Salt Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Når jeg kjører båten oppdager jeg plastflasker, bæreposer, bleier osv flytende i vannet og ikke for å snakke om hvordan det ser ut i strankanten. Hvor kommer alt dette søplet fra? Fra folk som ikke gidder å ta det med til en søppelbeholder i uthavna, gjestehavna, bunkersanlegget eller hjemme, naturligvis. Om de folka bor ved sjøen, kjører bil til sjøen for å hive det, eller har vært i båt og ligget i naturhavn eller i en gjestehavn vet du antakelig ikke noe om, med mindre du har sett det bli kastet overbord fra en båt du vet hvor har vært. Men de som har kasta det, bør jo bli uglesett... Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
-Balder- Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Fjellbacka er stappfult bruk dockspot :) men mulig mange forflytter seg i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Fjellbacka er stappfult bruk dockspot :) men mulig mange forflytter seg i morgen Takk, Balder ! Vi tar ferja herfra i morgen i steden, da. Skal bare titte på en bekjents hytte. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Jeg kunne heller tenkt meg at de ikke kastet loss og heller ble liggende i båsen hele ferien. Det hadde ikke gjort særlig forskjell for de ferierende og hadde vært best for miljøet og ikke minst for alle de små idyliske småbyene /havnene i skjærgården. De er jo helt ødelagt av pølsebuer, tecknomusikk og kaos. De fastboende kunne flytte hjem igjen. Når jeg kjører båten oppdager jeg plastflasker, bæreposer, bleier osv flytende i vannet og ikke for å snakke om hvordan det ser ut i strankanten. Hvor kommer alt dette søplet fra? Att inte surugglan drar till Svalbard Björnöya Sibirien eller Falklandsöarna så han slipper se oss som har det gott på sjön. En av de första saker min mor o far kärde mig var arr respektera andra åsikter ocv hafe du bara fått 1% av detta så är vi många som vore tacksamma. Att du sedan som så negativ kommer till Sverige är bara att beklaga. Stsrta en ehen tråd med sura Ugglas klagan så slipper vi dig på andra trådar och kan läsa det som är av intresse från seriösa personer Att inte surugglan drar till Svalbard Björnöya Sibirien eller Falklandsöarna så han slipper se oss som har det gott på sjön. En av de första saker min mor o far kärde mig var arr respektera andra åsikter ocv hafe du bara fått 1% av detta så är vi många som vore tacksamma. Att du sedan som så negativ kommer till Sverige är bara att beklaga. Stsrta en ehen tråd med sura Ugglas klagan så slipper vi dig på andra trådar och kan läsa det som är av intresse från seriösa personer Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 De er jo helt ødelagt av pølsebuer, tecknomusikk og kaos. Pølsebuer også? Nei nå altså, er det disse Fairline-folka som skal stappe i seg disse pølsene da? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Ja, vi Fairlineiere spiser pølser. Det synes på oss. Seilbåteiere spiser reker ifølge BlissX. Det kjennes på lukta. ;-) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
quantumduck Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Seilbåteiere spiser reker ifølge BlissX. Det kjennes på lukta. ;-) But who gets the crabs? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Så var vi vel fortøyd i Kungshamn etter en ekstra dag i trivelige og fredelig Hunnebostrand. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Ligger nå i Fiskebackskil, etter tur fra Rørø. Tok "bakveien" hit, og der var det stille og rolig. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Heisann, da er vi jo nesten naboer! Vi ligger i Kungshamn og har tenkt oss til Fiskebäckskil i morgen etter at jeg har vært en tur på Systembolaget her i morgen tidlig. Det arrangeres kjei-seilas fra Lysekil i morgen, så da blir det å holde øynene åpne underveis. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Jeg synes ikke der har været noget om den berygtede Seglarveckan eller hvad den hedder i år. Er den aflyst eller afgået ved døden? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 "Toget" gikk i juli, og det var et lugnt "tog" med 20 - 30 deltakere etter hva jeg tidligere leste i Bohusläningen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Heisann, da er vi jo nesten naboer! Vi ligger i Kungshamn og har tenkt oss til Fiskebäckskil i morgen etter at jeg har vært en tur på Systembolaget her i morgen tidlig. Det arrangeres kjei-seilas fra Lysekil i morgen, så da blir det å holde øynene åpne underveis. Lars H. Øyne herved åpnet Kjøpte lunsj ppå Brygghuset, og fiske/blåskjellsuppa smakte fortreffelig. Når man har sittet i friluft i 5 timer, smaker maten ekstra godt :-) Aldri vært i Fiskebäckskil før, og her liker vi oss godt. Vesentlig bedre enn Lysekil. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 [quote name='Tom Rør' timestamp='1375622496' post='1477149' Aldri vært i Fiskebäckskil før, og her liker vi oss godt. Vesentlig bedre enn Lysekil. Vi var der i fjor. Veldig koselig havn! Drar nok dit igjen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 (redigert) Noen som vet når den store seilasen Tjörn rundt går i år? Ellers er det greit med store kryssholt på båten når en ligger i Fiskebäckskil, fortøyningslinene der er av temmelig grov dimensjon. Redigert 4.August.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Careka Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 (redigert) Lars. 17 august http://www8.idrottonline.se/StenungsundsSS-Segling/ Redigert 4.August.2013 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Tom Rør Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Vi var der i fjor. Veldig koselig havn! Drar nok dit igjen. Positiv opplevelse så langt Ellers er det greit med store kryssholt på båten når en ligger i Fiskebäckskil, fortøyningslinene der er av temmelig grov dimensjon. La merke til det, og jo grøvere tau, jo mere dritt på skutesiden når tauet hentes opp fra sjøen Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Vi fikk den siste langsiden plassen i Fiskehavnen i Lysekil etter 2 netter på Marstrand var det veldig stille og deilig og komme hit :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 I dag har de kommer tilbake til Kungsö 47 båter telte jeg i 14 tiden, i går var vi 4 i natt bare to. Får komme oss et stykke oppover i morgen. En fikk ikke start og måtte hentes. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
leopard Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 (redigert) Feil post Redigert 4.August.2013 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Hvordan er det i Fjellbacka og Hunnebostrand nå? Fortsatt like trangt? Kona og jeg drar sørover i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Jeg vet ikke hvordan det er de plassene, men her i Kungshavn litt lenger sør er det godt med plasser. Og fra i morgen er høysesongen over, så da går gjestehavnavgiften ned 50 kroner de fleste stedene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 4.August.2013 Del på Facebook Svart 4.August.2013 Bra med plasser i Fjallbacka også. Bare å legge seg på Dockspot om de er ledige. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Var bra med ledige plasser i Fiskeb.kil også. Stortrøkket har lagt seg, men det var tett med båter på vei sydover i går. Var nok etternølerne som hastet hjem :-) Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 5.August.2013 Del på Facebook Svart 5.August.2013 Veldig god plass i Tanumstrand oxo, ligger her noen timer til før vi snur nordover igjen. Mulig Koster sent i kveld Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.