Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick

Takk for tips om Liseberg. Vi har (fra en annen tråd) det veldig travelt med å prøve det nye Rocna ankeret vårt. Det sitter så godt at vi har blitt liggende i Fjellbacka området i uthavn. Tre ulike steder og har flyttet oss maks 500 meter. Ny holme, og alt er nytt hver gang, og like moro til tross for minimal forlytning. Jeg svingte en liten tur rundt noen øyer idag for å forvirre mannskapet, og ingen visste at vi var i nærheten av der vi var igår og imorges. De trodde vi hadde reist langt av gårde. Det virker nok slik i 5 knop.

Var i gjestehavnen idag for å tømme dassen, fylle vann og lade litt, og skipet var dødt. Alle satt og så på telefoner og iPads. Kjedet seg. Til tross for at jeg hadde betalt havneavgift til 440 kr og kjøpt et rekesmørbrød til 145 kroner (!), så spurte jeg crewet om vi skulle finne en uthavn. Det var ikke tvil om hva de ville, så vi kastet loss. Etter 30 minutter fant vi dette stedet, og det var rock'n'roll fra vi ankom i 17 tiden til 2130 med bading, SUP, vannscooter, jolle, vannski, flytemadrass etc....

Det har endt opp med at vi dropper å dra noe særlig mer sydover. Vi kommer til å ende opp i Kosterskjærgården ila denne uken, for å tilbringe de siste to ukene deromkring. Eldstemann må hjem imorgen, har elbilen på land, og kommer tilbake i neste uke, og parkerer den i Strømstad. En av dagene tar vi da fergen inn og bilen til Liseberg på en dagstur.

Mye båt i Gluppø bassenget idag, og det samme i Fjellbacka forresten. Dog intet problem med å få plass i Fjellbacka dersom ankomst er i 10-11 tiden. Havnevertene har oransje t-skjorter og er hjelpsomme.

IMG_3489.JPG

dennrick

dennrick

Takk for tips om Liseberg. Vi har (fra en annen tråd) det veldig travelt med å prøve det nye Rocna ankeret vårt. Det sitter så godt at vi har blitt liggende i Fjellbacka området i uthavn. Tre ulike steder og har flyttet oss maks 500 meter. Ny holme, og alt er nytt hver gang, og like moro til tross for minimal forlytning. Jeg svingte en liten tur rundt noen øyer idag for å forvirre mannskapet, og ingen visste at vi var i nærheten av der vi var igår og imorges. De trodde vi hadde reist langt av gårde.

Var i gjestehavnen idag for å tømme dassen, fylle vann og lade litt, og skipet var dødt. Alle satt og så på telefoner og iPads. Kjedet seg. Til tross for at jeg hadde betalt havneavgift til 440 kr og kjøpt et rekesmørbrød til 145 kroner (!), så spurte jeg crewet om vi skulle finne en uthavn. Det var ikke tvil om hva de ville, så vi kastet loss. Etter 30 minutter fant vi dette stedet, og det var rock'n'roll fra vi ankom i 17 tiden til 2130 med bading, SUP, vannscooter, jolle, vannski, flytemadrass etc....

Det har endt opp med at vi dropper å dra noe særlig mer sydover. Vi kommer til å ende opp i Kosterskjærgården ila denne uken, for å tilbringe de siste to ukene deromkring. Eldstemann må hjem imorgen, har elbilen på land, og kommer tilbake i neste uke, og parkerer den i Strømstad. En av dagene tar vi da fergen inn og bilen til Liseberg på en dagstur.

Mye båt i Gluppø bassenget idag, og det samme i Fjellbacka forresten. Dog intet problem med å få plass i Fjellbacka dersom ankomst er i 10-11 tiden. Havnevertene har oransje t-skjorter og er hjelpsomme.

IMG_3489.JPG

• Create New...