Bitteliten Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Fint Om du vil enda mer innaskjærs går du inn til Hankø N for Risholmen, gjennom Hankø sundet, så langs land mot Slevik kilen, videre mot fyret Slevik, forbi Flatskjæra og ut ved Strømtangen. Da slipper du det skvalpete området innafor Rauer også. Etter Hærfølrenna går du kjapt over Sekken, så ned norskerenna mot Strømstad og såvidt ut i Kosterfjorden før du stikker inn ved det grønne ved Råssø som jeg viste over. Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Vi ligger en gjeng på bolærne og venter på mindre vind for så å ta turen over oslofjorden ...ser ut til å bli mindre vind mot lørdag kveld...planlegger å legge oss på kirkeøy.... Blåst ca 10-12 på bolærne i natt Sitér dette innlegget Link to post
Mar Brecha Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 (redigert) Hvordan skal man tolke disse værmeldingene for søndag 15.07.2012 i området Koster-Hvaler? Smhi sier :Mellan sydväst och väst, 6-9 m/s ökande till 14-17 m/s. Max medelvind: 19 m/s. Yr sier: Flau vind, 1 m/s fra øst-sørøst kl 6–12 14° 0 mm Svak vind, 3 m/s fra øst-sørøst kl 12–18 17° 0 mm Lett bris, 4 m/s fra sør-sørvest kl 18–24 18° 0 mm Laber bris, 8 m/s fra sørvest Redigert 14.Juli.2012 av Mar Brecha (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Gå inn på Hav og kyst på yr så finner du relevant informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Jeg siger det igen: Denne side er den mest korrekte, detaljerede og troværdige side du finder: http://ifm.frv.dk/ Ifølge den vil søndagen starte med lidt eller ingen vind men i løbet af dagen tiltager vinden og til aften blæser det op til 12 m/s fra vest. På grafikken kan du se, at vindfeltet rammer Orust-området hårdest og tidligst, men det er marginaler der gør det, og der skal ikke stor afvigelser til at vinden går enten nordligere eller sydligere. Det ligner ikke en dag hvor man skal ligge i naturhavn... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Beklager de mærkelige tegn. Der må være noget med tegnsættet på min iPad... Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 (redigert) Kjeringøen har i dag mange ledige plasser nå kl. 1200. I går var det også plasser ledige helt til sent på kveld. I fjor på disse tider var det helt fullt fra tidlig ettermiddag. Er det færre båter i år, eller har vi bare hatt litt flaks? Redigert 14.Juli.2012 av Zandra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 (redigert) Dagens langtur i rolig tempo gikk fra Fjällbacka til Hunnebostrand. Tok ca 1,5 timer i 5-8 knop. Fint vær, litt kaldt når skyene dekket sola. I Havstensund møtte vi den flotte katamaranen til DykLeif på vei ut til Väderöarna med et titalls dykkere ombord. For de innvidde hadde de fleste Halcyon vinge system. Turen over Humparna var litt rullete, ikke minst pga dagens Princess I Hunnebostrand har de fått nytt flott stupetårn og badebrygge 2 eller 3 generasjoner campingbiler Inni havna ble vi innhentet av en Pricess 55, eldre modell. Han hadde veldig dårlig tid og forsøkte å presse seg foran oss inne ved moloen mot syd. Han må nok skylde på flaksen for at han fortsatt har to hele propeller masse ledige plasser da vi ankom 1030. Skjønte ikke helt hva han masa med. Nå er der Kanaldagen. Offisielt åpnet og første svenske bandet spiller på torget. Vi får si som i kirken, de synger med den stemmen de har. Det skal de ha. "Refrenget de nå synger er Hei oh hå, hei og hå langt skal vi gå....." sikkert en shclager for de innvidde. Nå tok de pause til kl 16 Masse sirkus og morro her idag, og havna begynner fylles opp. Power båtene med fri eksos og revehale/G streng truse i antenna har begynt å sirkle rundt allerede Redigert 14.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Har gransket diverse værmeldinger. Ser skal blåse veldig i morgen ved Marstrand, men at dette først kommer til Koster utpå ettermiddagen. Vi vurderer å gå fra Tanumstrand til kragerø/ risørtraktene i morgen tidlig, i fem seks tiden. Hva tror dere, kommer vi da greit klar av vind og bølger før det setter inn? Akkurat nå er det jo lite vind her og nordover, og det skal det være til i morgen ettermiddag. Men lengre syd blåser det opp tidligere Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Beklager, men det kommer mange rare tegn plutselig. Ser ikke slik ut før det postes Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Ar varslet teknisk om problemer med norsk tegnsett Noen bilder fra kveldsturen vår. Fint lys med litt lang lukketid og stabilisert objektiv på kameraet (siste med blits) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 En del ledige plasser i Tanumstrand i kveld. Havblikk nå. En fin kveld. