Bitteliten Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Velkommen til varmen Baatsmann. Hørte det nesten var skiføre i Sæby Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Ikke spesielt varmt, men leide sykkel i 3 dager og hadde noen fine turer. Vi ligger her med 4 båter, mens NW420 Dro videre sørover Redigert 15.Juli.2012 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
arkmarin Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Vi har ikke sett norske båter på mange dager. Vi ligger nå i Kristianopel.Fortsetter nordover i morgen. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Salt Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Vi ligger nå i Kristianopel Tilgi meg min uvitenhet, men Kristianopel - hvor er det? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Christina 3 Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Christina II, hva slags jolle har du? Er det proppen akter du trenger? Det er til en River jolle. En slik 22-25 mm gummipropp med en hendel som du vipper opp etter å ha satt i proppen :-) Blir nok på Marstrand en natt til, blåser fortsatt mye. . . Takk for at du sjekket Bitteliten :-) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Jeg måtte også have fat i kortet for at finde Kristianopel. Det ligger i Blekinge - gammel grænseby mellem Danmark og Sverige grundlagt at den "store" danske kong Christian Firtal. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 (redigert) Er det en sånn? Denne er til jolla mi Midlertidig løsning er en vinkork. Redigert 16.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 denne finns på butikken bortenfor minugolfen i Hunnebostrand. Sjekk med Ringens Varv i Marstrand også tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Jeg måtte også have fat i kortet for at finde Kristianopel. Det ligger i Blekinge - gammel grænseby mellem Danmark og Sverige grundlagt at den "store" danske kong Christian Firtal. Men så kan jeg da også finde det - tak skal du ha' major Andy :) Kristian kvart er vel kendt også her nord! Kristiania, Kristiansand; også efter C4. Måske også flere steder. (Og Kristianstad i Skåne.) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
MajorAndy Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 (redigert) Ja, det siger jo noget om manden at hvis der var et Konstantinopel så skulle der også være et Kristianopel... Redigert 16.Juli.2012 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Han var dansk, ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 (redigert) . Redigert 16.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 (redigert) Det ryktes at seglarveckan/ seglarget har kommet til Hunnebostrand i dag. Ikke så mange båter ennå. ordningsvakter, brannkåren og polisbåten er på plass http://vecka29.wordpress.com/ Redigert 16.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Ark Mari ankom Kalmar i ettermiddag. Vi satser på å leie bil i morgen, for å ta Øland rundt. Hadde flott seilas fra Kristianopel og hit. Opp til 16 m/s fra SW og vi logget opptil 9,4 knop for bare genua. Ingen andre norske båter å se. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Anbefaler en tur innom Västerviks skjærgård. Fin by også Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 (redigert) Startet tidlig i dag. Gled rolig ut fra plassen i Hunnebostrand 0800. Nesten ikke trafikk gjennom Sotekanalen. Da vi kom ut betemte jeg, mot milde protester, at vi forsøker oss på Pinan igjen. Kartet sier to meters dybde på det minstemen det var lavvann, så jeg antok ned mot 1,5 meter. Vi stikker 1,40 Pinan ses på dette utsnittet. Fra N tar man sydover rett før man kommer til badeplassene i indre leden mellom Sotekanalen og Kungshamn. Og sånn ser det ut på avstand Mange fine viker å overnatte her Litt nærmere Pinan. Fra N er det en tange som stikker ut på venstre side av bildet, så vi må passe oss for den, særlig nå som det er lavvann Her er det jo nesten en hel meters klaring, god plass Båten vår er nok på grensen av det som kan gå her på lavvann. Vi tar det helt med ro Vi slo av en liten morgenprat med hyggelige folk på brygga. Det lå en nydelig Storebro med treoverbygg her. Så mot utløpet, betong"sluse" mot babord Pinan sett fra Syd! Med den nydelige Storebroen. Her vrir vi oss gjennom utløpet. Her var det opptil en meter på hver side, minst Så var vi ute, rett ved gjestehavna under Smøgen brua, Veieren heter den havna. Smøgen i morgenstemning, fiskehavna inn til styrbord Denne Pershingen ligger på Malmøn, og jeg er helt enig med eieren. Skal man ha vannscooter må man ha matchende farger. Nå ligger vi på BohusMalmøn. Masse trafikk på utsiden. Vi nyter de late dagene Redigert 17.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Nye Pinan-billeder! De første var også ved at være lidt gamle. Hvornår fik I bimini-top? Har I haft den hele tiden? Og fungerer den - bliver den brugt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Bimini kjøpte vi for 3 år siden. Brukes mye når det er sol og når det regner litt. Kan ikke brukes når vi kjører over 6-7 knop. Vil ikke være uten den Ja, det var på tide å få noen nye Pinan bilder Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Gikk fra Knippla til Marsstrand. Ikke langt, men godt Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2012 Del på Facebook Svart 18.Juli.2012 Og så var "toget" i gang. Men som GP melder var det i hvert fall: "Lugn start på seglarveckan. . . . Polisen har inga rapporter från kvällen och natten i Hunnebostrand alls. - Inledningen var lugn med bara åtta båtar. Lite fest var det, men inte som det brukar, säger Christer Magnusson, chef för sjöpolisen i Västra Götaland." Mer om toget i Göteborgs-Posten Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Del på Facebook Svart 18.Juli.2012 Greit å ha kontroll på hvor de er, så jeg vet hvor jeg ikke skal legge meg til. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2012 Del på Facebook Svart 18.Juli.2012 Polisrapporten stemmer bra med vår opplevelse. 7 eldre, små seilbåter og en Nimbus 30. Litt partymusikk til kl 23, så var det rolig. Hadde et litet øyeblikk en tanke om å tute da vi passerte dem kl 08, men lot være av hensyn til testen av havna Inntrykket mitt i dag igjen er at det er mye mindre båter enn tidligere år. Nydelig vær i dag, og fortsatt ledige plasser på BohusMalmøn. Vi har fendere på utsiden, men ingen har behov for å ligge der. Tidligere år var det ofte 3-4 lag her. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2012 Del på Facebook Svart 18.Juli.2012 Håper inderlig ikke det at det er lite båter nå betyr at alle venter til august når vi skal nedover! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2012 Del på Facebook Svart 18.Juli.2012 Jeg har hørt mye snakk om folk som flytter ferien sin til august i havnene nedover Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Del på Facebook Svart 18.Juli.2012 Håper inderlig ikke det at det er lite båter nå betyr at alle venter til august når vi skal nedover! Almuen har ferie i fellesferien Lars, så det er nok ikke noe grunn til bekymring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.