Svensk Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Mitt førerkort er faktisk for gammelt (lovlig som førerkort) til å hente ut en pakke med verdi 23,70 kroner fra dx.com på posten!! Gjelder det for å få lov til å komme hjem til Norge? Nå har vi det bra her i båten på den svenske vestkysten, men om 3 uker vil fruen hjem og vanne blomster. E de då att du inte kommer in i Norge då får du bo hos oss. Plats till båten har du redan och bästkusten liker du så vad är problemet? Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Vi ligger nå i Fiskebäckskil. Det er ledige plasser og godt og varmt 27gr. Nå er det tid for lunch med reker fra Svensk og litt hvitvin med en lett riesling hvitvin til. Ja, hvitvin smaker fortreffelig til hvitvin Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Kan bare beklage alle dobbeltpostene om dagen. Tapatalk lugger skikkelig hos meg for tiden, jeg får Error-melding når jeg skal poste. Og når jeg dermed tror at innlegget ikke ble lagt ut, så ligger det plutselig to der... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
dennrick Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Dette stresser nok desverre Lars H litt, men vi føyk videre til en ny havn idag:-) Hjemmehavnen. Vi er hjemme i Drammen. Og imorgen skal vi fyke ut til Melsomvik igjen for å hente båten videre inn til Drammen for å være klare for Elvefestivalen. Ellers var turen over fjorden fra syd-koster helt super og det er mye plass på Kyrkosund. Vi passerte en seilbåt uten mast, og det har jeg aldri sett før. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
KongKing Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Merker at sommeren er på hell, i hvertfall at ferien for folk er på hell. Bildet er tatt i Resø i kveld... Masse plass, og det har jeg aldri opplevd før. Onsdag var det tett med båter, torsdag litt færre og nå altså veldig godt med plass. Fint for oss :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Vi passerte en seilbåt uten mast, og det har jeg aldri sett før. Det går fint an det... det er 2 ting som ikke gjør seg i skikkelig dårlig vær. Seilbåter og katamaraner....:) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Roger jo Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Værutsiktene er ikke av de beste så vi ruslet Nordover fra Kongsö. Donsö, Björkö så ut som de var overbukket det samme er Köllö Knippla i indre havn. måtte ta til takk med linefortøyning i ytrehavn. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Svensk Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Værutsiktene er ikke av de beste så vi ruslet Nordover fra Kongsö. Donsö, Björkö så ut som de var overbukket det samme er Köllö Knippla i indre havn. måtte ta til takk med linefortøyning i ytrehavn. Björkö fortsatt några lediga platser. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Helt fullt her i Fiskebäckskil. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Fortsatt en del ledig her i Hunnebostrand. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Roger jo Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Björkö fortsatt några lediga platser. Mulig jeg ikke lette godt nok i 13 tiden. Her på Köllö Knippla blåser det friskt 16 i kasta. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 (redigert) At det er fullt i havner som Björkö og Knippla, er vel ikke så merkelig. Dette er nok populære havner for å dra til i en helg for båtfolk fra Göteborg. Og med regn og vind, er det nok mange som foretrekker gjestehavn fremfor uthavn. I morgen er planen å gå til Skärhamn. Blåser det mye ved Islandsberg, tar vi indre leia øst om Skaftölandet mot Ellös og videre sydover. Og blir det mye sjø efter Mollösund mot Kyrkosund, snur vi og går tilbake til Mollösund.Lars H. pt. Fiskebäckskil Redigert 9.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ebonita Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Jasså är det så mycket båtar i hamnarna norr om Göteborg.., Det har vi inte upplevt de senaste dagarna. Både i Hunnebostrand och Smögen var det lediga platser. Nu har vi tagit skydd i Rönnäng eftersom här är skapligt skydd för alla vindar och det har pratats om ostligt och sedan västligt och till sist sydostligt i natt. Men till vår glädje har windfinder modererat vinprognosen för den kommande veckan. Hoppas att dom får rätt så att vi kan glida vidare söderut längs Hallandskusten utan för mycket skvalp. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Her dreide vinden på vest og solen kom fram. samme prognoser her. http://www.smhi.se/vadret/hav-och-kust/kust?pp=http://www.smhi.se/produktportal-1.0/forecastCoastDetailed.do?areaType=coast&geoAreaId=30 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 Og så resignerte vi, slik at det ikke ble Björkö, Kallö Knippla og slike sted for oss i år. Med drittvær meldt fremover, dro vi en kort tur til Bohus Malmön. Så får vi ligge flere dager på hvert sted videre nordover. Fra lysekil fulgte vi landett oppover og gikk ut ved Sälö og videre oppover bak Blackhäll før vi gikk over til Malmön. En sparer litt skvalp på den ruten. Ger i havnen er det nå litt over 20 båter, alle kailangs.Lars H. båtens webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 (redigert) Dobbelposting Redigert 10.