Tom Rør Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Det var du som skrev detta Jepp Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Nu kommer GB.Dålig bild genom kontorsvindu med mobilen Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Rolig og fin tur fra Kungshamn - Lysekil - Gullholmen - Kärringön i dag. Her er det knapt halvfullt, lungt og trivelig. Varmt og overskyet og kom akkurat en liten regnbyge nå. Ligger her til i morgen og muligens videre sørover da. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Astor Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 (redigert) Nu kommer GB. Dålig bild genom kontorsvindu med mobilen Heisan. Jeg fortalte fruen i det vi seg forbi at dette var din arbeidsplass. Vi ligger nå på SXK bøye ved Keøen. Redigert 29.Juni.2016 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Nu kommer GB. Dålig bild genom kontorsvindu med mobilen Svensk; bra att du håller koll........ Astor; ser ut som du fått en skikkelig rigg med forstagsprofil o alt........har du kommet på bedre tanker, på eldre dar ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Astor er en garva seiler. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.Juni.2016 Del på Facebook Svart 29.Juni.2016 Astor er en garva seiler. Mangler bare medlemskap i KNS og hvit seilerlue. God tur videre folkens. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kapitan Vertolet Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Oversiktsbilde fra Fjellbacka ca kl 1600 i dag. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 (redigert) Til de lokalkjente - eller andre kjente i området: Bildet der Astor passerer - rett innenfor der og mot Sotenkanalen er det berømte Tjuvhullet. Har sneket meg gjennom der mange ganger, men sist for en 8 - 10 års tid siden. Er det fremdeles tilrådelig å passere der med en 32 for seilbåt? Alminnelig forsiktighet og fart tenkes anpasset til stedets spesielle kvaliteter. Redigert 30.Juni.2016 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Lars H. Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Oversiktsbilde fra Fjellbacka ca kl 1600 i dag. Det var da, nå er det temmelig fullt på begge de indre bryggene. Vi ligger godt kailangs ytterst på den søndre bryggen. Imorgen ser det ut til å bli en glippe i vindværet, så da er planen å gå til Strömstad. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaskazi Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 (redigert) Til de lokalkjente - eller andre kjente i området: Bildet der Astor passerer - rett innenfor der og mot Sotenkanalen er det berømte Tjuvhullet. Har sneket meg gjennom der mange ganger, men sist for en 8 - 10 års tid siden. Er det fremdeles tilrådelig å passere der med en 32 for seilbåt? Alminnelig forsiktighet og fart tenkes anpasset til stedets spesielle kvaliteter. Det bør gå greit. Hadde en 37 fots seilbåt etter meg forrige gang. Det er ikke tillatt å passere der med store båter I høysesongen. Kanalen kalles for Pinan. Redigert 30.Juni.2016 av Kaskazi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Noen som vet om det er mye båter i Koster-området (Bopallen/Ekenæs)? Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 30.Juni.2016 Del på Facebook Svart 30.Juni.2016 Det bør gå greit. Hadde en 37 fots seilbåt etter meg forrige gang. Det er ikke tillatt å passere der med store båter I høysesongen. Kanalen kalles for Pinan. Tusen takk for svar. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
REM Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Noen som vet om det er mye båter i Koster-området (Bopallen/Ekenæs)? Lite båter denne uka, men tar seg nok opp nå i helgen og videre utover. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
btt Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 (redigert) flott med litt lokal info her :) vi skal på båtferie til Sverige 28/29/30 så da håper vi på SOL og VARME. og greit å bruke denne siden til info om havner og plass . Redigert 1.Juli.2016 av searay390 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Fjällbacka klooka 13.30 den 1. juli: Jippi! Det har sluttet å regne! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 (redigert) Vi gikk fra Fjällbacka 0730 idag og ligger nå i ytre havnen Strömstad. Her er det godt med plasser, men i indre havn er det mye "harry" båter. Turen over Gule Humpen og Kosterfjorden gikk helt greit i 5m/s vind fra SØ og kun litt gammel sjø. Regnet har kommet og gått et utall ganger i løpet av dagen. Vi har også vært hos veterinæren, Dingle Veterinæren 1,5km unna for å "avmaske" skipshunden slik at han får lov å komme inn i Norge igjen. Veterinæren ved siden a Systembolaget har sluttet. For de som har hund, starter turen ved fergeterminalen mot Sandefjord. Så følger en veien videre bort fra havnen, passerer Strömstad Camping på høyre hånd, tar til høyre i rundkjøringen (det er fortau hele veien), og like etter det dukker Mekonomen opp med tydelige skilt. Da ser en et grått hus like bakenfor, og der er veterinæren. Turen fra fergeterminalen på 1,5km tok meg 20min hver vei. Nå øker vinden på, så vi blir liggende til mandag da det da ser ut til at det blir en uke med roligere vindforhold da. Gratis WiFi er svakt og tregt her i ytre havn, men ICE er greit med rundt 6Mbps. Havneleie for oss med strøm er SEK280 (tror det er opp til 10m). Leien betales greiest via nettet, hamn.stromstad.se, men kan også betales når havneverten kommer rundt (utrolig blid ung dame). Hilsen Lars H.mitt webcam Redigert 1.Juli.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 (redigert) Vi gikk fra Fjällbacka 0730 idag og ligger nå i ytre havnen Strömstad. Her er det godt med plasser, men i indre havn er det mye "harry" båter. Har aldri lagt meg til i ytre havn, hovedsaklig fordi jeg helst vil ha kortest mulig vei til sentrum og serviceanlegget - regner med at det ikke er noe eget anlegg i ytre? Men det høres noe fredeligere ut enn å ligge i indre havn, det må innrømmes. Hvordan er vindforholdene der? Redigert 1.Juli.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