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Flott med bilder! Var en Princess som ble tatt av Onkel i halvplan forbi gjestehavna i Tønsberg i dag... Slo godt mot brygga :( Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Vi kom inn til Kristianopel i kveld. En grunn havn, etter dypdemåleren, så står vi på grunn. Vi hadde ni timers seilas, for motor, da det var ingen vind, De siste timene var preget av regn.. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Marida Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Var det Bitteliten jeg pratet med på morran idag? Når jeg prøvde å vekke partybåtene? Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Test: Når jeg prøvde å vekke partybåtene - Windows 7 - Firefox Redigert 15.Juli.2012 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Horst Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 For de som bruker nettbrett, prøve dolphin nettleseren, da slipper man disse irriterende tegnene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Marida, tror ikke det var meg. Jeg koste meg med motorromssjekk og vask av akterdekk tidlig på morran før jeg og bikkja løp en times tur. Vi var nok begge prega av at han var urolig i natt pga fyrverkeriet. Ellers syntes vi sirkuset i byen var morsomt å se på. Vi valgte jolla over til Bella Gästis pga folkemengden i går Vestavinden drar seg på nå og skal i følge SMHI øke til 16 m/s. Ikke noe problem å gå i, men det er nok få andre som flytter seg, så det er bedre å bli til flytterushet tar seg opp på tirsdag Jeg er litt urolig for de som ligger på brygga ved Bella Gästis. De får vinden rett i sida nå. Vi får ha litt beredskap med jolla om noen trenger assistanse. Den har god trekkraft og er smidig i slike operasjoner. Nå kom akkurat Sunseeker parhestene. En hvit Predator på 55+ og en sort Predator på rundt 70. Litt uvant at de største båtene er svenske. Og det er en ting jeg synes å se. Det er færre store, nye båter. Mer eldre båter av mer normal størrelse. Redigert 15.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Kom hjem fra Koster i går etter å ha ligget værfast/vindfast i sundet et par dager. Har vært utpå i 17 dager. Jeg lurer på hvor alle de store gutta har dratt på ferie? Veldig mye master og sånne gamle små som meg utpå (båten altså) Mange har vel gått i sommeropplag på Finn ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Tipper mange ligger med paraplydrinkene sine i sydligere strøk! Det ser ikke sånn ut her på Læsø akkurat, da det er rimelig fullt! Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Ligger nå i Marstrand og her blåser det som h....... De fleste her har vært ute å satt på strikker og flere tau. En seilbåt var uheldig å fikk tau i propellen ved tillegging og jeg var ute å komuniserte med dem i jolla. Kom noen brannmenn fra andre siden og fikk slept dem utapå en annen seilbåt. Havnevakta fortalte også at ingen båter ble flyttet selv om noen reserverte. Var uheldig å mistet lenseproppen/ ekspasjonsproppen til jolla. Var borte på Watsky men den hadde ikke. Noen som tilfeldigvis vet om et sted her som kunne ha noe slikt ? Ellers er det fult her nå. . . Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Nå måler seilbåtene steady 16-17 m/s og stadig perioder med 20-21 m/s her på Käringön Vi var 10 Norske og en Danske som tok tak i en svensk Comfortina som ligger på utsiden av bryggen og nappet med vinden inn tvers. Uten strekkavlastere i baugen, og kryssholtene var begynt å bevege seg... Vi vikk dratt han opp longside med baugen mot vinden. Eldre ektepar som var relativt perplekse. Og svært takknemelige for hjelpen de fikk. Og en stor Seadoo vannscooter som fikk stans og gikk ned. Jeg trodde det var umulig, men altså ikke. Bare 20cm av baugen på scooteren var over vann. Guttungen som kjørte fikk panikk, men ble raskt plukket opp. Men å ligge værfast på Käringön blir uansett ikke feil. Vi har hatt middag på Petersons og matjesill med nubbe på Simsons prestgård. Særlig bedre blir det faktisk ikke! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Christina II, hva slags jolle har du? Er det proppen akter du trenger? Jeg fant en båtutstyrsbutikk i Hunnebostrand i dag, kan sjekke i morgen om du vil. Jeg sjekket delelagret mitt, men jeg har bare holderen til bunnpluggen og ekstra ventilinnmat til en Zodiac, og en TPS til en Williams liggende Vi har satt på bungy strekkavlastere og et spring forover for å dempe båtens svinging fra side til side. Virker som om det løyer litt nå. Var en tur ute i jolla tidligere i kveld og da fikk sjøen hvit i innløpet til Sotekanalen Redigert 15.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Ligger på Kallo Knippla og det blåser greit. Relativ full havn. Gikk fra Sæby Lørdag. Prob med å bruke iPad? Redigert 15.Juli.2012 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) . Redigert 15.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.