leopard Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni https://www.stromstad.se/specialsidor/webbkamera.4.b5400fe1453b28b6b7e439.html Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Denne helgen ligger vi i Fiskebäckskil og hadde tenkt Skärhamn neste helg. Men da blir det problem med plass. Så der får vi gå innom på hjemturen. Helgen fredag 4/7 til søndag 6/7 er det trebåtfestival der. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni @Lars H., hvor fullt er det sydover nå? Mye tyske båter? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni Det er ikke så mye tyske båter, faktisk mer nederlandske og franske. Hvordan belegget i havnene nord for oss er vet jeg ikke, det er jo snart to uken siden vi lå i Hunnebosrand, utmerket webcam her. Vi kom tidlig torsdag hit til Fiskebäckskil. Da var det nesten ikke båter i havnen. Dette var jo en av de få dagene de ikke blåste hatter og høy og grov sjø. Men ut på dagen kom båtene slik at det kun ble en håndfull ledige plasser. Nå idag ligger neste alle disse båtene fremdeles her og venter på en ny glippe til å komme videre i en eller annen retning. Det er synd det ikke er gode webkameraer i flere havner. Det neste kameraet er vel Rörö. Vi satser på å komme oss videre på tirsdag om værmeldingen stemmer. det er ganske friskt utenfor Hållö ved Smögen nå! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni On 5/23/2025 at 12:10 AM, Tigeranda said: Vi har jo for eksempel sett ekstreme hetebølger i Spania samtidig som vi har dårlig sommer her de siste årene Profetisk….😔 Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni I dag har det vært litt Texas i nærområdet vårt. I Fjellbacka har det vært litt sprengte fendere og litt småskader og mye flytting og halling av båter. I Lysekil har sjöräddningen kommet for å hjelpe til å flytte båter. Ganske ugunstig vindretning for disse havnene i dag. Vi har hjemmehavn på Veddö (Kilen), noen få nm nord for Fjellbacka. Her er det litt utfordringer med unormalt høy vannstand. Med faste brygger og påler må man gjøre om på fortøyninger, men vi ligger heldigvis i le for bølger og vind. Passer fint at vi ikke har begynt ferien enda… 🙂 /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Lars H. Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni Da er det bedre her i Fiskebäckskil. Vi hører vinden, men ingen har noe som helst problemer. Vindmåleren min går stadig opp i 10m/s , men ikke over. Vi ligger med baug mot flytebrygge og line til moring akter. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TåT Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni Captain Chaos skrev 21 minutter siden: I dag har det vært litt Texas i nærområdet vårt. I Fjellbacka har det vært litt sprengte fendere og litt småskader og mye flytting og halling av båter. I Lysekil har sjöräddningen kommet for å hjelpe til å flytte båter. Ganske ugunstig vindretning for disse havnene i dag. Vi har hjemmehavn på Veddö (Kilen), noen få nm nord for Fjellbacka. Her er det litt utfordringer med unormalt høy vannstand. Med faste brygger og påler må man gjøre om på fortøyninger, men vi ligger heldigvis i le for bølger og vind. Passer fint at vi ikke har begynt ferien enda… 🙂 /Chaos Jeg har hjemmehavn i Skeppstad, rett sør for Fjällbacka. Det meldes om høy sjø og minnes om fortøyninger fra den kanten også, men ingen skader er notert. Båten min ligger foreløpig i Bunnefjorden, så jeg er lugn …. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni TåT skrev 1 time siden: Båten min ligger foreløpig i Bunnefjorden, så jeg er lugn …. Det er ikke mye jeg mener er positivt med Bunnefjorden, men der er lite Texas og action der. Det er topp! 🙂 Da hadde jeg vært lungn også. Vi tar «båtkontor» i morgen, slik at vi har kontroll på balja til i morgen. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
NC9 Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Har hatt en liten rundtur i Vänern. Første havn etter Vänersborg var Spikern. Videre til Mariestad som er en fin sommer by med en koselig havn med flere spisesteder. Neste stopp ble Sjötorp. Vi har tatt Göta Kanal for 3 årsiden så nå ble det bare 10 sluser med sykkel. De 3 dagen vi var der var det ikke så mye trafikk på kanalen. Vi tok oss en tur till Laxhall på Torsö/Fågelö og dro over og sykklet Brommö runt. Laxhall hadde et hotell med en bra resturant. Etter dette krysset vi Vänern og dro til Dalsland Kanal (Håverud) Vi har tatt denne kanalen før så det holdt med 3 sluser. En del båt på Håverud og masse folk. Tok turistbåten til Longbron og toget tilbake. Nå ligger vi i Sunnanå. Koselig sted og fin havn. Været har vært så der som man sier på svensk, en del regn og masse vind. Havnavgifter er ok alt fra 100 kr til 270 ink strøm. Ikke så mye båt, lett å få plass i havner. Vi er godt fornøyd med Vänern tur litt annet enn en tur på kysten. Diesel i Mariestad var 18.10 Sek Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Herlig!!