Bonus Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 ?.. Møtte to BP-båter idag. En vi bare vinket og tutet til ... Det var vi som tutet og vinket Lars. God tur videre på August-turen din! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Nå har vi startet på Gøtakanalen fra øst og har enda ikke sett ett eneste norsk flagg siden vi forlot Danmark. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Vi ligger som planlagt noen dager på Käringön, men om det blir videre som planlagt på mandag, er usikkert. Kanskje vi går tidligere eller senere. Nå har nemlig regnet kommet og vinden øker. Så langt ser det ut til at mandag blir en dårlig dag med SW 13m/s vind. Men vi har det ikke travelt og koser oss her vi er. Og idag venter jeg forsendelse fra Systembolaget! Lars H. Webcam og live video fra båten her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Regn i Fjällbacka også i dag. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Frøken Fryd Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 22 grader her sjette dagen på rad... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.August.2011 Del på Facebook Svart 6.August.2011 Vi koser oss på Käringön. Regnet har gitt seg og solen skinner, men det blåser en del. Det er fremdeles fullt av båter her, og fler blir det i kveld når en lokal regatta er ferdig. Igår ble skipshunden Japp invitert til hundeslipp. Hver kveld klokken 2100 samles fastboende og sde fra sommerhusene seg med hunder på idrettsplassen og slipper hundene løs slik at de kan få leke sammen løse. Og Japp skle rett inn i miljøet med de andre 10 - 15 hundene og koste seg. Jeg fikk kaffe og kaker av en av de fastboende. Ellers er det ikke så mye som skjer, noen får seg en hårklipp på bryggen, og andre må ha hjelp av redningsskøyten. Igår var det en norsk seilbåt som kjørte seg fast i bøyer og liner da han skulle gå. Først forsøkte den lille redningsbåten Hedvig å trekke ham ut, men måtte gi opp pga. for lite motorkraft. Men da Ilse Sanne kom til, fikk de ham løs og to bøyer som hadde fastnet under kjølen spratt frem! Se dermed kunne han komme seg videre. Lars H. Webcam og live video fra båten her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Catlina Svart 6.August.2011 Del på Facebook Svart 6.August.2011 Seiler nordover Hallandskysten,Halmstad er full av "Tall ships race".Danskene har hatt "gale warning" nylig på VHF med 18 m/sek meldt, men YR,Storm og SMHI er uenige. Det blir nok nattstopp i Glommen, trivelig sted bryggedans hver lørdag . Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.August.2011 Del på Facebook Svart 6.August.2011 Ha en riktig god natt. Slik var det i kveld her på Käringön. Lars H. Webcam og live video fra båten her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frøken Fryd Svart 6.August.2011 Del på Facebook Svart 6.August.2011 Hva handler folk i Sverige egentlig? Er det øl og brus og sånt eller har Sverige mer å by på? Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Kjøtt, vin og sprit er betydelig billigere i Sverige. Sikkert mye annet også. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 RØYK ! Nesten halv pris.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
litt peiling Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Strømstad: Vi har nå ligget i Strømstad i 2 døgn. Dette pga besøk av familie. Dag 1 : tok vi colorline båten over til Sandefjord grunnet dårlig vær. Vi kom tilbake å oppdaget at noen hadde vært i båten våres å stjålet 3 flasker sprit, 8 pk røyk og en pose med øl. Dag 2: våkner opp og ser at det ikke er strøm på lader. Grunn frastjålet landstrømkabel. Snakket med havnekontor, de opplyste at de ikke hadde noen form for ansvar. Det er et firma som skal ha patrullerende vakter mellom 22.00 og 06.00. Vi så i går ikke en vakt eller politi fra kl 22.00 til 03.00. Så folkens sikre verdier og gjenstander i båten (lås), i allefall når dere er i Strømstad. Ellers er oppfattningen at det er mange "nyrike" på sjøen, som alldeles ikke burde være der. Før de evt får litt erfaring med båt, båtliv og lover/regler, samt det å kunne mestre en stOOr båt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Tragisk at dere opplevde sånt. Lå dere inne i havna, eller ute på gjestebryggene? