Lars H. Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 (redigert) Lars H og Trudelutt skulle det være! Eller mer korrekt: Trude og Lars ombord i Trudelutt (båten er oppkalt etter kona Trude). Takk for hyggelig prat selv. Det er alltid trivelig å treffe andre båtfolk, spesielt andre som også har eldre snekke. Lars H. PS. Vi pratet jo litt om hvordan det er i Hunnebostrand, og der er det et webkamera som viser gjestehavnen. Litt mørkt nå, men du får ta en titt i morgen når det blir lyst. Adressen for kameraet er: http://hunnebostrand.eu/kamera/image.jpg?1407876283 Redigert 12.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Etter to fine dager her på Bohus Malmön, går vi videre nordover imorgen. Det blir en ordentlig langtur på 30 minutter til Fisketången og bryggen til Svensk. Lars H. båtens webcam Vad glad jag blir när du lånar min båtplats. Vi tog i dag på fm en tur från Öckerö till Skärhamn. Väglaget ok men inte bra. Båten såg ut som en avsaltningsanläggning nä. vi kom fram. Här i Skärhmn ca 33% fullt. Som jag tidigare sagt du stannar hur länge du vill. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Nå er det rett Før himmelen åpner seg!!! Sitér dette innlegget . Link to post
Roger jo Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Har hatt en fin tur uten skvalp på vinduene fra Nordön til Möllesund, Det var antydning til små brytninger på toppene ved Kråkefjord. Vind 4 til 7 ms Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Vi ligger trygt og godt i hjemmehavnen til Svensk. Trude er en tur til "mysiga affærer" i Kungshavn mens jeg har ordnet med litt tekniske saker og ting i båten. Og så har jeg hatt meg en tur i vannet. Det er jo fremdeles over 20 grader. På SR P1 er det god gammel gammeljazz, så nå er alt bare 100%! Lars H. webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 (redigert) .. mens jeg har ordnet med litt tekniske saker og ting i båten. .. Trodde ikke du hadde så mye av de, Lars.. Har Clas Olsson lysene slukket, kanskje ? Spørsmålet er vel om du har norges tyngste Saga 27 ? Redigert 13.August.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 (redigert) De Clas Ohlson lysene, de er vel ikke så ille? Og de lyser fremdeles. Når de dør, kjøper jeg nye, batterier er dyrere! Teknisk? Jeg har fikset lanndstrømkabelen som hadde fått en skade pluss at kontakten for denne i båten var løsnet og måtte festet. men ellers, slå på radioen på svensk radio P1, den herlige gammeljazzen!!! Redigert 13.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 (redigert) De Clas Ohlson lysene, de er vel ikke så ille? Nei, de så koselige ut de, helt klart. Tenkte mere på at du har båten stappfull av duppedingser, samlet fra 1986 til i dag ? Er jo en og annen ting å fikse på ? Redigert 13.August.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Neiijjj, egentlig ikke så mye som må fikses på. Med en kvalitetsbåt som en Saga27, er det kun eftermontert utstyr å tenke på. En velger da kvalitet. Men den 40m lange landstømkabelen som jeg rappet med meg som en utgått kabel i NRK før jeg sluttet der i 1986, trenger litt tape der den begynner å bli litt sprukken. Stort sett rekker en nyere 25m kabel. Lars H. båtens webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 spørsmålet er vel om du har norges tyngste Saga 27 ? tror han maler om vannlinjen hvert år.......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 (redigert) Så kom "Svensk" seilende inn på havnen. Var bortom og vi hadde en trivelig prat og utvekslet havner. Krålefjord 1015 13.08.2014 http://youtu.be/b7aQGT-X9Zs Redigert 13.August.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Kråkefjord? Og når jeg vil se videoen, får jeg ikke sett den. Den er merket som privat. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Kråkefjord? Og når jeg vil se videoen, får jeg ikke sett den. Den er merket som privat. Sorry Lars , PC`n gikk i svart og nettbretter er ikke like lett å finne fram på. OK nå, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ebonita Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Efter ett par nätter inblåsta i KMS Nordön vid Marstrand tillsammans liksom RogerJo så skildes våra vägar. Roger och Siri gick vidare norrut till Mollösund tror jag, och vi satte kurs mot Lilla Bommen för årets /förhoppningsvis/ dyraste övernattning i gästhamn. 520:- är väl vad det tåler - eller lite mer kanske... Skall försöka dra lärdom av MA:s erfarenheter så att det inte kommer ytterligare sura tillägg vid departure! