Svensk Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Jeg fikk nettopp denne værrapporten fra Sverige! https://www.facebook.com/lbodling/videos/10153384540551815/ Sådant e de på Smögen men aldrig Kungshamn trots att det bara skiljer 300 meter Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Fint inntil Ystholmen øst for Kalvö-Lindö, bolter. Når sxk-bøyene var opptatte, var dette et bra alternativ. 10 m dyp inntil fjellet. Forrige natt for anker ved Dannemark. En ledig bøye ble opptatt rett før vi kom fram. Helt stille på natta, og lett bris fra nord til frokost. Nå på Bohus-Malmön. Passe fullt nå på ettermiddagen. 370,- for under 10 m, med el. Vinden er rett vest, men greitt å ligge med bøye akterut. Ice.net fungerer greitt. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
sap_2000 Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 (redigert) Gikk fra Smögen til Lysekil i går. Var innom og kikket på noen holmer og la oss til et par timer på Slättholmarna da det var noen unger som ville bade. Men vi synes vinden tok litt mye der når den dreide mer på vest, så satt kursen mot Lysekil. Ringte havnebestyreren som sa det var ledig longsideplass i norra hamnen. Den hadde jeg ikke fått med meg før, men det var en positiv overraskelse. 250,- for 10-12 m, nytt sanitæranlegg hvor dusj og klesvask var inkludert. Norra hamneområdet bar litt preg av industri og forfall, men det virket som om stedet var på vei opp med bl.a ny strandpromenade, nytt bryggeanlegg, restauranter osv. Tror det skulle bygges et spa og konferansehotell etc. Tror det kan bli veldig bra der om noen år :) Vi fikk plass på kaien rett utenfor en stille restaurant. Var ikke noe problem. Våknet i 0330 tiden av et lite dunk og noen lyder på fordekket. Kom meg opp i en fart, og det viste seg at det stod 7-8 karer som ikke pratet svensk og fisket etter makrell. Han ene hadde fått senen over min baug og sluken hadde festet seg i en taukveil når han prøvde å dra den tilbake over båten. Jeg lå utenpå kompis, -så noen meter ut fra kaien. Frigjorde sluken og spurte pent om han kunne kaste en litt annen retning. Null problem og fyren unnskyldte seg masse :) I dag tidlig kom havnværtene innom og spurte om vi hadde hatt noen problemer. Nei sa vi. Virket som de så det som et problem at det ofte stod folk på kaien om natten og fisket. Prat og gledesrus når 5 makrell biter på samtidig gir jo litt lyd. Jeg hører ikke slikt når jeg sover, men våkner på et nanosekund av lyder som ikke skal være der. Et svakt dunk i båten for eks. I dag bunkret vi litt flytende og fast føde og satt kursen mot strommarna. FF... Bilder Her på vei inn til Lindholmen. Var urent der inne, og det lå allerede en båt på det beste le-stedet så vi gikk videre. Ny strandpromenade med restauranter etc. Redigert 7.Juli.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Salt Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Hygg deg i Lysekil, sap. Vi kom fra Bohus-Malmön til Bassholmen i Strömmarna i dag. Blir her noen dager. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
dennrick Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 (redigert) Prat og gledesrus når 5 makrell biter på samtidig gir jo litt lyd. Jeg hører ikke slikt når jeg sover, men våkner på et nanosekund av lyder som ikke skal være der. Et svakt dunk i båten for eks. Hahaha Sånn har jeg det og. Både i bilen og båten. Ifjor dro minstemann av en promp en gang i bilen - han satt av en eller annen grunn på en avis, noe jeg tror hjalp på akustikken... Jeg trodde seriøst at noe galt hadde skjedd med bilen og ble vettskremt Redigert 7.Juli.2016 av dennrick (see edit history) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
sap_2000 Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 (redigert) Hygg deg i Lysekil, sap. Vi kom fra Bohus-Malmön til Bassholmen i Strömmarna i dag. Blir her noen dager. Passerte der i ettermiddag. Var utrolig gøy og kjøre strommarna for en med en liten fetish for smale sund... Det finnes trangere sund, men denne var i toppklasse pga lengden på leia og slalomen mellom stakene. Godt merket, så null stress å gå der :-) Slenger inn noen bilder. Skulle tatt noen bedre men som eneboer ombord for tiden var det best å ha litt fokus på navigeringen... ? Redigert 7.Juli.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 ... Våknet i 0330 tiden av et lite dunk og noen lyder på fordekket. Kom meg opp i en fart ...Mener å huske at jeg reagerte tilsvarende da jeg ble vekket av en særdeles nærgående baugpropell på Borgen en gang, SAP ... Flotte bilder fra Strömmarna, fikk gide minner derfra Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Fine bilder, vi så "Salt" på ett av bildene også - foran den store motorbåten. