Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

10 hours ago, Pequod said:

Trist lesning, et idyllisk sted, kanskje et av de koseligste stedene jeg fikk besøkt i fjor.

Kjedelig sak.

Kallö-Knipla, og også naboøyene som Öckerö har jeg jo seilt forbi mange ganger, og alltid syntes det så veldig idyllisk og koselig ut, særlig Kallö-Knipla.  Ja, det er fint der, men jeg ble litt sjokkert første gangen jeg satte min fot i land der.  Såvidt jeg skjønte er det gratis bilferge dit, dermed blir det veldig anderledes enn f.eks. Koster og Styrsø hvor det først og fremst går passasjerferger.  De aller fleste som kommer dit, eller pendler dit, gjør det med bil - dermed blir det en ekstrem tetthet av biler - og tildels også bobiler.  Jeg synes det er litt sært med biler i det hele tatt på en så liten øy, og særlig så mange av dem!

Mange fine steder langs leden - Härmanö/Gullholmen er blant de andre stedene som ser særskilt koslig og idyllisk ut når man passerer rolig med seilbåt.  I fjor kom jeg meg endelig i land der, og ja ... idyllen vedvarte da jeg satte min fot på land der, det var virkelig koslig og idyllisk der.  Dog noe forvirrende for meg å være nysgjerrig fotturrist på Gullholmen da jeg syntes overgangene fra vei ment for offentlig ferdsel og privat hage ofte var noe flytende, og jeg liker ikke å forstyrre privatlivets fred.

Karantenestasjonen på Känsö er jo omtrent dagsaktuell i den situasjonen vi er i nå, der er det militært område og ikke lov å gå i land - men det er fullt lovlig å ankre opp der, ganske nært land, og nyte utsikten.

tobixen

tobixen

9 hours ago, Pequod said:

Trist lesning, et idyllisk sted, kanskje et av de koseligste stedene jeg fikk besøkt i fjor.

Kjedelig sak.

Kallö-Knipla, og også naboøyene som Öckerö har jeg jo seilt forbi mange ganger, og alltid syntes det så veldig idyllisk og koselig ut, særlig Kallö-Knipla.  Ja, det er fint der, men jeg ble litt sjokkert første gangen jeg satte min fot i land der.  Såvidt jeg skjønte er det gratis bilferge dit, dermed blir det veldig anderledes enn f.eks. Koster og Styrsø hvor det først og fremst går passasjerferger.  De aller fleste som kommer dit, eller pendler dit, gjør det med bil - dermed blir det en ekstrem tetthet av biler - og tildels også bobiler.  Jeg synes det er litt sært med biler i det hele tatt på en så liten øy, og særlig så mange av dem!

Mange fine steder langs leden - Härmanö/Gullholmen er blant de andre stedene som ser særskilt koslig og idyllisk ut når man passerer rolig med seilbåt.  I fjor kom jeg meg endelig i land der, og ja ... det var like koslig og idyllisk der.  Dog noe forvirrende for meg å være nysgjerrig fotturrist på Gullholmen da jeg syntes overgangene fra vei ment for offentlig ferdsel og privat hage ofte var noe flytende, og jeg liker ikke å forstyrre privatlivets fred.

Karantenestasjonen på Känsö er jo omtrent dagsaktuell i den situasjonen vi er i nå, der er det militært område og ikke lov å gå i land - men det er fullt lovlig å ankre opp der, ganske nært land, og nyte utsikten.

• Create New...