Gunga Din Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Fyren slets loss – flög 30 meter http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2599583-fyren-slets-loss-flog-30-meter Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 (redigert) Det var høy vannstand i Kungshamn også i helgen. Her bilde mottatt fra Svensk. Redigert 13.Januar.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Fyren slets loss – flög 30 meter http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2599583-fyren-slets-loss-flog-30-meter En annan bild från Tån. ca 150 m från fyren. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 En annan bild från Tån. ca 150 m från fyren. ...tatt på en dag med litt mer behagelig vær ;-) Det var vel akkurat i disse traktene jeg målte 22 m/s på vindmåleren min i romjula, mens værmeldinga på yr ikke gikk høyere enn "frisk bris". Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Mare Nostrum Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Last ned appen VIVA. Den henter data fra Stretudden like i nærheten, pluss andre steder nedover kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 (redigert) Det var vel akkurat i disse traktene jeg målte 22 m/s på vindmåleren min i romjula, mens værmeldinga på yr ikke gikk høyere enn "frisk bris". Erfaringsmessig: Yr og vindmeldinger er en dårlig Combi. Stoler betraktelig mer på DMI og en dog på SMHI, spesielt når det gjelder vind. SMHI melder ofte mer vind en det faktisk blir, Yr veldig ofte mindre. så treffer DMI sånn nogenlunde. Skal jeg over utsatte områder sjekker jeg alle 3. Redigert 13.Januar.2015 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Gunga Din Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Last ned appen VIVA. Den henter data fra Stretudden like i nærheten, pluss andre steder nedover kysten. takker for tipset...den var kjekk ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Svensk Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Vi bruker bara dmi och timme för timme. Högst träffsäkert med stor margonal. 1-2 dygn före dagen har mycket större säkerhet än smhi o yr. Detta finns det statistik på som talar till stor vinst för dmi och nu snackar vi vind. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 ...tatt på en dag med litt mer behagelig vær ;-) Det var vel akkurat i disse traktene jeg målte 22 m/s på vindmåleren min i romjula, mens værmeldinga på yr ikke gikk høyere enn "frisk bris". Passera här i 22 m/sek i mörker o regn är inget du skall skryta över och med 0 möjlighet att navigera utan plotter ? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Passera här i 22 m/sek i mörker o regn är inget du skall skryta över och med 0 möjlighet att navigera utan plotter Det står definitivt ikke på lista over ting jeg skal gjøre igjen - dårlig planlagt rutevalg og vi ante ikke helt konturene av været. Fra mitt ståsted gikk det bra så lenge vi var konservative med seilføringen, ikke behøvde å gå skarpt mot vinden og så lenge kartplotteren viste vei, men det var enkelte passasjer da jeg plutselig innså at vi var ubehagelig avhengig av kartplotteren. For resten av familien var det bølgene som var værst; vi søkte ly på baksiden av Brandskär men det rullet fortsatt ganske ille. Vi var blitt advart om at været ville bli litt røft, men at det ville bli mer enn dobbelt så kraftig vind som det ble spådd på yr, det kom helt uforberedt på. Neste gang sjekker jeg DMI. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart 16.Januar.2015 Del på Facebook Svart 16.Januar.2015 (redigert) Man må også forstå værprognosene. De kan skifte vesentlig over kort distanse: Helt greit å seile ved Melsomvik til morran i dag. Noe mer utfordrende å gå strekningen Strømtangen til Strömstad. Og det er ikke mange timene fra bris til kuling. Og så titter man på kartet og danner seg et bilde av hvordan topografien kan innvirke på sjøen. Det mangler ikke på advarsler. Slike vurderinger er en del av det man kaller sjømannskap. Redigert 16.Januar.2015 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Januar.2015 Del på Facebook Svart 16.Januar.2015 Helt greit å seile ved Melsomvik til morran i dag. Se opp for hval! http://www.tb.no/Var_det_virkelig_en_hval_de_s__-5-76-17274.html Ekte Vestfoldinger hadde ikke latt den hvalen komme levende derfra. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 16.Januar.2015 Del på Facebook Svart 16.Januar.2015 Man må også forstå værprognosene. De kan skifte vesentlig over kort distanse: Melsom målestasjon er jo nesten på innlandet, det er klart det er en forskjell. Når jeg skal ut og sjekker vindprognoser på yr, så pleier jeg å ta utgangspunkt i en fyrlykt som står utsatt til - også da jeg sjekket yr og prøvde å ta snarveien på utsiden av Kornö og Malmöen. Hvilken fyrlykt jeg sjekket husker jeg ikke, men det kan være det samme. Neste gang gjør jeg litt mer grundig research. (Og jeg mener å ha gjort god nok research før vi la ut fra Käringö til Kungshamn til tross for stormvarsel - vinden kom sørfra, og stormen var forventet å treffe Kungshamn lenge etter vår ankomst der) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
sjagen Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Mange som har tatt turen til Koster i påsken. Kabelferja er bemannet, Strandkanten er åpen og butikken resturanten på Eknäs åpner i morgen. Har så langt ikke observert noen som har tømt septik på tømmestasjon, kanskje alle gjør som meg og hopper i land når naturen kaller. Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
TICORA Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Fullt innafor moloen på ekenes, men godt med plasser utenfor. Vindstille nå:-)) Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 God plass i Fjällbacka i dag. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Hedder den Nord West i baggrunden Mari Dawn? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Jeg har ikke vært der nede "live" men det ligner på en norsk NW 370 som heter Drømmen fra Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Det finnes bare en 370 coupe uten baugnebb. Den ble forkorta i begge ender pga båtplass regler. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Interessant, BL! Hvis nogen undrer sig over mit spørgsmål skyldes det at jeg sidst vi var i Fjällbacka mødte en NW 430 sports top, der tilhørte dem, der tidligere havde vores båd. Men jeg ser jo nu at dette er en 370. Men dejligt ser det ud i Fjällbacka. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 10.April.2015 Del på Facebook Svart 10.April.2015 Malmös marina 1 norsk segelbåt och en svensk Viknes 1030. Mera stilla blir det inte. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 I dag räknar vi till 7 gästbåtar på Malmön. Det tar sig. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 19.April.2015 Del på Facebook Svart 19.April.2015 En HR37 og jeg i Grebbestad. Ikke vært bortom Tanum, men regner med de vanlige "fastboende" ligger fortøyd der. Forøvrig god sikt i vannet ned til ca 14-15 meter. Kaldt enda med 6 grader på 25 meter ved Gula Humpen. Fiskesuppen, skalldyrsgryten og blåskjellene på Q-Skär var veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 24.April.2015 Del på Facebook Svart 24.April.2015 Brygghuset i Fikebäckskil serverade buffe' med öl eller vin för 125 sek. Detta och dubbelt var det värt 5 gästbåtar är vi. Sitér dette innlegget Link to post
Lina III Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Nydelig båtvær i Strømstad i helgen. Her på vei hjem i dag. Det kan ikke bli mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.