REM Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 La oss si det sånn Pequod. Kommer du inn i indre havn på en fredagskveldi fellesferien og finner ledige plasser utenfor Skagerak så er det en grunn for det. Vil du ikke ha et h'&@?vete til langt på morgenkvisten tar du en 180 grader og finner deg en plass i yttre havn. Lars H er ikke født i går. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Har nettet sjekket toalett og dusanlegget her ute, og det ligger en 60 meter unna og er utrolig fint med to rom med hver toalett, vask og dusjkainett. Her kan en dusje helt for seg selv, helt alene om en er genert. Det var litt kjølig da jeg nettopp sjekket, men skrudde på varmen før jeg skal ta med såpe og håndke og teste det ut. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Shiny Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Flott kveld og solnedgang på Gullholmen, etter dagens regn og vind. Halvfullt i havnen. Kjempeflott nytt servicebygg ved restaurant Skottaren. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Lars H. Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 (redigert) Som jeg nylig sa, så er dusj og toalettanleggene helt nydelig ute her i ytre havnen i Strömstad. De befinner seg i en container 60meter unna der vi ligger på den nærmeste flytebryggen. Det er to rom, ikke noe tull med damer og herrer. Er en kommet innenfor døren, er det ikke noe håp om at fruen i nabobåten kommer på besøk (dessverre?) selv om hun kan koden til låsen, Den låser en fra innsiden. Inne ser det slik ut, toalett, vask og dusjkabinett. At det er kabinett, er veldig bra slik at ikke vannet flyter utover når en skal ha på seg sokker og sko. Det koster ingenting å bruke anlegget når en har betalt havneavgift og har fått koden til kodelåsen. Det er heller inn en slik knapp en stadig må trykke på for at vannet ikke skal stoppe. Og vannet er regulerbart til glovarmt. Dusjhodet kan festes, eller holdes i hånden. Dette far BRA!! Nå er jeg helt gullende ren og klar for moderlandet når vinden gir seg. Lars H. pt. Strömstad mitt webcam Redigert 1.Juli.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 La oss si det sånn Pequod. Kommer du inn i indre havn på en fredagskveldi fellesferien og finner ledige plasser utenfor Skagerak så er det en grunn for det. Vil du ikke ha et h'&@?vete til langt på morgenkvisten tar du en 180 grader og finner deg en plass i yttre havn. Lars H er ikke født i går. Ja, jegs er den! Første gang jeg var der var i fjor høst, 31. oktober. Riktignok utenfor sesongen, men det var jo Halloween... Jeg fant meg en plass longside like ved Pråmen, og siden både den , og the Cod på andre siden, samt i alle fall to av de stedene som ligger ved serviceanlegget var åpne (Halloween var attpåtil på en lørdag!), så sov jeg ikke så veldig bra.... Da vi var der nå i juni var det adskillig roligere, selv om vi første gangen lå på omtrent samme plass. Også når vi stakk innom på returen og lå på dagbrygga, så var det rolig. Men jeg kommer nok til å holde meg unna der hvis jeg kommer innom en gang i toppsesongen... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 1.Juli.2016 Del på Facebook Svart 1.Juli.2016 Som jeg nylig sa, så er dusj og toalettanleggene helt nydelig ute her i ytre havnen i Strömstad. De befinner seg i en container 60meter unna der vi ligger på den nærmeste flytebryggen. Det er to rom, ikke noe tull med damer og herrer. Er en kommet innenfor døren, er det ikke noe håp om at fruen i nabobåten kommer på besøk (dessverre?) selv om hun kan koden til låsen, Den låser en fra innsiden. Inne ser det slik ut, toalett, vask og dusjkabinett. At det er kabinett, er veldig bra slik at ikke vannet flyter utover når en skal ha på seg sokker og sko. Det koster ingenting å bruke anlegget når en har betalt havneavgift og har fått koden til kodelåsen. Det er heller inn en slik knapp en stadig må trykke på for at vannet ikke skal stoppe. Og vannet er regulerbart til glovarmt. Dusjhodet kan festes, eller holdes i hånden. Dette far BRA!! Nå er jeg helt gullende ren og klar for moderlandet når vinden gir seg. Lars H. pt. Strömstad mitt webcam Det der var jo flotte greier! Mye bedre enn det gamle anlegget innerst. Da vet jeg hvor jeg legger meg neste gang jeg er innom Strömstad, i alle fall hvis det er praktisk mulig for meg å legge til der. På bildene dine ser det jo ut til å bare være slike utriggere man ikke kan gå på langs båten, og det vanskeliggjør det hele for meg, selv om det langt fra er umulig - jeg får jo til det meste har jeg oppdaget! : Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 2.Juli.2016 Del på Facebook Svart 2.Juli.2016 Det er ingen problemer med plass for deg i ytre havn. Den består egentlig kun av flytebrygger for longside tillegging. De få båsene du ser er kun for forhåndsreservering. Det er meter på meter på. . . .. med longsideplasser. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.