MajorAndy Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Utkäftan er en klassisk udhavn og den eneste, jeg har været i :-) gode pladser langt inde til venstre og et lavvandet område med sand til badning inderst. Den er stor og så vidt jeg husker en grund lige udenfor indsejlingen. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 @kjappfot. Vi prøver oss ut fra Kärringön nå snart med kurs for Læsø. Var tett med tåke, men her har det løsnet litt. Det ble meldt om lokale tåkebanker både på svensk og dansk side, men det pleier å løsne litt når sola får tak. Jeg poster nok i dansketråden når vi nærmer oss eller her om vi snur :-) God tur over :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Radar, tåkelur og AIS. Dette går bra. Bare ikke dra på for mye Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Skal prøve å spare litt på kruttet ;-) Blir nok flott det her :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 (redigert) Ligger p?vai p?stsiden av Salt (sydvest for Strmstad). Vindstille, 23 grader i vannet. Noen f?odv?skyer, godt og varmt. Vasket vannlinja og gjort uforskammet mange fridykk for ?jerne rur p?ropellen. Hempel sin spray er bare tull! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Redigert 21.Juli.2013 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bitteliten Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Skal prøve å spare litt på kruttet ;-) Blir nok flott det her :-) God tur!Det er noen ting som viser erfarne folk i båt: tåkelur, ankerkule, lanterner tidlig på og sånt :-) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 SAP, husk at tage billede af hæksjø i solOPgang! God tur! Her på DMI får du gode satellitbilleder der kan sige noget om tågesituationen: http://www.dmi.dk/vejr/maalinger/satellit/ Nu kommer du næppe så langt sydpå, men vær opmærksom på at der er lavet et kunstigt rev ved Læsø Trindel, der ikke er på kortene. Læs mere her: http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyres/8B12B113-752F-4E23-9C8F-A23E4182A0BB/89463/A3_plakatjuni09.pdf Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Takker for info MA :-) Skal huske bilde :-) @bitteliten. Takk for det :-) fikk hvertfall 1,5 rett ;-) Hadde scoret 2,0 om moder'n hadde fått det som hun ville når hun kom med en tåkelur i messing fra deres tider på sjøen. Takket nei da jeg ikke fant et verdig sted og plassere den rett før vi dro. Kula kommer når jeg blir eldre ;-) SAP -from my iPad using Tapatalk SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bitteliten Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Har ikke båten horn? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Joda. Derav 0,5 i score for tåkelur ;-) vanlig trompet-membranhorn. Ikke en fancy dedikert tåkelur på trykkluft som river fjærene fra måkene på 1nm avstand. SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MaSa Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Da er vi hjemme igjen etter en flott fredag og lørdag i Strømstad overraskende MYE ledig plasser! Da vi gikk fra Strømstad til syd koster idag ca kl 12 så var det flere ledige plasser enn opptatte! Møtte forresten en flott viksund båt da vi forlot Strømstad idag med båtplassenvimpel! Han hilste og vi hilste, men jeg har ikke vimpel! Hvordan får jeg kjøpt det? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Bitteliten Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Joda. Derav 0,5 i score for tåkelur ;-) vanlig trompet-membranhorn. Ikke en fancy dedikert tåkelur på trykkluft som river fjærene fra måkene på 1nm avstand. SAP -from my iPad ) Godt, for det er et CE krav Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Fint i Hunnebostrand i dag! I morgen blir det Väderöarne. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Key Freak Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Møtte forresten en flott viksund båt da vi forlot Strømstad idag med båtplassenvimpel! Han hilste og vi hilste, men jeg har ikke vimpel! Hvordan får jeg kjøpt det? Send en IM til forumsjef Ingar. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
mhemil Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Gikk fra Molløsund til Vasholmarna i kveld i tykk tåke, 10 m sikt på det tetteste. Lå på hornet hver gang radaren viste motgående, og båtene skvatt godt unna :-). Tåken lettet og det ble fisketur i flott solnedgang. Rett rundt midnatt kom Pilot 740 og søkte rundt på holmene her ute. Noen som vet etter hva? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Møtte deg litt nord for Kärringön på 15 meters avstand. Hilste, men så ut som du stirret godt i plotteren. Lekker båt :-) 5 min senere kjørte vi rett inn i tåka. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
mhemil Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 SAP. Oi så dumt jeg ikke så deg. Har fulgt deg på ferden ned til Farsund, flotte reportasjer du lager! Vi får hilse på ved neste anledning, kanskje i Middagsbukta ;-). Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 22.Juli.2013 Del på Facebook Svart 22.Juli.2013 (redigert) Ligger i smögen nå, rimelig fullt. Hvordan er det på Malmön ? Redigert 22.Juli.2013 av YNWA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 23.Juli.2013 Del på Facebook Svart 23.Juli.2013 Nærmer seg stappfullt på Väderöerna nå. 1 ms vind og helt fantastisk! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Vedvards Svart 23.Juli.2013 Del på Facebook Svart 23.Juli.2013 Fikk bestillt oss plass i Tanumstrand natt til torsdag med Docspot. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli.2013 Del på Facebook Svart 23.Juli.2013 (redigert) Resullt, flott v沬 hyggelige mennesker, god stemning rett og slett herlig! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Redigert 23.Juli.2013 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli.2013 Del på Facebook Svart 23.Juli.2013 Resö i dag, hyggelige mennesker, god stemning rett og slett herlig! Det skjer noe rart når man redigerer...... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2013 Del på Facebook Svart 23.Juli.2013 Du kan ikke redigere i tapatalk. Da blir æøå kinesiske tegn.. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 23.Juli.2013 Del på Facebook Svart 23.Juli.2013 Første post i denne klassiske tråden...ligger i Tanumstrand etter å ha kjørt helt fra Kristiansand. 8 timer inklusive lunsj i Risør. Her er det afterbeach og deilig stemning. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 Status Grebbestad kl 15.23: Øsende regnvær, drønnende tordenskrall og skikkelige lyn! Herlig, godt og varmt. Og om en stund kommer solen....... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.