Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Planlegger å seile fra Risør til svenskekysten i morgen tidlig......(sånn noenlunde rett øst) Noen som har gode forslag til "landingsplass"?

 

Første uthavn rett øst for Risør er Vederøarna. For handel av matvarer og annet, Grebbestad.

Fjellbacka er kosligere enn Grebbestad. Har dog ikke like mye butikkker.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Velkommen til Sverige alidal.

Da har du nå fått med deg en av de tingene som iKKE er rimligere i Sverige.

Tror Hamburgsund er inne på topp 10 listen hva Dieselpriser gjelder. Om de topper er jeg usikker på.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg sitter og ser på et flyfoto nå - det kan se ut som båsene er ganske trange? Får jeg plass til mine 383 cm, tro?

Longside er jo også greit, men med en liten matros ombord kan det være lettere med baugen inn hvis det er mange båter utover.

Link to post
Share on other sites

Takk for rapport! :smiley:

 

Hei,

 

Vær oppmerksom på at du ikke kan ta noen av de indre plassene på Ekenes når du har seilbåt. Det er kun de 3-4 ytterste på hver brygge som er dype nok. Lå der forrig uke og mens vi lå der var det to seilbåter som hadde skikkelig landkjenning da de prøvde å gå lengre inn. - men bredden bør gå bra. ( hvis du ikke har kjempe store fendere )

Link to post
Share on other sites

Gikk over fra Tønsberg i dag tidlig. Flott tur med svakt drag fra nord. Toppet tanken på Herføl, 10,70kr

Bare et lite tips. Har du BP-vinkel og henviser til denne ved betaling får du 50 øre i rabatt uten spørsmål. Toppet tankene der forleden til 10,20/l. Blir jo Ikke de store summene akkurat med kun 220 liter, men allikevel.

Hadde forøvrig brukt 3,5l/Nm, med mesteparten av turen fra Asker og ned i 20 kn. Dette inkluderte også kjøring av varmer og agregat.

Ligger forøvrig i kilden på østsiden av Havsten og avvakter været før vi krysser Humpen. Skal blåse 15 meter idag SW. Har gåt Humpen i slik vind tidligere og unngår det gjerne hvis jeg kan velge

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det håper vi alle sammen Tom, men det har vært en lang periode med gråvær og dårlige temperaturer. Kanskje dere kan ta med noe sommervær sydover...

Vi tar med godværet, og vi prøver å riste av oss vinden også :-). Gikk fra Grebbestad til Smøgen i dag, og det blåste hatter og høy. kryper videre i morgen, og Yr melder mindre vind.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...