Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Stormbyge på vei nordover fra Marstrand. Er nok et par seilbåteiere som satte pris på kreftene i Williamsen vår i dag. De hadde slurvet med akterfortøyngene. Jeg holdt de på plass mens de fikk startet motorene og fikk på plass akterfortøyninger. Dagens andre dusj :wink: første gang jeg har kjent kruttlukten fra et lyn. Tror det slo ned i krana på Ringens Varv

Link to post
Share on other sites

 

Skal si det regnet kom fort her ute på Käringø Thor var på fære et stykke unna.

Fikk ødelagt grillaften, men vi har da stekovn, mange norske båter her,men ingen med den rette vimplen.

Og nå er det helt stille og snart klarvær.

 

 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Trøst dere med at været snart blir bedre da vi starter nedover på onsdag for 4 - 5 uker på svenskekysten, og da pleier været å bli bra uten de verste hekksjøgeneralene og harry-folket tilstede.

 

stromstad4.gif

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er ikke det en uke før skjema da LarsH? Trodde dere pleide å starte første uka i august.

Jeg kommer nok ikke over før om en drøye 4 ukers tid.

 

Om det er noen trøst. Er "kaldt" og overskyet offshore Angola også.

Faktisk under 20 på natta og kun rett i overkant på dagtid.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Naboen i Skjærhamn har ligget her i flere dager. Tror han vurderer været utifra hvor mye det uler i riggene :rolleyes: Han lurte på hvordan vi hadde turt å gå over Marstrandfjorden i dag, for han hadde målt 11 m/s i mastetoppen sin :sailing: båten hans er definitivt ikke liten :smiley: godt vi er forskjellige. Vi koser oss uansett vær. Klærne jeg hadde på meg i stormbygen i går er snart tørre....

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er ikke det en uke før skjema da LarsH? Trodde dere pleide å starte første uka i august.

Jo da, fruen starter ikke 4-ukers ferien før mandag 1. august, men når hun går av jobb i kveld, har hun pga. vaktsystemet fri hele denne siste uken i juli! Så vi planlegger å klargjøre for ferie imorgen og tirsdag, før vi starter opp onsdag. Da skrår vi først over til indre havn Horten og fyller opp diesel før vi drar til Hankø. Torsdag tror jeg vi drar til Skjærhalden hvor vi ligger over noen dager og krysser grensen til nabolandet mandag. Da skulle fellesferien være over og det burde bli litt bedre plass i havnene nedover.

 

Jeg skal rapportere etter som vi kommer igang, og så blir det nok webkamera fra båten i år også for de som vil følge med hvor vi er. Om det blir live video er vel noe usikkert. Det krever god båndbredde. Jeg bruker ICE mobilt bredbånd og uten den varslede økningen av hastigheten til 3x eksisterende hastighet som dessverre er utsatt til 4. kvartal i år (har fått dette bekreftet på mail fra ICE), blir det hakkede video. Enkeltbilder som oppdateres hvert 5. minutt blir det nok. Men det kommer ikke til å stå på kontinuerlig. Web-adressen for live video blir sannsynligvis: trudelutt.zapto.org:8081, og for vanlig web-kamera: trudelutt.com/mywebcam.htm

 

 

Lars H. :flag::flag_sw:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:fishing: Jeg vet ikke om noen som ser fram til ferien som deg Lars. Dere tre får helt sikkert en flott ferie. Du gjør som jeg gjorde, la ferien utenom fellesregnet. Jeg skal følge deg på webben. God ferie alle tre!

 

(egentlig er ferie noe oppskytte greier) :flag_bp:

 

Nornen lå i går utenfor Båtstø.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi starter ferieturen på tirsdag, da går ferden i mot Sverige hvor vi skal møte "Sjømann". Første stopp blir nok en plass på Hvaler hvis vi ikke kommer så tidlig avgårde at det blir rett til Sverige. Været ser jo ikke galt ut for neste uke så det blir nok uthavner på oss bare frua får en tur innom Sportshop'n i Grebbestad (og jeg en tur innom systemet) :rolleyes:

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

Link to post
Share on other sites

Ta med fruen bort til Sportshoppen ved Tanumstrand hotell/marina, 20 minutter å spasere fra Grebbestad. MYE større enn den lille filealen i Grebbestad.

