Tom Rør Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Falkenberg har lang gjestebrygge langs elven nesten oppe ved broen. Helt greit å ligge der. Vi lå der, og vi tok en liten tur opp i byen. Luktet vørterøl som bare det der da. Må være fra kornsiloen Vet inte om Du har varit i Varberg förr Tom, men jag rekommenderar innerhamnen - hellre än Getterön som ligger långt från centrum. Innerhamnen speciellt det SV hörnet är nära järnvägsstationen och stadens centrum. Varberg är en trevlig sommarstad med gott om restauranger. Vi var i Varberg for to år siden, da vi ikke ville gå til København pga. dårlige værprognoser. Vi flyttet oss fra Falkenberg, og til Varberg, da vi heller ville ligge her. Koseligere her Ja, I ligger oppe i selve byen, den anden havn har udsigt til flere store siloer og en travl containerhavn, flinke folk, billig, men 20 minutters gang fra byen og ingen indkøb eller andre faciliteter. Stilheden bliver kun brudt når de lokale slamsugere tømmer deres indhold ud i Nissan ikke langt fra havnen... Gæstehavnen i Falkenberg er hyggeligere når man kommer op i elven. Enig med Regina der. Og ja, i Varberg skal man ligge til højre når man sejler ind. vi ligger til høyre, og er nabo med det flotte badehuset Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Ligger på Resö, har fått godplassen longside ytterst på piren ved innseilingen. Første gangen på Resöi, men ikke den siste. Dro to makrell sammen med 5-åringen og de ble sløyet og stekt mens han var med, Smakte fortreffelige og en flott opplevelse for guttungen! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Roger jo Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 I går kveld var Thor sint, her var det troperegn og et skikkelig fyrverkeri rundt på alle kanter. Når det lyner og smeller i samme sekund er det nærme. http://www.sintef.no/SINTEF-Energi-AS/Lyn-i-dag/Lyn-i-gar/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Vi observerte det samme, og det er like fascinerende hver gang. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Des smalt godt med et enormt regnskyll her i Tanumstrand i 0430 tiden i natt. Skipshunden komfykende inn og skulle ligge godt og trygt mellom Trude og meg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 (redigert) Det er andre gang vi er i Varberg, og som for to år siden, finner du her den mest servicevennlige havnevakten vi har møtt. Jeg spurte om han visste hvor jeg kunne få printet ut et dokument fra nettet, og det fikset han, og kom ut på brygga for å levere det til meg etter at han hadde printet det ut i et annet lokale. Ikke nok med det, men han kunne også scanne det for meg etter at jeg har skrevet under. Det kaller jeg ekstraordinær service. På toppen av dette, er Varberg en kjempekoselig by Redigert 31.Juli.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Grunnen er vel at de føler seg langt hjemmefra og da må man ha sikre ankerfester, mobildekning og mat i nærheten? Ikke vet jeg hvorfor så mange kliner seg oppå hverandre og betaler 400 døgnet for absolutt ingenting Du må være forsiktig så ikke alt det negative spiser deg opp fra innsiden....... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Du må være forsiktig så ikke alt det negative spiser deg opp fra innsiden....... Du skal ikke utelukke at den prosessen er godt i gang Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Skjønner ikke hva det skulle være galt med Tanumstrand? Kjempe hyggelig personale, bra restaurant, gode turmuligheter, hæla i taket - om du vil, mange hyggelige folk og potensielle nye båtvenner, kort vei til Grebbestad med båt eller på bena...... Synes det er trivelig der Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Tanumstrand i et par dager er fantastiskt, lekerom, strand, basseng...og ikke minst Afterbeach. Deretter må en i uthavn og tørke opp Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Lars: Er dere værfaste på Tanum, eller har dere kommet dere videre? Vi ligger i Varberg, og det blåser friskt utpå. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Yepp, vi ligger her fremdeles i stapp full havn og det auler og blåser. Men etter hva jeg kan forstå skal det bli en glippe i vinden i morgen formiddag. Sa da blir det å forsere Humperna og komme oss ned til Hunnebostrand. Regner med å være der i 11-tiden da det vanligvis er størst utskifting av båter. Men vi skal ikke klage. Vi ligger godt her vi ligger og vi har nesten 4 uker ferie fremfor oss. