mhemil Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Lilla Bommen er en lite beskyttet havn. Nordvesten tar virkelig godt her inne, og kombinert med bølger fra store båter i kanalen, strøm og stadig ankomst og avgang av hurtigbåtene som holder til blandt gjestende båter blir det urolig. Vi fortøyde først til en av bryggene på vestsiden av havnen, men der hadde jeg ikke fått sove veldig godt, så vi forflyttet oss lenger inn i havnen og fikk plass rett utenfor havnekontoret hvor vi ligger mye bedre. Lokasjonen på gjestehavnen er perfekt, midt i byen, men en dedikert småbåthavn med bedre molo mot kanalen ville gjort dette til en mye lunere og trivligere plass. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 15 ms nordvest rett i baugen gjennom hele natten på Ekenes, Syd-Koster. Lite søvn her ute i natt. Ikke annet enn en bølgebryter som tar i mot. Mye svell og skikkelig huskestue. Fortøyninger som ryker, folk har problemer med å innta frokost i båten. Kona i nabobåten ble sjøsyk i natt og gikk på land. Men sola varmer og humøret er godt! Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Ligget 2 netter på Lilla Bommen i Gøteborg, 4 båter i følge.. Har blåst endel i dag og ble liggende, havnevakten sa det blåste 16 m/s utenfor. På vei sørover forundret det meg at det var så lite båter - masse plasser overalt vi var. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Obs Obs! http://bohuslaningen.se/nyheter/tanum/1.2242668-bitar-av-fisketral-skapar-problem Sitér dette innlegget Link to post
la vela Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Dante:, hvor var dere der det var lite folk? Vi reiser først fredag og jeg gruer meg litt til fulle havner. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Dante:, hvor var dere der det var lite folk? Vi reiser først fredag og jeg gruer meg litt til fulle havner. På turen nedover var vi forbi mange av de kjente stedene og det var generelt greit med plasser i de havnene vi så. Vi overnattet i Kungshavn og kunne velge og vrake mellom longside eller anker inn til brygge. Jeg har aldri sett så lite trykk i havnene på denne tiden. Så at det var plenty med plass i Tanumstrand, Gullholmen og mange andre nedover... Tror ikke du skal bekymre deg om fulle havner! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Om man er litttidlig fremme er det alltid plass. Vi står tidlig opp og kommer frem rundt 11-12 tida. Da er mange andre på vei ut. Ellers er det masser av holmer og bukter å ligge på Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Vi lå på Ullshlmn i går til vi hørte værmeldinga på VHF. 13-15 ms Nord er ikke bare kos gjennom sundet på Ullsholmen. Vi heiv oss rundt umiddelbart og gikk til fjordarmen på E-siden av Havstensund. Der var det fullt i alle uthavner som står oppført i "Tre veckor" Vi er godt kjent i området og kunne velge å vrake i lune Nordhavner. Vi valgte en idyllisk plass hvor vi la oss longside og lå som i en andedam hele natta gjennom. Jeg anbefaler alle og skaffe seg "Tre veckor i Båhuslen" slik at de vet hvor de ikke skal legge seg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Travlt i udhavnene da vinden vendte og tog til: http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.2242285-sjoraddningen-fick-rycka-ut-nar-vinden-vande Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Folk må begynne å følge med på værmeldingene. Denne vinden var meldt i flere døgn Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Vel, før helgen ble det riktignok spådd vindøkning på tirsdag kveld. Dette ble ikke bekreftet senere så vidt vi kunne se. Vi har fulgt med på langtidsvarslene på SMHI og kan ikke se at dette var varslet på forhånd. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Jeg har sagt det før, men brug DMI. Der var det tydligt meldt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Denne er bra, og den meldte N 12-15 , vind dreining fra SV til V meldt i går kveld, så økning til N kuling om natten. http://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/kust Grib filene fra us grib varslet det samme Fru Escada ble også varslet personlig på facebook Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 10.Juli.2013 Del på Facebook Svart 10.Juli.2013 Kunne hatt minitreff i lille bommen. Vi har ligget her noen netter. Hadde tenkt å dra i dag, men drøyet det pga vinden i havnen. Flere båter som ble liggende longside og presse i hekk//baug på fortøyede båter... Det var vel deg mhemil vi så med bp vimpel. Hadde tenkt å hilse på, men det så ut som det ikke var folk ombord... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Nu har vi hittat en vik som inte var avspärrad av norka båtar. Skärpning Norrmän vi får alla plats om vi hjälps åt. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 bjorngb, hyggelig om du stikker bortom i dag om dere ikke allerede har reist. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 Anløb Käringön klokken lidt over 11 i dag. Allerede næsten fuldt undtagen på de ubehagelige pladser ud mod indsejlingen. Fik plads som 3. båd i inderhavnen ved butikken og har to hyggelige nordmænd på indersiden. Fint! Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 Nettopp ankommet Marstrand. Masse ledige plasser. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 MajorAndy - har det vært båter som har gått etter dere la til? Vi tenker oss dit i morgen og lurer på hvor tidlig vi bør være... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 Min generelle erfaring er at man er sikret plass om man ankommer rundt 11 Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 (redigert) Har så langt ikke hatt trøbbel nedover svenskekysten uavhengig av ankomst. Kl 12 er det mange plasser. Færre båter i år? Redigert 12.Juli.2013 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 (redigert) Med vejret in mente skal det nok blve fuldt igen i morgen. Her til aften var der et skilt ved indsejlingen om at havnen var fuld. Det har jeg ikke set før. Vores to norske naboer skal gå i morgen ved 10-11 tiden, siger de. Så bliver der da to pladser der. Vi kan jo ikke reserverer dem, men kommer I deromkring, så bør der være muligheder. Vi ligger inde i selve havnen ved købmandsbutikken. Her er et par billeder med lidt aftenstemning: Redigert 12.Juli.2013 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 (redigert) Mitt tips. Dropp svette, dyre og trange gjestehavner og våg å legg dere i uthavner i stedet. De finnes gratis til disposisjon i tusenvis og gir en helt annen naturopplevelse enn det plastic fantastic type gjestehavnene kan tilby. Hilsen REM i Escada som nå er på tredje ukas ferie på svenskekysten og som så langt kun har oppsøkt gjestehavn tre ganger Redigert 12.Juli.2013 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
glalaks Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 kan dere som ferierer der på vestkusten være så snill å legge ut litt bilder her??:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
mhemil Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 Vasholmarna og eller Usholmen, er dette egnede natthavner dersom vindmeldingene slår til med 10++ m/s SV til NV ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.