Frese på Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Tak for medlidenhed. Det trengs.., Men. Ingen er død eller har fået konstateret kræft. Det er bare min stolthed der er såret og jeg tænker konstant på hvad jeg skulle have gjort. Men det er snart over. Sidder lige nu på Havshotellet i Marstrand og har spist, drukket og set på det svenske jetset. Der er Nauticat træf overfor i havnen. Det er 24 grader og sol og jeg har intet at være sur over. Livet er godt. Fin innstilling! Føler med deg og håper du raskt er på vannet igjen. Lilla bommen er uansett noe drit. Kom meg inn og ut i fjor med hjertet i halsen. Midt i leia og god styrefart er det som gjelder. Men ser at ved en liten uforutsett hendelse kombinert med litt vind, er helvete fort ute for oss med to drev og ingen akterthruster. I fjor opplevde jeg at vi var ti mann med en spagetti av tamper og båtshaker som måtte assistere en Rodman 38 på vei ut. Han slo av motorene og ble skjøvet og dratt ut. Brevik, Syd-Koster, i skrivende stund. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Tak for onlinemedlidenhed. Det hjælper. Jeg tænker at slutte dagen med en glad og positiv overraskelse. Fruen havde bestemt at vi skulle bo og spise på Marstrands Havshotell i dag. Jeg var stadig i lidt trykket humør mens vi sad udenfor på terrassen i aftensolen og spiste og så på det svenske jetset. Lidt ældre herrer med langt, tilbagestrøget hår, flotte farvede bukser, rosa skjorter og en pullover kastet koket over skuldrene og lidt yngre og engang meget flotte kvinder med lyst hår og dråbe-Raybans. Det virkede som om alle kendte hinanden og vi ved en fejl var havnet midt i en familiefest. Der var også en scene med instrumenter stillet op og vi gruede for om det måske var en gentagelse af gårsdagen endeløse singalong-frenzy på Barken Viking, der "underholdt" os mens jeg skar tov ud af propellerne. Maden var fin, men den største overraskelse ventede. For nu kom bandet på scenen og sammen med dem den svenske forfatterne. Viveca Lärn, hende der blandt andet har skrevet bøgerne om Saltön, der også er blevet en populær tv-serie. I to timer underholdt hun med anekdoter og historier fra sine bøger alternerende med smuk musik fra bandet, alt sammen med hav og skærgården som tema og sluttende med en fantastisk version af Evert Taubes Så længe skutan kan gå mens solen gik ned over Marstrandsøen overfor. Rigtig smukt. En aften man blev i rigtig godt humør af og en dejlig afslutning på en lidt hektisk dag. Godnat derude :-) Viveca og bandet Der lyttes i solnedgangen Et stiligt og opmærksomt publikum. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Godt at man er i humør til å snu det negative til det positive. Dere har lenge sett fram til en båtferie. Været er helt på topp. Og så skjer dette. Vi håper alt vil snu seg til deres fordel, straks. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Kalvön i Tanum - en fredelig morgen etter to meget varme dager. I øyeblikket 6 gjestebåter (seilbåter), en annen, stor seilbåt prøvde å gå inn her i går og styrte rett inn på 1,1 m ved holmen vestafor brygge, noen ropte "Stopp! Stopp!", båten stoppet momentant (i sandbanken), men de fikk bakket ut og gikk så utafor og ankret opp. (For geocacherne blant oss: Vi har lagt ut en her.) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Gunga Din Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Tak for medlidenhed. Det trengs.., Det er bare min stolthed der er såret og jeg tænker konstant på hvad jeg skulle have gjort........ Hei MA, tror alle får en 'tamp i propellern' førr eller senere........... jeg hadde en episode i Marstrand for en ti årsiden........blev litt dykking med brødkniven. den her filmen er spillt inn på Åstol, di synger på Tjørn-mål. lytt 20-30 sekunder inn i filmen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Den var fin, Gunga :-) den lo jeg af. I det hele taget siger nogle danskere jo, at svenskere ikke har humor. Det er naturligvis helt forkert. Men den er ofte lidt mere subtil og underspillet end den danske. I går, fx, fortalte Viveca Lärn om den evige rivaliserings mellem Tjörn-bor og Orust-bor. Og om hvordan omverdenen og Göteborgarna så på dem. Og følgende skal udtales på Tjorn-mål: "Ja' ä från Tjörn. Ja' vet ingenting." "Ja' ä från Orust. Ja' vet inte engång det!" Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Oi Oi, og vi som har ligget flere netter på Tjørn i sommer. Grizzlybjørner og malaria?? Oi Oi, hadde vi bare visst. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
