sap_2000 Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 sap_2000.........jeg kommer med min propeller i oktober, hvor i Bærum skal den leveres ? Tror dessverre jeg er opptatt den dagen Gunga, hehe [emoji12] @REM I fjor gikk båten mye og ofte (430t), men det ble litt rur på tross av det. Da var finishen type matt og ubehandlet. Nå i år er jeg vel på ca 120t pr dd, men kjøring et par-tre ggr i uka stort sett. Det hjelper nok også for din del med 500 hk i andre enden av akselen som får utløp av og til i 25+ knop. 3 ukers stilleligge nå for tiden med 20++ i vannet og mye sol tror jeg ville fått det meste til å gro uansett :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Det hjelper nok også for din del med 500 hk i andre enden av akselen som får utløp av og til i 25+ knop.Jo kanskje, sjøl om det ikke skjer svært ofte at vi går fort. Nå på 5. ferieuka og tilbakelagt 450nm har det faktisk bare vært tre ganger vi har gått i plan. Det er strekningen forbi Jeløya og ned til Sletter, og et par timer ifm. overfarten til/fra Læsø. Resten har gått i 6,5.Fortsatt har vi halve tanker (2x800l) så hvis målerene er så nogelunde riktige bør vi ha gåtnt på omlag 2l/nm, kanskje også litt under. Skal sjekke ais-logen ifm. fylling så får jeg vite fasiten. Apropos AIS, ser deg ikke lenger på MT, og så har du forsvunnet helt fra "My Fleet" lista mi? Du har vel aldrig gått ned med mann og mus? Begynte å lure ;-) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 (redigert) Er her vi REM :-) Sjekk mmsi. Jeg byttet i fjor etter henteturen, men det er jo en stund siden... Redigert 24.Juli.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Nei da, MMSI er korrekt. Har hatt deg inne på lista mi i hele sommer, men plutselig var du ute. Prøvde å søke deg opp også, men fant deg ikke. Det er vel som noen her inne sa at MT er et leketøy, og ikke å stole på? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Jeg finner meg selv nå. Se rett utenfor Havstensund. MT byttet app en tid tilbake. Klin lik og nye 30-40 spenn. Den gamle fungerer men søkefunkjsonen finner ingenting. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Du vises fint på MT og vanlig PC. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Gluppø nå. Fortsatt godt med svaiplasser her Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Vi gikk fra Käringön og opp til Vasholmarna i dag. Fantastisk sted og er sommerstemning man skal lete lenge etter. Litt utpå dagen kom denne rakkeren å ødela sola Ute på tur og fant denne flotte skapningen Far og sønn Her ligger vi og koser oss i kveldssolen Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Etter nok en fin dag på Donsø, setter vi kursen mot Marstrand i morgen tidlig. Satser på at det er ledige plasser ved 11 tiden. Sitér dette innlegget Link to post
dixie 27 Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Var mye ledig idag iallefall. Fremdeles ledige plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Takker :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 (redigert) Kom en litt kraftig vindbyge her i Gluppö. Dro på til 7-8m/. Og tror dere ikke min trofaste dreggende nabo de siste årene lå ved siden av meg nå også. Og igjen dregga de rett mot oss. Tredje året på rad [emoji106][emoji106] Bilde fra i fjor.. I år ligger vi litt lengre Sør. Full rulle ombord, starta motoren, fikk på fjernkontrollen på fordekket, og noen meter fra oss fikk de kontroll Redigert 24.Juli.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Etter 2 fantastiske uker på Bästkusten er ferien satt på vent noen dager:-(. I går, på Väderöarna, begynte skroggjennomføringen til toalettet å svette. Nærmere undersøkelse av undertegnede bekreftet at den bør byttes asap. Etter en ringerunde fikk jeg til slutt napp hos Grebbestad båtforvaring som kunne utføre utbedring asap. Nå ligger båten på land i Grebbestad mens vi er hjemme i Oslo og svetter. Ferien fortsetter vi om en snau uke. Planen var i utgangspunktet å legge båten i Kungshavn og reise hjem som i dag for å fortsette over helgen. Båtplass i Kungshavn hadde vi fått låne gjennom "svensk" her på forumet, masse ros til han, båtfolk er hjelpsomme, jeg skylder han en stor tjeneste. Dessverre ble det ikke slik, men for å se det positive i situasjonen får jeg nå byttet de skroggjennomføringene som har bekymret meg. Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Har vært to dager i grebbestad nå med knakandes godt vær, og bunkring på systemet de meste utskiftninger skjer mellom 1030-1200. Men fortsatt noen plasser på kvelden innerst inne. Har ligget på lille hamburgø på nord vest siden, krystallklart vann og fantastisk vær. Guttungen lærte seg å svømme i dag så båttur langs svenskekysten bærer frukter.. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
dennrick Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Hvor langt ut fra land rakk du på denne tiden for å tømme tanken? Siden du spør så sjekket jeg tracket mitt på plotteren, og jeg var ca 0.6 NM fra land. Mulig i konflikt med svenske regler som jeg vet det hersker full forvirring om, men stang inn i min bok Tror nok jeg også var på ca tider ift klokka... Mulig du spør siden korteste vei fra Ekenes til sundet er forbi en flott badestrand. Man driver da ikke med slikt griseri... I Kostersundet er det stille og fredelig. Alle propellene i mastene på seilbåtene stoppet i et kvarter, og det er "lugnt". Barn bader fortsatt. Tøffet litt rundt med scooteren idag, og fikk også fraktet fruen og minstemann over til badestranda med den flytende sofaen. Ser en del andre scootere her også, og alle har respektert 5 kn i sundet mens de freser fra seg ute i Kosterfjorden. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Tom Rør Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Marstrand nå, og det er tusen varmegrader, og helt andre havnepriser enn i Dk og lengre syd i sverige. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 (redigert) Hasselösund idag, det missar jag inte gärna..... Redigert 25.Juli.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Den er blitt obligatorisk for oss også :-) Men i dag fikk vi nok av Sverige og dro til Verdens Ende Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Men i dag fikk vi nok av Sverige og dro til Verdens Ende Da misset vi dere akkurat. Vi gikk fra Verdens ende i dag. Litt synd, for det hadde vært artig å sett skuta di "live". Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Frese på Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Marstrand nå, og det er tusen varmegrader, og helt andre havnepriser enn i Dk og lengre syd i sverige.Hvordan er belegget i gjestehavna i Marstrand? Tenker oss dit i morgen etter å ha hengt rundt i Tjørn-skjærgården en uke. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Vi kom ca 11 og da var det mange plasser, men det ble fullt utover formiddagen. Tipper det er flere enn oss som drar i morgen tidlig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Skærhamn kl 08.10 Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Flott med tidlige morgener når været er i godlage Tom. Dere er på vei hjemover nå...... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Hasselösund idag, det missar jag inte gärna..... Dere som ikke har hvert der, NYT DENNE Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bonus Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Fantastisk, roger-jo ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.