsiden av losen, er det brygge med toalettsuger og greier, blir flittig benyttet: Spindelvevet og fluene så ut som gamle greier. Bryggen er kort, og tilgjengeligheten er vel ikke helt toppers for båter over 12 meter om det blåser litt. Hulda innerst i kroken: Så vi lurer på om vi skal ta turen syd til Halmstad i dag. Men da må vi stikke av før kl. 12:00. Lurte på om neste havn skal bli Gilleleje. Men det er minst 12 timer herfra med Hulda-fart. Kan slenge med et par bilder til, her er losen, og dosugeren er på utstikkeren helt til høyre i bildet: Fergen kommer inn kl. 06:15. Støy fra fergen er ikke noe problem sammenlignet med kjøleaggregatene. Imponerende hvordag det digre kassa av en ferge sklir på plass. Losser og laster, og etter en kort stund er den avgårde igjen: Redigert 22.Juni.2016 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Juni.2016 Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 (redigert) Vi lå 3-4 båter lenger fremme og der var det rolig og dusjen var gratis men en må som vanlig trykke på knappen for ofte, denne var grei bare å klaske skinka til. Halmstad skal du ha det rolig fortøye enten på utsiden eller innsiden av den gamle slippen før krana ingen strøm, gangavstand til byen Lavere kai bak denne selvbygde med push-up rigg, men er redd dere blir liggende lenge hvis dere skal utveksle erfaringer. God tur Redigert 22.Juni.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 22.Juni.2016 Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 Kan man ikke ligge i den anden havn i Varberg - den på den anden side af indsejlingen? Men den er måske for kedelig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.