😃😃 Vänern er EUs største i nsjø og Europas tredje største med sine 5650 kvadratkilometer. Så det er nok plass og fine steder å ta av!😃😃 Krysset den i fjor fra Vänersborg til Sjötorp. Anbefaler absolutt den turen! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bellil Svart Søndag 07:22 Link til dette innlegget Svart Søndag 07:22 Vi løftet i Halden til Nössemark og har nå ligget i Åmål tre netter Drar videre til Husön i dag Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Kallethekid Svart Søndag 15:43 Link til dette innlegget Svart Søndag 15:43 Etter å ha seilt en uke ned til Hunnebostrand og vært innom Fjällbacka och Strömstad er mitt subjektiva inntrykk at det er mer båter og høyere trykk i gjestehavnene en det har vært de siste årene. Vi har mest vært i naturhavner, men synes havnene virker fulle. Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart Søndag 15:51 Link til dette innlegget Svart Søndag 15:51 Om man skulle havne på land, så kan jeg melde om at kantarellen har begynt å dukke opp. Dette er fra en øy utenfor Hamburgö. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart Mandag 20:18 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:18 Etter en uke i Spania er skuta vår iorden, og Admiralen vil over til Sverige imorgen. Vi ankommer fra Tjøme sen ettermidag, tidlig kveld. Jeg kommer til å sikte på Koster og en uthavn, for det er vel vanskelig å få plass i en havn med det været som er i sikte på onsdag. Jeg er ikke så godt kjent, men har hatt det bra på Arholmen mange ganger. Er det slik, mon tro, at folk drar inn i havner med værutsiktene på onsdag? Takknemlig for muligheter og tips. Dersom vi ikke finner en uthavn, hvor er det best å ankre opp med tanke på været på onsdag og evt bare legge seg på svai? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 20:42 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:42 dennrick skrev 22 minutter siden: Etter en uke i Spania er skuta vår iorden, og Admiralen vil over til Sverige imorgen. Vi ankommer fra Tjøme sen ettermidag, tidlig kveld. Jeg kommer til å sikte på Koster og en uthavn, for det er vel vanskelig å få plass i en havn med det været som er i sikte på onsdag. Jeg er ikke så godt kjent, men har hatt det bra på Arholmen mange ganger. Er det slik, mon tro, at folk drar inn i havner med værutsiktene på onsdag? Takknemlig for muligheter og tips. Dersom vi ikke finner en uthavn, hvor er det best å ankre opp med tanke på været på onsdag og evt bare legge seg på svai? Med tanke på vindretning tror jeg bukta ved Brevik er fin. Det skal jo ikke blåse så gæli. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
PiperBill Svart Onsdag 08:11 Link til dette innlegget Svart Onsdag 08:11 Noen som er på Koster nå om dagen? Vi drar ut til Jutholmen i morgen (torsdag 17.7) og lurte på om det er stinn brakke over alt? Så er det meldt varme men NW-NØ vind med vindkast i 7ms. Har ikke vært der siden før Corona og merker at, med alderen, har jeg blitt litt mer nervøs for det ukjent :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
baatsman Svart Onsdag 08:24 Link til dette innlegget Svart Onsdag 08:24 Tror det blir stor utbytting i havnene i morgen. I dag og i går gikk de fleste inn i havn. Pga ustabilt vær. Lyn og torden,regn men ser stabilt ut fra i morgen. Da blir det nok fart ute i skjæra igjen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lars H. Svart Onsdag 09:10 Link til dette innlegget Svart Onsdag 09:10 Her på Knippla er det godt med plasser, både i bås og med akterfortøyning i bøye. Et par longside plasser er også ledig. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart Onsdag 18:07 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:07 Ser ut til at det er relativt fullt de fleste stedene nå i kveld, bortsett fra på Kyrkosund - men denne oversikten er ikke nødvendigvis helt korrekt... https://www.kosterhamn.se/sv/ Webkameraet til Kyrkosund forteller jo en litt annen historie enn 48 prosents belegg... https://kyrkosund.kosterhamn.se/sv/Webcam Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
dennrick Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Endelig kommet oss over grensa. Poltur + litt diverse. Strømstad. Første gang jeg har tenkt at en varmepumpe i båten hadde vært greit Fått ned tempen i salongen ned til 31C nå. Webasto og motorromsvifter.... Ut på Koster imorgen. Var mulig å få plass her ganske sent. Med så fint vær, så er det nok mange som er offroad. Massevis av båter på Tisler eksempelvis. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.