leopard Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni https://www.stromstad.se/specialsidor/webbkamera.4.b5400fe1453b28b6b7e439.html Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Denne helgen ligger vi i Fiskebäckskil og hadde tenkt Skärhamn neste helg. Men da blir det problem med plass. Så der får vi gå innom på hjemturen. Helgen fredag 4/7 til søndag 6/7 er det trebåtfestival der. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni @Lars H., hvor fullt er det sydover nå? Mye tyske båter? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni Det er ikke så mye tyske båter, faktisk mer nederlandske og franske. Hvordan belegget i havnene nord for oss er vet jeg ikke, det er jo snart to uken siden vi lå i Hunnebosrand, utmerket webcam her. Vi kom tidlig torsdag hit til Fiskebäckskil. Da var det nesten ikke båter i havnen. Dette var jo en av de få dagene de ikke blåste hatter og høy og grov sjø. Men ut på dagen kom båtene slik at det kun ble en håndfull ledige plasser. Nå idag ligger neste alle disse båtene fremdeles her og venter på en ny glippe til å komme videre i en eller annen retning. Det er synd det ikke er gode webkameraer i flere havner. Det neste kameraet er vel Rörö. Vi satser på å komme oss videre på tirsdag om værmeldingen stemmer. det er ganske friskt utenfor Hållö ved Smögen nå! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni On 5/23/2025 at 12:10 AM, Tigeranda said: Vi har jo for eksempel sett ekstreme hetebølger i Spania samtidig som vi har dårlig sommer her de siste årene Profetisk….😔 Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni I dag har det vært litt Texas i nærområdet vårt. I Fjellbacka har det vært litt sprengte fendere og litt småskader og mye flytting og halling av båter. I Lysekil har sjöräddningen kommet for å hjelpe til å flytte båter. Ganske ugunstig vindretning for disse havnene i dag. Vi har hjemmehavn på Veddö (Kilen), noen få nm nord for Fjellbacka. Her er det litt utfordringer med unormalt høy vannstand. Med faste brygger og påler må man gjøre om på fortøyninger, men vi ligger heldigvis i le for bølger og vind. Passer fint at vi ikke har begynt ferien enda… 🙂 /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Lars H. Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni Da er det bedre her i Fiskebäckskil. Vi hører vinden, men ingen har noe som helst problemer. Vindmåleren min går stadig opp i 10m/s , men ikke over. Vi ligger med baug mot flytebrygge og line til moring akter. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TåT Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni Captain Chaos skrev 21 minutter siden: I dag har det vært litt Texas i nærområdet vårt. I Fjellbacka har det vært litt sprengte fendere og litt småskader og mye flytting og halling av båter. I Lysekil har sjöräddningen kommet for å hjelpe til å flytte båter. Ganske ugunstig vindretning for disse havnene i dag. Vi har hjemmehavn på Veddö (Kilen), noen få nm nord for Fjellbacka. Her er det litt utfordringer med unormalt høy vannstand. Med faste brygger og påler må man gjøre om på fortøyninger, men vi ligger heldigvis i le for bølger og vind. Passer fint at vi ikke har begynt ferien enda… 🙂 /Chaos Jeg har hjemmehavn i Skeppstad, rett sør for Fjällbacka. Det meldes om høy sjø og minnes om fortøyninger fra den kanten også, men ingen skader er notert. Båten min ligger foreløpig i Bunnefjorden, så jeg er lugn …. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni TåT skrev 1 time siden: Båten min ligger foreløpig i Bunnefjorden, så jeg er lugn …. Det er ikke mye jeg mener er positivt med Bunnefjorden, men der er lite Texas og action der. Det er topp! 🙂 Da hadde jeg vært lungn også. Vi tar «båtkontor» i morgen, slik at vi har kontroll på balja til i morgen. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.