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Hulda Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 På Hermanö var det en dame som fikk Hulda på sluken. Ga henne beskjed om at det bare var å sveive inn fangsten. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 http://www.bohuslaningen.se/nyheter/lysekil/rejält-kliv-framåt-för-satsning-på-kanal-1.3463123 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Tok et lite jafs nordover igjen i dag. Ble observert av Svensk ved smögenbron som lurte på om jeg hadde kjørt feil, hehe :-) Takk for hyggelig prat på telefon mr Svensk : På vei inn kosterfjorden nå fra utsiden av Kalvön. Vinden har roet seg betraktelig siste par timene. Har hatt en fin tur oppover i dag. Stoppet i Hamburgsund og fylte vanntanken og spylte saltet av skuta. Fikk selvfølgelig ny runde med salt på vei over til humparna. Men nå er tanken full, så jeg spyler etterpå. 600 liter vann bør rekke ;-) Is i Hamburgsund Salt og gynging på vei mot Havstensund Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
btt Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Noen som vet status Ang å komme å få plass i morgen/søndag på koster ? Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Kommer fra ekenes idag. Ganske kaotisk, mye båter. Men er du tolmodig og sirkler litt rundt er det ikke umulig du finner en plass. Alltid noen som drar. Sikkert enklest å være der litt litt tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 9.Juli.2016 Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 Kan anbefale Resö, nederst ved innløpet til Kosterfjorden, fyller seg opp tidlig, men du får plass hvis du er her rundt 12-tiden. Vi drar ca kl 11 :-) Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Horst Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Kom til Kostersundet for 30 minutter siden, fortsatt plenty med plasser. Gikk fra Hankø kl 0700, gikk innaskjærs og ut løperen. Flotte forhold, SW 6-8 m/s og 1-2 meter bølger når vi kom "utaskjærs" Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 10.Juli.2016 Del på Facebook Svart 10.Juli.2016 Henger i en SXK-bøye ved Keö øst for Fisketången. Bojflaggan er oppe. Ute i akkurat rett tid, etterpå har to båter vært forbi og snudd igjen. Her er det åpenbart vannskiområde, to båter med vannskifolk etter lager flotte svinger i akkurat passe avstand fra oss. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Salt Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 I rett tid i dag igjen - et par av sxk-bøyene ved Dannemark var ledige, og vi henger i en av dem. Ti minutter senere var alt opptatt. Ganske frisk vind fra SV. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Mille II Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 (redigert) Hei båtvenner. Legger ut imorgen og lurer på status fra koster og nedover. Smekkfullt eller det vanlige vær der mellom 11-12..... Det e SEMESTER ? Redigert 11.Juli.2016 av Mille II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 Ikke vanskelig å få plass i koster hvis du kommer tidelig og er komfortabel med å ha noen på siden :) Sitér dette innlegget Link to post
Mille II Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 Det er jo bare båtglede og nye bekjentskaper ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Juli.2016 Del på Facebook Svart 11.Juli.2016 Vi gikk gjennom Hamburgsund i forrige uke. Her et glimt derfra Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
btt Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Noen som vet status /plass i Grebbbestad ? I morgen Onsdag Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Skal fra Marstrand til Lilla Bommen i morgen. I Marstrand var det veldig mye ledig i dag, er faktisk ikke helt stappfullt ennå. Noen som vet hvordan det er på Lilla Bommen? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Tore B Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Slett ikke håpløst i Strømstad i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 12.Juli.2016 Del på Facebook Svart 12.Juli.2016 Noen som vet status /plass i Grebbbestad ? I morgen Onsdag Kjørte sydover fra Tanumstrand i dag tidlig. Grebbestad har vært veldig fullt de siste dagene. Lettere å få plass i Tanumstrand. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.