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Lars när Du kommer från norr och skall gå över Humparna gå då på insidan Munkholmen så minskar du sträckan med 35 % + att du kan gå mera mot sjön. Detta kanske du redan provat? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Yepp, vi ligger her fremdeles i stapp full havn og det auler og blåser. Men etter hva jeg kan forstå skal det bli en glippe i vinden i morgen formiddag. Sa da blir det å forsere Humperna og komme oss ned til Hunnebostrand. Regner med å være der i 11-tiden da det vanligvis er størst utskifting av båter. Men vi skal ikke klage. Vi ligger godt her vi ligger og vi har nesten 4 uker ferie fremfor oss. Bra innstilling, da man ikke får gjort så mye med været. Man koser seg jo bare der man er. Er veldig glad for at vi valgte å gå fra Falkenberg til Varberg i går kveld, for den havna er ikke på langt nær så fin som denne. God tur videre til Deg og mannskapet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 (redigert) när Du kommer från norr och skall gå över Humparna gå då på insidan Munkholmen Der har jeg aldri gått, men tenkte faktisk å prøve det etter å kikket litt på kartet i går. Så da blir det på innsiden av Munkholmen i morgen. Har forresten en kamerat som har et par fine steder å ligge langs berget om natten i det området. Redigert 31.Juli.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 God tur videre Lars, hilse til hun som har stekte sommerkoteletter klar til deg! Vi ser frem til å "følge dere" gjennom hele august måned. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 For oss som av ulike årsaker slipper opp for ferie tidlig i august er skriveriene fra Lars en vesentlig kilde til fortsatt båtglede, så, "Keep up the good work!" Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 (redigert) Skulle forundre meg om ikke Lars har full kontroll på hvordan han fortøyer til skjæret, og når det gjelder kosthold, så tror jeg Trude klarer å fø ham på en skikkelig måte uten å måtte få tips fra andre Redigert 31.Juli.2013 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Dette er ett punkt eg ikke har tenkt på. Jeg har bare kanalplan for Norge. Hvor finner jeg kanalplan for Sverige og Danmark? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Du skal ikke utelukke at den prosessen er godt i gang Den prosessen til Ugla er nok kommet alt for langt til å kunne reverseres. Så hva som måtte komme fra ham ler jeg bare av. Men synd er det at det er gått så langt for ham. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mario128 Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Den prosessen til Ugla er nok kommet alt for langt til å kunne reverseres. Så hva som måtte komme fra ham ler jeg bare av. Men synd er det at det er gått så langt for ham. Lars H. Kunne ikke sagt det bedre selv Lars H. God tur nedover svenskekysten! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Dette er ett punkt eg ikke har tenkt på. Jeg har bare kanalplan for Norge. Hvor finner jeg kanalplan for Sverige og Danmark? http://www.stockholmradio.se/kartor-och-kanalplan-vhf%20/ http://tdc.dk/lyngbyradio/element.php?dogtag=lr_radioservice_vhf Ellers det meste av nyttige linker her. http://frihavne.com/no-mal/lenker.html Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Du har tatt feil før tom. Kan så være, men rimelig sikker nå Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Mon tro om ikke Sir Ugle tror at det båtlivet han selv praktiserer er det eneste riktige? Vi er alle forskjellige min bevingede båtkollega Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 (redigert) Med så mange mennesker som praktiserer båtlivet må man regne med et stort spekter hvordan båtlivet praktiseres. Båtlivet har forandret seg radikalt de siste ti årene. Heldigvis er vi ikke alle like. Vi er på forskjellige stadier i båtlivet. Noen er viderekommende. Noen har kommet inn i voksen alder med et stort fartøy. Andre igjen begynner i det små. Og vi som har holdt på en stund bør ikke glemme at kua en gang var kalv. Uansett hvor vi er på denne skalaen håper jeg at vi ikke glemmer å ta i ett tak for hverandre når vi kommer mot kai eller svaberg. Selv gleder vi oss til en ny ferieuke på fjorden fra fredag. Redigert 31.Juli.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.