Svensk Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Tyvärr är inte detta de värsta. När de på +45 fot kör som bilderna visar är det märkligt att det inte sker något allvarligt. Bild 2 är från Hestrand med Dannemark på utsidan där det säkert minst 50 båtar. Allt från badbåtar till vanliga turbåtar och man behöver inte vara sjökapten för att förstå vilka konsekvenser det kan få. Alla tre kort visar platser med fri fart men är säker på att de skulle räcka till fällande dom för vårdslöshet. Tror vi startar en tråd med denna typ av bilder till nästa sommar. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Dette er jo så idyllisk at jeg bare MÅ dit! I morgen tidlig setter jeg i gang! Gleder meg som en unge! Da er Bergtatt på kurs mot Sverige ser det ut til. God tur! Fint vær de neste dagene. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Og så var vi kommet til Strömstad etter en fin tur fra Kalvön med vekslende sol og styrtregn. Og det samme været har fortsatt her. Men det blåser heldigvis omtrent ingenting. Jeg har vært med skipshunden til veterinæren slik at han har fått pille mot revens dvergbendelorm med stempel i hundepasset. Vi går videre hjemover i morgen, men om det blir noen stopp underveis, avgjøres av tilstanden til svigermor på 97 år som er på sykehus med lungebetennelse og pustebesvær. Her i Strömstad i indre havn er det nå ca. 20 båter og stille og fredelig uten tegn til "rølpebåter". Lars H. mine webkameraer her og her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Da er Bergtatt på kurs mot Sverige ser det ut til. God tur! Fint vær de neste dagene. Hehe, ja, nå er eventyret startet. Kom i gang endel forsinket, men kjører på, så får vi de hvor langt jeg rekker! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 (redigert) Stille på fjorden i dag... Redigert 25.August.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Kos deg Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Kos deg Det gjør jeg! Passerer snart Son. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Catch22 Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 God tur og god ferie!! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 God tur! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Blir det Moss i natt, eller går du lengst mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 God tur ! Hvis du fortsetter lenger enn Moss kan du være heldig og finne ei ledig blåbøye i Evjesund , er vel mulig å ankre her også selv om jeg mistet ankerfeste i sterk vind her... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Blir det Moss i natt, eller går du lengst mulig?Lengst mulig! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Arvid_A Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 (redigert) Du finner sikkert longside bryggeplass eller ledig "blåbøye" ved Gjetøya (Slevikkilen), hvis du velger å gå helt dit. Det ligger to bøyer der. Redigert 25.August.2014 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 (redigert) Lengst mulig!Innenfor Fredagshølet på Hvaler ligger en liten gjestehavn, Bukta, med drivstoff til både båt og mannskap, trivelig plass. Da har du rett ut og Koster på no time i morgen[emoji106]. Kos deg på ferie og god tur Redigert 25.August.2014 av Normarco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 God tur Pequod :-) Så på tracket ditt at du hadde vært innom min hjemmehavn på Oksenøya. Regner med at du tanket opp. Hvor langt kommer du før du må tanke igjen? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Dykker Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Der passerte Bergtatt Mossekanalen! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Her i Strömstad råder "freden og roden". De eneste lydene er noen biler som råner forbi, og lyden fra høytaleren på jernbanestasjonen når togavganger annonseres. I indre havn er det nå rundt 20 båter, og i ytre havn ca. 10. I morgen etter en tur for bunkring av litt rødt pluss oppfyll av nicotin, går vi til Skjærhalden. Svigermor er mye bedre nå, så vi kan ta det med ro hjemover. Hun er nå flyttet over fra intensivavdelingen til vanlig medisinsk avdeling. De hun var mest opptatt av i dag, etter hva svogeren min sa, var at Kristiansund fotballklubb ikke måtte rykke opp i eliteserien, for det hadde ikke klubben råd til.Nå har vi fått oss en sen middag, men før det knipset jeg noen bilder fra fiskehavnen og gjestehavnen. Nå begynner det forresten å bli avansert med havneavgift. Den betalte jeg med kredittkort via internett! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mariell Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Sånn of season er det til og med hyggelig I Strømstad. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Sånn of season er det til og med hyggelig I Strømstad. Enig med deg der. Det er rent idyllisk :-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Flotte bilder som vanlig Lars. Alltid hyggelig å følge dere på tur :-) Blir det litt Borgen fremover på dere nå, eller er dere mettet? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Pequod Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Moro å se seg selv på webkamera! Nå er det vel en fare for at denne tråden kommer over i et sidespor siden jeg ikke har rukket over til Sverige ennå, men takk for alle råd og tips! Det ble fort mørkt og etter å ha passert Moss fant jeg ut at istedenfor å kjøre i ukjent farvann når det mørkret på, var det bedre å finne seg et sted før det ble for mørkt. Jeg hadde ikke lyst til å kjøre tilbake heller, så det har endt opp med at jeg fortøyde til flytebryggja på Revlingen... Ligger greit her, så er det bare å starte tidligere i morgen, så ankommer jeg nok Koster til slutt! Når det gjelder spørsmål om tanking fra sap_2000 så fylte jeg tanken til randen på Oksenøya ja, pluss en ekstra 20-literskanne i tillegg til den på 5 liter som jeg allerede har. Jeg har funnet ut at jeg har en 40-liters tank, ikke 30, så da skal jeg ha nærmere 65 liter totalt, og det tror jeg faktisk holder til mesteparten av turen, men må nok tanke på returen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Jeg er glad jeg har ordentlig dieselkapasitet i Trudelutt. Båten vår, en Saga27 er ikke så mye større enn dint, men vi har 2 x 180 liter og går tur/retur Son og nesten Göteborg uten etterfylling! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Det ble fort mørkt og etter å ha passert Moss fant jeg ut at istedenfor å kjøre i ukjent farvann når det mørkret på, Jeg hadde ikke lyst til å kjøre tilbake heller, så det har endt opp med at jeg fortøyde til flytebryggja på Revlingen... Ligger greit her, så er det bare å starte tidligere i morgen, så ankommer jeg nok Koster til slutt! . Fornuftig av deg å ta kvelden før det blir for mørkt. I juni/juli kan du gå hele natta, men nå blir det bekkmørkt ganske så tidlig. Ikke lett å finne nattehavn da hvis en ikke er kjent. Følger med deg på Marine trafic nedover. Du har vel nå gått omlag halveis til Koster, og vel ca 30 Nm igjen. Det gjør du unna på 6 timer i morgen med din fart. Bør bli en fin tur i en laber nordabris. Ideelle forhold med andre ord slik at du om ønskelig kan gå sør av Hvalerøyene og direkte ned til Koster. Alternativt går du Strømstangen- Kjøkøysund, og ned på vestsia av N/S Sandøy og deretter Hærfølrenna. Noe kortere å gå S av Hvaler, men pass deg om du krysser over mot Koster tidlig. Det er urent farvann og lett å gå på om du ikke følger med på kartet. God tur Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mariell Svart 25.August.2014 Del på Facebook Svart 25.August.2014 Tror jeg hadde valgt Herføl alternativet eventuelt ut løper'n. Litt lengre men kosligere å gå innaskjærs. syns nå jeg da. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 26.August.2014 Del på Facebook Svart 26.August.2014 På gang igjen nå. Bergtatt får en fin tur til Koster i dag :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.