 

Forøvrig god tur. :flag_sw:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ta med fruen bort til Sportshoppen ved Tanumstrand hotell/marina, 20 minutter å spasere fra Grebbestad. MYE større enn den lille filealen i Grebbestad.

 

Forøvrig god tur. :flag_sw:

 

Takk skal du ha.

 

Blir vi liggende i gjestehavn så blir det nok Tamunstrand. Da får hun med seg "shop'n" begge steder.... Det blir alltid å gå en tur bort til Grebbestad hvis vi ligger i Tanumstrand. God unnskyldning for å lufte bikkja.

Hørte rykter om at det koster 370.- pr. døgn i gjestehavn for en båt på 34 føtter, så det blir nok uthavn og jolletur inn for å handle.

/per

Link to post
Share on other sites

Det er fint dreggfeste i viken rett utenfor Tanumstrand. Lå en Princess 53 her i flere dager. De gikk bare inn til brygga for å fylle vann. Jolla bruktes til og fra land

 

Blir det ikke litt urolig å ligge der med all båt- trafikken som går forbi?

Jeg har ligget på små øyer i nærheten av Pinnö'n et par ganger. Det er fin avstand for jolletur. Det ser bra ut ved Bockholmen/ Lõkholmen også.

Vi er som regel fornøyd med en dag i Tanum/Grebbestad så det kan hende vi prøver stedet du nevner hvis vi kun skal være der noen timer.

/per

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke om noen som ser fram til ferien som deg Lars.

 

Det må i såfall være Hulda. Nå i kveld for ankers N Amundhl. rett N av Havstensund. Her er det holdebund for hvilken som helst paraplydregg uansett vær! Kan anbefales! Til tirsdagen er det fire uker konsentrert jobb. Deretter fire uker ferie.

 

Og, dette med matlaging, Hulda og jeg er alene. Må lage maten selv, knallbra oppskrift på kjøttsuppe: Vri lokket av en hermetikkboks og tøm det oppi en kjele. Sett til vann og kok opp. Vri hempa av en Carlsberg. Trekk korken av en Gammel Dansk. Voila!! Du har et knallmåltid! Kan ikke skjønne hva vi skal med alle disse kjendiskokkene som surrer rundt på de forskjellige TV-kanalene.

 

Oig, jeg har ICE her også!

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det må i såfall være Hulda. Nå i kveld for ankers N Amundhl. rett N av Havstensund. Her er det holdebund for hvilken som helst paraplydregg uansett vær! Kan anbefales! Til tirsdagen er det fire uker konsentrert jobb. Deretter fire uker ferie.

 

Og, dette med matlaging, Hulda og jeg er alene. Må lage maten selv, knallbra oppskrift på kjøttsuppe: Vri lokket av en hermetikkboks og tøm det oppi en kjele. Sett til vann og kok opp. Vri hempa av en Carlsberg. Trekk korken av en Gammel Dansk. Voila!! Du har et knallmåltid! Kan ikke skjønne hva vi skal med alle disse kjendiskokkene som surrer rundt på de forskjellige TV-kanalene.

 

Oig, jeg har ICE her også!

Link to post
Share on other sites

Seilet nedover svenske skysten fra den 15 juli grebbestad dyrt flotte ut øyer nordre havn i lisekil ny i fjor flott har farget disel 13.80 seilet fra lysekil til langedråg i Gøteborg kom inn 2230 den 22/7 nydlig havn pris 300 for 12 til 15 med strøm her er jeg fortsatt ser Ann vær håper på Danmark men den gamle damen jeg har masjer i 7 7,5 knop så det går ikke fort

Link to post
Share on other sites

Brug ikke "Tappen i Mollösund". jeg troede fejlagtigt at to tankstationer overfor hinanden betød konkurrence. Ha ha.. diesel til 16.90 :eek: Et andet sted tankede jeg til 14 kroner/liter, og der fortalte de, at det tjente en krone pr. liter. Så en tank, der tager næsten 17 kroner tjener (MINDST) fire kroner literen.

 

Spørg ikke hvor jeg tankede til 14 kroner. Jeg ved, at de ikke sælger til alle...men på Donsö kostede normal diesel også 14 kroner.

 

I Donsö havde de desuden en tank med farget diesel hvor der stod 8.90 / liter på! Jeg fik dog ikke spurgt om det kun var fiskebåde, der kunne tanke denne diesel eller om det også kunne tankes på udenlandske både.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...