Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

Falkenberg har lang gjestebrygge langs elven nesten oppe ved broen. Helt greit å ligge der.

Vi lå der, og vi tok en liten tur opp i byen. Luktet vørterøl som bare det der da. Må være fra kornsiloen :confused:

 

 

Vet inte om Du har varit i Varberg förr Tom, men jag rekommenderar innerhamnen - hellre än Getterön som ligger långt från centrum.

 

Innerhamnen speciellt det SV hörnet är nära järnvägsstationen och stadens centrum.

 

Varberg är en trevlig sommarstad med gott om restauranger.

Vi var i Varberg for to år siden, da vi ikke ville gå til København pga. dårlige værprognoser. Vi flyttet oss fra Falkenberg, og til Varberg, da vi heller ville ligge her. Koseligere her :thumbsup:

 

Ja, I ligger oppe i selve byen, den anden havn har udsigt til flere store siloer og en travl containerhavn, flinke folk, billig, men 20 minutters gang fra byen og ingen indkøb eller andre faciliteter. Stilheden bliver kun brudt når de lokale slamsugere tømmer deres indhold ud i Nissan ikke langt fra havnen...

 

Gæstehavnen i Falkenberg er hyggeligere når man kommer op i elven. Enig med Regina der. Og ja, i Varberg skal man ligge til højre når man sejler ind.

vi ligger til høyre, og er nabo med det flotte badehuset :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ligger på Resö, har fått godplassen longside ytterst på piren ved innseilingen. Første gangen på Resöi, men ikke den siste. Dro to makrell sammen med 5-åringen og de ble sløyet og stekt mens han var med, Smakte fortreffelige og en flott opplevelse for guttungen!

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Des smalt godt med et enormt regnskyll her i Tanumstrand i 0430 tiden i natt. Skipshunden komfykende inn og skulle ligge godt og trygt mellom Trude og meg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er andre gang vi er i Varberg, og som for to år siden, finner du her den mest servicevennlige havnevakten vi har møtt. Jeg spurte om han visste hvor jeg kunne få printet ut et dokument fra nettet, og det fikset han, og kom ut på brygga for å levere det til meg etter at han hadde printet det ut i et annet lokale. Ikke nok med det, men han kunne også scanne det for meg etter at jeg har skrevet under. Det kaller jeg ekstraordinær service. På toppen av dette, er Varberg en kjempekoselig by :thumbsup:

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Grunnen er vel at de føler seg langt hjemmefra og da må man ha sikre ankerfester, mobildekning og mat i nærheten? Ikke vet jeg hvorfor så mange kliner seg oppå hverandre og betaler 400 døgnet for absolutt ingenting

 

Du må være forsiktig så ikke alt det negative spiser deg opp fra innsiden.......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hva det skulle være galt med Tanumstrand?

 

Kjempe hyggelig personale, bra restaurant, gode turmuligheter, hæla i taket - om du vil, mange hyggelige folk og potensielle nye båtvenner, kort vei til Grebbestad med båt eller på bena......

 

Synes det er trivelig der :yesnod::thumbsup::sleep::cheers_wine::cheers::flag_sw::easter:

Link to post
Share on other sites

Yepp, vi ligger her fremdeles i stapp full havn og det auler og blåser. Men etter hva jeg kan forstå skal det bli en glippe i vinden i morgen formiddag. Sa da blir det å forsere Humperna og komme oss ned til Hunnebostrand. Regner med å være der i 11-tiden da det vanligvis er størst utskifting av båter. Men vi skal ikke klage. Vi ligger godt her vi ligger og vi har nesten 4 uker ferie fremfor oss.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Yepp, vi ligger her fremdeles i stapp full havn og det auler og blåser. Men etter hva jeg kan forstå skal det bli en glippe i vinden i morgen formiddag. Sa da blir det å forsere Humperna og komme oss ned til Hunnebostrand. Regner med å være der i 11-tiden da det vanligvis er størst utskifting av båter. Men vi skal ikke klage. Vi ligger godt her vi ligger og vi har nesten 4 uker ferie fremfor oss.

Bra innstilling, da man ikke får gjort så mye med været. Man koser seg jo bare der man er. Er veldig glad for at vi valgte å gå fra Falkenberg til Varberg i går kveld, for den havna er ikke på langt nær så fin som denne. God tur videre til Deg og mannskapet :-)

Link to post
Share on other sites

när Du kommer från norr och skall gå över Humparna gå då på insidan Munkholmen

Der har jeg aldri gått, men tenkte faktisk å prøve det etter å kikket litt på kartet i går. Så da blir det på innsiden av Munkholmen i morgen. Har forresten en kamerat som har et par fine steder å ligge langs berget om natten i det området.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Du skal ikke utelukke at den prosessen er godt i gang :giggle:

 

Den prosessen til Ugla er nok kommet alt for langt til å kunne reverseres. Så hva som måtte komme fra ham ler jeg bare av. Men synd er det at det er gått så langt for ham. :nonod:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Den prosessen til Ugla er nok kommet alt for langt til å kunne reverseres. Så hva som måtte komme fra ham ler jeg bare av. Men synd er det at det er gått så langt for ham. :nonod:

 

Lars H.

Kunne ikke sagt det bedre selv Lars H.

God tur nedover svenskekysten!

Link to post
Share on other sites

Dette er ett punkt eg ikke har tenkt på. Jeg har bare kanalplan for Norge. Hvor finner jeg kanalplan for Sverige og Danmark?

http://www.stockholmradio.se/kartor-och-kanalplan-vhf%20/

 

http://tdc.dk/lyngbyradio/element.php?dogtag=lr_radioservice_vhf

 

Ellers det meste av nyttige linker her.

http://frihavne.com/no-mal/lenker.html

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

 

 

Med så mange mennesker som praktiserer båtlivet må man regne med et stort spekter hvordan båtlivet praktiseres. Båtlivet har forandret seg radikalt de siste ti årene. Heldigvis er vi ikke alle like. Vi er på forskjellige stadier i båtlivet. Noen er viderekommende. Noen har kommet inn i voksen alder med et stort fartøy. Andre igjen begynner i det små. Og vi som har holdt på en stund bør ikke glemme at kua en gang var kalv.

 

Uansett hvor vi er på denne skalaen håper jeg at vi ikke glemmer å ta i ett tak for hverandre når vi kommer mot kai eller svaberg.

Selv gleder vi oss til en ny ferieuke på fjorden fra fredag.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...