Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

God plass i Grebbestad, men dyrt. Kanskje en sammenheng her?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det er ytre havn. Er mange på Knippla i og med du ligger der. Har stort sett altid fått plass på innsiden i "dammen"

Hadde sikkert fått plass lenger inn, men det blåste friskt da vi ankom, så vi gadd ikke gå inn der det er trangt.

God plass i Grebbestad, men dyrt. Kanskje en sammenheng her?

Jeg syns også det var dyrt nok der Rem.

Link to post
Share on other sites

Med de prisene er jeg glad jeg har en Saga 27! Og dessverre har svenske kroner blitt dyrere også nå, over 91 kroner må en betale for 100 svenske nå. Det er ikke lenge siden det var litt over 80.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ref Regina:

 

Tja 1 € per meter båtlängd plus kanske en € per person brukar vara ganska vanlig taxa i tyska hamnar.

 

Dvs detta är övre gränsen, lägre taxa är inte ovanlig...

 

Till detta så kan man 'gratisåka' på de flesta kanaler i Tyskland inklusive slussar och lyftverk.

 

Lita annan syn på båtliv kanske man kan säga.

 

 

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

bilde

Fruen på fordekket i koselig passiar med nabobåten en lun julikveld i Grebbestad

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg humrer litt når jeg ser at det klages på havneavgiftene når man ser dette i lys av hva annet båtene våre koster oss i året :smiley: Jeg betaler havneavgift med glede - uten den hadde vi ikke hatt gjestehavnene. Synes man havnene er for dyre finnes det et utall av gratis steder i skjærgården - helt uten andre bekvemmeligheter enn det vi selv har ombord :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...