Salt Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 7,40 inkl. BP-rabatten på 50 øre på Hærføl for 14d siden. Jaså? Gir de BP-rabatt på Herføl? Nok å vise vimpel, eller? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
olpi Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 (redigert) De har også pumpe i Utgårdkilen med kortautomat, usikker på prisen, men tror den er bra. Redigert 3.August.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 Sporer litt av her men da dere spør , 7.05 på lekteren i Fredrikstad om onsdagen. Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
JRK Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 Da er vi i hvert fall to båter fra BP her i Hunnebostrand roger-jo. Vi kom i formiddag og ligger på den vestre flytebryggen med linefortøying i regnværet. Kanskje vi prates? Lars H. Hei, Skulle vært der i dag jeg også. Hadde et uhell på Gullholmen med foten, så ferien ble raskt avbrutt. Uansett det hadde vært hyggelig med en liten prat. Ha en riktig god tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 Et lite spørsmål.På klaverøn rett etter marstrand på tur syd så er det en liten brygge med en dieselfyllings , der holder det til en "skrotnisse" som har endel brukte båtdeler , er det noen som har telefonnummeret dit , firmanavn osv ? Klarer ikke å finne det på nett http://www.kloveronsvarv.se/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 Jaså? Gir de BP-rabatt på Herføl? Nok å vise vimpel, eller? Ja, viser du vimpel får du 50 øre i rabatt Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
GeirFrode Svart 3.August.2009 Del på Facebook Svart 3.August.2009 ]Spørsmålet om den røde fargen på sjøen nær Fjällbacka har jeg ikke sett noe svar på enda. Er ikke det Moriler, disse algene som lyser i mørket pga sitt fosforinnhold? Har sett disse ansamlingene av dette røde når det nærmer seg høst omtrent hvert år. Jeg vil tro det er brunalger ja. Det er de som er morild. Har opplevd STORE ansamlinger av disse ved flere anledninger. En av de gangene var ved Ursholmen for 2 år siden. Det så ut som en brun suppe på dagtid. Om kvelden glødet det i vannet som aldri før. Noen badet i denne suppen også fordi de synes det var moro. Tror neppe de tenkte på hvordan det så ut på dagtid. Men det verste er når disse algene har ligget i vannet lenge. Mulig de er i ferd med å gå i oppløsning eller noe. Ser nesten ut som oljesøl. Da stinker det noe fryktelig vondt. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 En stille og rolig morgen på nordre del av den svenske vestkysten. For de som har tid og anledning er det en fin avstikker ned til Daftön. Her utsikt mot sundet med Strömstad i bakgrunnen. Før og etter sundet er dybden over 10 meter - men i selve sundet er dybden omlag 3 meter. Her pleier jeg å sette multifunksjonsskjermen på sonar-funksjonen for å følge formen på grunna. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.August.2009 Del på Facebook Svart 4.August.2009 Har hatt en fin tur Til Grebbestad utenfor den vante leia. Teller 19 norske flagg her i søndre sving, men ikke en Baatplassenvimpel å se. Kjekt og hilse på Lars H og Bitteliten. Hadde en en fin kveld i Hunnebostrand helt til kl 2330 da de i nabobåten skrudde opp volumet og toppet showet med bading og skrik og skrål kl.0030 og løping over dekk for å skylle av seg saltvannet på kaia etter 6 eller 7 turen sprakk jeg, det hjalp i 5 min men så sprakk de i båten utenfor og han kommanderte de i seng og stille ble det. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Enzo Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Ligger på Gullholmen , solen kom endelig i dag , havnen er nesten full og mesteparten er svensker ,ICE fungerer greit her. Det er pridefestival her til helgen og vi har sett et par regnbuevimpler her ,blant annet de som ligger longside utenpå oss, seiler til kjerringø om et par timer. Så forresten en Nicander 40 ? i går , det må være den nye storesøstra til CB365 , så ut til å seile bra Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Ligger på Gullholmen , solen kom endelig i dag , havnen er nesten full og mesteparten er svensker ..... seiler til kjerringø om et par timer. Godt med lange dagsetapper Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Enzo Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Haha ja det ble en skikkelig lang dagsetappe i dag , ligger på kjerringøn nå og brukte 2,5time ned hit Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Vi er de lange dags etappers sjefer Gikk fra Hunnebostrand til Fjällbacka i går. Tok vel en knapp time i rolig tempo. Hyggelig å hilse på Lars og Roger. Masse båter i Fjällbacka fortsatt. Noen ivrige rundt oss som festet til kl 1 så tok de 3 timers pause før de startet igjen... Ny times tur i dag via Grebbestad for å se på Princes 95 som lå der (den var bare svær, ikke elegant). Nå ligger vi på svai på bøye rett S for Resö. Varmt og godt. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Haha ja det ble en skikkelig lang dagsetappe i dag , ligger på kjerringøn nå og brukte 2,5time ned hit Det må ha vært utrolig høy gjennomsnittsfart - er det så mye som 5 nautiske mil mellom Gullholmen og Käringön? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Hulda Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Hulda ligger nå for anker i bukten Ulön/Dannemark. Det fylles kjapt opp med båter. Jeg trodde fellesferien skulle vært over forrige uke, så feil kan man ta. Ellers så fylte jeg diesel hos Halvorshavn på Hurum for noen dager siden, kr. 7,50 for literen. Så var det en tråd her om seilbåter som krysser i trange sund. Jeg møtte to 40 fot svensker som krysset seg opp gjennom Dannemark og skulle krysse gjennom tranga Hornö/fastlandet. Hulda gjorde som Hulda pleier, holdt godt inn mot høyre fortauskant og lot det stå til. Svensker som banner har jeg et avslappet forhold til, de får ikke den rette smellen på det. Banningen altså. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 4,5mil tror jeg det er , det va 1,5-2ms rett bakfra og masse båter som passerte oss hele tiden så det ble litt småbølger og da går det ikke akkurat i adrenalinkickfart når man seiler (var ikke spesielt mange andre enn oss som seilte vår vei i dag) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Hei. Gullholmen og Kärringön er populære BP-steder ser det ut til. Nå er Trudelutt på plass på Gullholmen med planer om Kärringön imorgen. Det vil si dersom vi kommer oss tidlig ut herfra der vi ligger ganske så godt innesperret. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mouche Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 .... se på Princes 95 ..... Time Bandit? http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?cat=5867&id=414606 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Er vel bare en 95my som er norsk per i dag. Stod Johs Lunde Group på siden at den. Blått skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Gullholmen og Kärringön er populære BP-steder ser det ut til. Nå er Trudelutt på plass på Gullholmen med planer om Kärringön imorgen. Det vil si dersom vi kommer oss tidlig ut herfra der vi ligger ganske så godt innesperret. Lars H. Hadde tenkt meg til Käringön i morgen, men etter en titt på Yr.no, snur jeg heller snuten nordover. Temperaturen ser ut til å bli mer behagelig opp i Koster-området. Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 (redigert) Det er tydelig att de fleste av oss har tatt findagen til kos, og ikke har flyttet for mange N.M. Selv dro jeg fra Ulön/Dannemark i 12 tiden, slik at det skulle bli plass til Hulda Var en tur innom Kungshamn og handlet litt godt å spise og litt godt å drikke. Lå helt på yttre brygge, så du seilte nok rett forbi meg Hulda. (Neida, Baatplassenvimpelen ligger fortsatt bak vinduet etter stormen) Ligger nå på Keø rett nord for Malmøn. Deilig vær med skyfri himmel og 1 ms vind. Bare disse Svenskene kunne forstå at det er på tide og jobbe nå, så trafikken blir litt mindre. Redigert 5.August.2009 av Ojda (see edit history) Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Ojda Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 B.P vimpelen er igjen der den skal være. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Hulda Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Om man observerer en seilbåt uten nasjonalitetsflagg og uten baatplassvimpel, så er det sannsynligvis Hulda. Er flau over det, men den åpenbare mangel har nesten blitt et bumerke. For det meste jeg foretar meg, blir aldri helt ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Å kvelden senker seg, og skrikarungen i nabobåten har sovnet. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Roger jo Svart 5.August.2009 Del på Facebook Svart 5.August.2009 Hadde en lang seilas fra Grebbestad til Ulsholmen. Deilig med EN hel dag sol, blir liggende her til høytrykker forsvinner. Det kom to seilebåter inn i går kveld den ene forsvant til kai den andre kjørte rundt i ring ropte på de og sa at det var plass på ved siden av meg, kona turde ikke kjøre inn, måtte stable mannen på beina, de kom inn og fortøyte longside oss, mannen hadde fått kink i ryggen i Danmark for en uke siden, ble kjørt på sykehus i ambulanse i Marstrand ble sjekket ut med en masse piller og beskjed om å komme seg til lege i Norge,. Kona hadde måtte lære seg og kjøre båten men mannen måtte ta den til fra kai. Ble litt kommers da det kom en 40 fot`s seilbåt med 4 damer som ikke fikk ut dreggen og ikke hadde kiler. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.