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MaSa Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 vi har planlagt en stund å reise over til strømstad/koster kommende helg, tatt fri fredag fra jobb osv. både kone og jeg..Men slik værmeldingen ser ut for øyeblikket så ser det ut til å bli både dårlig vær og mye sjø/vind hele uken :/ så kan fort bli langhelg innaskjærs i telemark i stedet da :( Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Svensk Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 Og så resignerte vi, slik at det ikke ble Björkö, Kallö Knippla og slike sted for oss i år. Med drittvær meldt fremover, dro vi en kort tur til Bohus Malmön. Så får vi ligge flere dager på hvert sted videre nordover. Fra lysekil fulgte vi landett oppover og gikk ut ved Sälö og videre oppover bak Blackhäll før vi gikk over til Malmön. En sparer litt skvalp på den ruten. Ger i havnen er det nå litt over 20 båter, alle kailangs. Lars H. båtens webcam Du vet var du finner plats om du trenger. Bara att stanna så länge du vill. Tråkigt att du redan måste gå norrut men väder och vind råder man inte på. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 (redigert) Ikke skjedd mye i Köllö Knippla siden i fjor vi var her, en jente benk, men det er gammelt nytt. Denne miljøspyleplassen mener jeg er ny. Flyttes oss et lite stykke i ettermiddag på flatt vann, da det er meldt vind et par dager. Her ligger en "gratis" er en medlem av Frihavne.com ellers kr. 150. med strøm. http://www.kmsnordon.se/index.html rett øst for Marstrand, 5 min med buss dit. Redigert 10.August.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Pequod Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 (redigert) Hmm, ser ikke ut som om jeg kommer meg til Sverige i år...i alle fall ikke som familie. Meldt masse vind i dagene framover. Ligger jo på tosifret m/s. Planen var jo å komme seg til Koster... Vurderer å vente til onsdag og heller ta ungene på en litt kortere overnattingstur. Neste uke begynner de på skole, men jeg har fortsatt fri resten av måneden, så jeg har jo muligheten til å dra alene senere i måneden. Har vært en rekke uheldige omstendigheter med utsettelser på grunn av sykdom og slikt, og nå ser det ikke lyst ut. Hadde tenkt å dra i dag, men skjønte at jeg trengte å sove litt mer og slå om på døgnet etter sju nattevakter, så planen er å dra i morgen, men slik det ser ut nå er jeg i tvil. Og er jeg i tvil drar jeg ikke, av sikkerhetsmessige årsaker. Selv om jeg tåler sjø, så har det jo å gjøre både med sikkerhet generelt, men også med å ikke skremme vekk ikke fullt så båtvante ungdommer fra båtlivet... Redigert 10.August.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 Ja, så lå vi vel fortøyd i Bohus Malmön marina sammen med ca. 20 andre båter. Alle ligger kailangs, og det er fremdeles plass til flere fortøyd slik. Det er vindstille i havnen og vi bare nyter kvelden etter en bedre middag og et bad før det. Riktignok har sjøtemperaturen sunket til 21,5gr., men det holder for meg. Jeg har hatt en liten spasertur med skipshunden til fiskehavnen, og der lå det kun 5 båter. Lars H. mitt webcam (ikke om natten) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Førstefender Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 Skal si det er forandring på Malmön på bare 10 dager.. kjenner meg nesten ikke igjen. Var greit med plasser da også, imotsettning til 10 dager før det igjen. Nydelig entrecote på brygge resturanten Lars H, men det vet du vel kanskje allerede (kanskje den beste jeg har smakt, lange ventelister på bord). Vi kom til Gøteborg og Långedrag marina før vi satte kursen nordover igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 10.August.2014 Del på Facebook Svart 10.August.2014 (redigert) Så har det börjat närma sig höst! Ligger fortfarande på Björkö och har äntligen under 2 dagar utforskat hela ön. I hamnen är det bara 4 båtar var vi är 2 i följe. När vi tittar och lyssnar på sjörapporten är vi tacksamma att vi inte gick till Läsö då det kunde blivit en lång vistelse där och jobb väntar nästa måndag. Alternativ i morgon blir att gå till Knippla, Skärhamn eller Malmön och ta en prat med Lars H. Allt beroende på nät stormen kommer Redigert 10.August.2014 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 (redigert) KMS Nordön med hyggelige havnevakter er et trivelig sted. Det har hvert en natt som har hatt det meste lyn torden regn 17 ms vind og nå skinner solen, kan en ha det bedre. Det er dette er en flott havn her ligger en som en baby i mors armer. http://www.kmsnordon.se/hamnn.jpg Redigert 11.August.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 (redigert) SMHI med Varning klass 1 kuling http://www.windfinder.com/weather-maps/superforecast/sweden#4/48.52/20.83 Redigert 11.August.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.