Lars H. Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Som sagt, så ble det tur til Fjällbacka idag. Dagen startet med stille og litt dis, men solen kom etter hvert og vi cruiset over Humperna med kun småskvalp på 30cm! Nå ligger vi godt fortøyd kailangs her i Fjällbacka i solskinn og noen og tyve varme gode grader. Men først noen bilder fra Hunnebostrand hvor det definitivt er slutt på sesongen. Og for kjøpelystne fruer, er den tiden over nå! Og slik sluttet dagen i Hunnebostrand for i år. Her i Fjällbacka er det kun en håndfull gjestebåter, men på den ene brygger er det i hvert fall to BP båter, Idun fra Jæløya og vi. Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Må nok medgi at jeg er en smule misunnelig, Lars. Fantastisk flott på svenskekysten på denne tiden av året (når været er fint). God tur videre Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 ahhh - en ekte Trabant (polsk reg.) i Hunnebostrand! du skal vel innom Verdens Navle også? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Natti natti fra Fjällbacka! Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 22.August.2011 Del på Facebook Svart 22.August.2011 Idyll Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 23.August.2011 Del på Facebook Svart 23.August.2011 Hei på deg Lars, og Trude og Japp. Sender en liten hilsen fra andre siden av fjorden. Ligger i Perleporten utenfor Risør. Føler meg nesten som en sviker, som valgte Sørlander i år. Men har foreløbig hatt en fin tur. Tror faktisk det er like rolig som det har vært midtaugust i Bohuslen. Ennå en og enhalv uke igjen så er det slutt for denne gangen å. Når er det dere er ferdige med ferien? Det er mulig jeg tar en tur over på vei hjem. Ha en fortsatt fin tur hilsen Ojda. Det er ikke så verst her heller da! Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Lars H. Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Hei. Nå er det slutt på svensketuren vår for i år. Vi gikk idag fra Fjällbacka i nesten sille østavær med litt regn. Gule Humpen kunne ikke vært mer behagelig. Planen var å ligge over her i Srömstad, men det er grått og trist her, så når fruen har fått handlet litt sigaretter, drar vi videre til Skjærhalden. Og til de som har sutret over dårlige forhold for ICE mobilt bredbånd i Strömstad, så er forholdene ypperlige her! Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bidevind Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 .. Planen var å ligge over her i Srömstad, men det er grått og trist her, så når fruen har fått handlet litt sigaretter, drar vi videre til Skjærhalden. ... Det er grått og trist på Skjærhalden også... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Hei. Og til de som har sutret over dårlige forhold for ICE mobilt bredbånd i Strömstad, så er forholdene ypperlige her! Det var innmari dårlig dekning i Strømstad. Det skjedde en oppgradering nå i vinter. Tror antennen sitter på SPA-hotellet. Så nå har Hulda knallforhold som ligger 100 meter fra hotellet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Og så var svensketuren over for i år. Nå ligger vi omtrent alene her i Skjærhalden før vi i imorgen tusler oppover til Hankø, og fredag tar turen til hjemmehavnen i Son. Takk til dere som har fulgt oss så langt! Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Tusen takk for trivelige reisebrev og flotte bilder! Veldig hyggelig å følge med på turen deres. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Takk for fin beskrivelse og bilder som vanlig! Ser fram til neste års tur allerede ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Det har vel blitt slik, sommeren er ikke komplett uten 'høstturen' til Lars H. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Ja, da er det bare å konstatere at det første høsttegnet har kommet - Trudelutt er hjemme igjen etter sin årlige svensketur! Takk for interessante reiseskildringer og flotte bilder! - og god tur på siste strekket hjem og i havn! Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 litt for mye småregn til å gå på besøk i havna nå, men jeg takker for reportasjene og ønsker god tur de siste milene nordover! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Takker takker, men helt slipper dere ikke unna bilder ennå. jeg knipset en del bilder i Fjällbacka som vi faktisk bare har ligget en gang i før, og her er noen av dem. Det er godt å ha redningsskøyter i farvannet. Og her er en tydeligvis nordisk, og ser kanskje på norsk TV? At denne flotte skiftenøkkelen for å skru av og på vannet med fikk henge i fred, fatter jeg ikke. Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Fjällbacka er fint! Vi har vært der to år på rad nå, og stortrives der. I sommer fikk vi omvisning i den største redningsskøyta da de hadde "åpen skøyte" i forbindelse med sommerens siste bryggedans. Veldig trivelig mannskap! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
olpi Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 (redigert) Noen bilder fra Strømstad i forrige uke. Leide en hytte der i siste ferieuken. Bildene er tatt fra verandaen. Siste ble tatt i Strømstad gjestehavn. Ganske svært farkost den Delta-båten. Det er vel det den heter? Viknes 1030 på innsiden av brygga lenger inn blir ganske liten... . Redigert 24.August.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 For ikke å gi helt slipp på sommerstemningen på svenskekysten, legger jeg inn noen bilder fra vår lille rundtur i begynnelsen av august. En drømmeperiode værmessig, med nærmest vindstille, sol og varmt. Morgenstemning ved Edholmarna/"Norskeholmen" rett syd for Strømstad: Fra Vettnet på Koster. Her fikk vi klemt oss inn på enden av flytebrygga og tilbragte et herlig døgn i idylliske omgivelser: Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Lars : Takk for feriforlengelsen med fine bilder og beskrivelser ! (Vi har også som regel et av de siste stoppene på våre turer i omerådet sør for Hankø ) Kansje vi sees neste år da det trolig blir senere ferie.. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.August.2011 Del på Facebook Svart 24.August.2011 Det var synd Lars at ferien er over, det betyr at høsten er veldig nær. Takk for flott reiseskildring Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Roger jo Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 det betyr at høsten er veldig nær. Satser på en fin høst, for vi har et godt stykke igjen før vi kommer til svenskekysten, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mariell Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Satser på en fin høst, Gjør jeg også. Blir til å farte rundt på Svenskekysten og i Vestfoldskjærgården mesteparten av September. En avsikker inn til Borgen på Trawler treff 16.-18 Sept, skal jeg vel også få presset inn. Men først en drøy uke i Bohuslen. Er meldt møkka vær i helga, satser derfor på å gå over på Mandag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
VannTro Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Er meldt møkka vær i helga, satser derfor på å gå over på Mandag. Vi var vist ekstra uheldige her sørpå med været nå. Greit på fredag, møkkavær lørdag/søndag og så greit på mandag igjen. Takker for øvrig dere(mye Lars her) som har lagt inn flotte bilder og rapporter fra Svenskekysten. Får ta med Roger-Jo også som sørget for masse oppdatering langs den Danske kyst. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars H. Svart 25.August.2011 Del på Facebook Svart 25.August.2011 Selv om vi er vel over grensen til Norge og drar til hjemmehavnen imorgen, kan jeg ikke dy meg for å legge ut et siste kveldsbilde her fra Hankø. Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.