MajorAndy Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Jeg skal legge fra meg båten en ukes tid fra den 25.07 og hente den senere, rundt smögen... Noen som vet hvor jeg kan legge båten mens jeg er hjemme? Send evt en IM til Svensk herinde. Han virker hjemmevant i det område. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Nå kan jo jeg skrive i tråden å, for nå er vi i Kungshamn rett ver Smøgen. Tilsynelatende stille og rolig atmosfære her. Kom hit rundt kl 17. Gadd ikke engang å prøve å få plass i Smøgen, da vi sikkert var for sene på en lørdag.... Turen ellers gikk idag fra Kjeften nord for Grebbestad. Kjeften var en fin liten øy og med veldig klart og fint vann. Flott å dykke i med rundt 20-21grader i vannet. Vi var innom Hunnebosrtrand og fylte diesel og vann og handlet. Jeg lå på svai på utsiden mens de andre handlet. Var like greit det, for med lørdag og markedsdag var det godt med båter der ja.... Så bar det nedover Sotekanalen- det var en fin opplevelse. Ganske kult å kjøre der. Vi fant ut at vi sikkert burde ha lest litt mer om den før vi kjørte for den er jo gravd ut-men for hva og når? Nå tenkte vi at vi skulle ta jolla inn til Smøgen og se om det var en ledig restaurantplass. Satser på å kunne legge fra oss jolla et sted. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Sotekanal Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 ... den her filmen er spillt inn på Åstol, di synger på Tjørn-mål. lytt 20-30 sekunder inn i filmen dette er fra syngespillet "Åke från Åstol", av og med gruppa Galenskaparna. Herlig! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Åstol var en merkelig plass. Vi var innom der for to år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 (redigert) Var ikke det en meget religøs øy, hvor alkohol ble sett på som roten til alt ondt og ikke kunne nytes I åpenhet? Skulle helst sitte inne I båten om du tok en øl eller ett glass vin Har vel moderert seg noe der med årene. Eller? Har aldri ligget der selv Redigert 12.Juli.2014 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Det sies at det på den ene siden fremdeles er slik, og at lovsang rett som det er ljomer ut fra de små koselige husene. På den andre siden, kan man få servert øl på restauranten, så det er nok syndens pøl :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 ... og det var den siden vi lå på da vi var der ? Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 På Vettnet er det fortsatt plass til et par båter på utsiden av flytebrygga, vi fikk den siste plassen på innsiden. Det ligger flere for anker utenfor... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 og at lovsang rett som det er ljomer ut fra de små koselige husene Det stemmer, det har jeg faktisk opplevet selv for vel 10 år siden, midt på formiddagen en vanlig ukedag! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Det er aldri feil med en dose lovsang Lars. Selv midt i uka Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Og enkelte av oss trenger det kanskje ekstra mye? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Og enkelte av oss trenger det kanskje ekstra mye? Jeg tror det går bra uansett :-) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Jeg skal legge fra meg båten en ukes tid fra den 25.07 og hente den senere, rundt smögen... Noen som vet hvor jeg kan legge båten mens jeg er hjemme? Hur stor båt och djupt sticker den? Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 31 fot, 1.4 dyp. Monsun. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 31 fot, 1.4 dyp. Monsun. Tittar på detta. Tror ?? att detta går att lösa med en plats i Kungshamn. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Det hadde vært perfekt ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Mario128 Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Helt fullt på Tanum og god stemning! Ligger flere med båtplassen vimpler her ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.