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 (redigert) Vi koser oss fremdeles her på Käringön. Men vi utsetter avreisen videre sydover fra imorgen til tirsdag pga. mye vind. Solen skinner og det er 22gr, men vinden uler i de mastetoppene som er igjen her i havnen. I løpet av formiddagen var det mange som dro. Selv måler jeg opp til 13m/s her på egen båt. Lars H. Webcam og live video fra båten her og her, med ICE mobilt bredbånd Redigert 7.August.2011 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Det er mer i vente http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=PLEASURE Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
litt peiling Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Tragisk at dere opplevde sånt. Lå dere inne i havna, eller ute på gjestebryggene? Vi lå inne, mellom Pråmen og Cod. Dette pga besøket vi hadde, lettere å gå rett inn på baugspyd for de over 75 ;_) Oppdaget nå også at de har revet ned og kastet Bp vimpel`n :headbang: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Mens vi venter på rolige vindforhold tirsdag, kan jo dere som allerede er hjemme etter en tur nedover be fruen ta en titt på bildet nedenunder her fra Käringön. Er det ingen som gjør krav på det kvinnelige plagget, går det tydeligvis til gjenvinning. Lars H. Webcam og live video fra båten her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Og så har vi tuslet oss litt lenger sørover til Skärhamn etter noen dager med litt vel mye vind til at det fristet å legge ut fra Käringön. Dagen startet med skybrudd under frokosten, men så kom solen og null vind. Så vi skrådde inn mot Kråkksundgap og innaskjærs ved Pikeskjær (BP varden!) forbi Mollesund og Kyrkosund til Skärhamn i omtrent vindstille og flatt vann. Nå minker det på båter. Her i havnen er det GOD plass. Planen videre er en tur til Dyrön og så ned mot Göteborg til Källö Knipla eller et eller annet sted i nærheten. Lars H. Webcam og live video fra båten i Skärhamn her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 (redigert) Her litt bilder fra havnen her i Skärhamn i eftermiddag: Lars H. Webcam og live video fra båten her og her. Redigert 9.August.2011 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Oteren Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Lars H; hyggelig tradisjon å følge din sensommertur til Sverige! Nesten så jeg får lyst å forlate solkysten til fordel for Sverige til neste år... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Nå er faktisk havnen her stapp full bortsett fra et par bøyeplasser på utsiden. Og det er en uke ut i august! Vi har allerede hatt en seiler som har kjørt kjølen fast i akterlinen vår, men det løste seg etter hvert etter mye styr og balluba. Men havneverten er hele tiden tilstede og rettleder og hjelper til. Lars H. Webcam og live video fra båten i Skärhamn her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tomcat Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Det så trangt ut ja, er det sånn at man ligger like tett langs bryggene som om man lå utpå hverandre longside? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Ja, det er godt med liner for akterfortøying her, så når det er mange båter ligger man fender mot fender. Lars H. Webcam og live video fra båten i Skärhamn her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 9.August.2011 Del på Facebook Svart 9.August.2011 Nå går det mot kveld her i Skärhamn. Lars H. Webcam og live video fra båten i Skärhamn her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ojda Svart 10.August.2011 Del på Facebook Svart 10.August.2011 Hei Lars. Godt å se at du er på plass i høstparadiset. Selv har jeg flere synder å bekjenne, for det første har jeg allerede avviklet to uker ferie, på motorsykkel i Danmark og Tyskland. Går ut i ny ferie i morgen, og stiger nok en gang opp på motorsykkelen for en tur rundt på Vestlandet (Det Norske). Etter den turen blir det båt i nesten tre uker, men da på andre siden av fjorden (Sørlandet). , jeg kan ikkke annet en å be om unnskyldning. Legger vel siste delen av denne turen over til Grebbestad, for Harryforetagende. Men jeg følger med deg der du farer. God Prehøst hilsen Ojda. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.