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Da har vi forlatt svenskekysten for denne gang. Vi har ligget i Strömstad siden søndag i påvente av litt mindre vind, og i dag gikk vi helt til hjemmehavna i Holmestrand. Slutt på årets båtferie, men det kan da bli noen fine helger fremover. Heldigvis! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 (redigert) Det er billigere her Ebonita, i Svensk sin hemahamn Springet. Ingen hamavgift gratis el, gratis vatten, gratis rekor och gratis nedkyld øl i sjöboden! Hur blir det av deg Svensk, kommer du norrut för vi drar til Hunnebo? Redigert 13.August.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Det er billigere her Ebonita, i Svensk sin hemahamn Springet. Ingen hamavgift gratis el, gratis vatten, gratis rekor och gratis nedkyld øl i sjöboden! Hur blir det av deg Svensk, kommer du norrut för vi drar til Hunnebo? Vi ankommer hemmahamn lördag ca kl 16.00. Blir lite av säsongs avslutning på fredag med 5-6 båtar i någon naturhamn. Stanna så länge du vill och ta vad du önskar i skåp och kylskåp. Om du har lämnat Springet på lördag tar jag bilen på söndag till Hunnebostrand och säger hej om du är kvar där. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Vi ligger over her på Springet i dag, og går til Hunnebo i morgen. Hvor mange dager vi ligger der, får været avgjøre. Det hadde vært greit med litt mindre bølger ved Humparne nord for Hunnebo enn det vi hadde på sydgående. Er vi i Hunnebo søndag, hadde det vært fint med et besøk. Jeg skal informere om hvor vi er, og AIS'n forteller vel også det. Nå har jeg nettopp hatt en lang prat med en av gubbene jeg pratet med da vi var her på sydgående. Lars H. webcam fra båten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MaSa Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Dere som er på svenskesiden og i området, Skal man Stole på yr eller storm for Strømstad ? Blir det som yr melder så frister det å dra over , blir det storm son treffer blir det lokalt og ned mot Risør som blir foretrukket! Vi har planlagt langhelg i Strømstad / koster denne helgen i 1 mnd begge har tatt fri fra jobb i morgen også. Så kjipt at svensketuren glipper nå iallefall . Vi reiser avgårde innen 18 i kveld . Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
MaSa Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 (redigert) Dp Redigert 14.August.2014 av MaSa (see edit history) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Svensk Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Dere som er på svenskesiden og i området, Skal man Stole på yr eller storm for Strømstad ? Blir det som yr melder så frister det å dra over , blir det storm son treffer blir det lokalt og ned mot Risør som blir foretrukket! Vi har planlagt langhelg i Strømstad / koster denne helgen i 1 mnd begge har tatt fri fra jobb i morgen også. Så kjipt at svensketuren glipper nå iallefall . Vi reiser avgårde innen 18 i kveld . Dmi.dk Där ser du timma för timma. Detta är den vi använder Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Dmi.dk Där ser du timma för timma. Detta är den vi använder ...eller denne: https://ifm.fcoo.dk/ Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Dere som er på svenskesiden og i området, Skal man Stole på yr eller storm for Strømstad ? Blir det som yr melder så frister det å dra over , blir det storm son treffer blir det lokalt og ned mot Risør som blir foretrukket! Vi har planlagt langhelg i Strømstad / koster denne helgen i 1 mnd begge har tatt fri fra jobb i morgen også. Så kjipt at svensketuren glipper nå iallefall . Vi reiser avgårde innen 18 i kveld . Alltid bedre vær på Koster enn de melder:-). Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Da har vi kommet til Fjellbacka, fikk lagt til rett før regnet begynte:) Humparna var rolige og ingen problem i dag med vinden i fua! Sitér dette innlegget . Link to post
Chris284 Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 Vi har planlagt langhelg i Strømstad / koster denne helgen i 1 mnd begge har tatt fri fra jobb i morgen også. Så kjipt at svensketuren glipper nå iallefall . Vi reiser avgårde innen 18 i kveld . Det ser ut som det kan bli 4-6 m/s vind og 1-1,5 m bølgehøyde. Og det er vel ikke noe problem for båten deres. Det blir kanskje litt vind inn fra skrå. Vi dro over i værre vær og det gikk bra. Måtte riktig nok snu på vei ut fra Fredrikstad da vi møtte 3 m bølger og stiv kuling. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.