Jump to content

Status på svenskekysten


ter-av

Recommended Posts

... nedover svenskekysten den 14/15 Svenning, da får vi forsøke å få tatt en :cheers_wine:

... sosialt samvær med normale mennesker

Vi drar vel sydover ca. 15. Juli, men, om været er slik det bør være, så drar vi nok ganske direkte over til Sæby i Danmark. Men, vi holder kontakten fruen. Hyggelig at vi regnes som "normale mennesker", vi har vært litt usikre en periode ...

Link to post
Share on other sites

har du tekt på å installere bølgekraftverk? :lol:

De har fått klare instrukser på hvilke aktiviteter som er godkjent/ikke godkjent i fars båt :discuss:

 

Men, vi holder kontakten fruen. Hyggelig at vi regnes som "normale mennesker", vi har vært litt usikre en periode ...

 

Haha Normale eller ikke normale, på samme nivå er vel en adekvat måte å si det på :cheers_wine:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Hurrraaaaa!!!

Storkjefta Brasil utslått!!!!!

Sitter her i Kungshavn og har akkurat sett matchen. Puhhh, litt av en påkjenning i varmen. Tok forøvrig mitt første bad igår. 18 grader på Alvøen. Går videre ned mot Kjerringøy i morgen. 14 dager igjen av ferien. Den siste tar vi i Vestfold

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ja, det kjenner vi fra tidligere år Major. Takk for tipset uansett. Begynner å fylles opp i havnene har nede nå etter å ha vært usedvanlig stille. Fullt trøkk fra kommende uke antar jeg, men da snur vi oppover igjen og går til Værdens Ende.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hurrraaaaa!!!

Storkjefta Brasil utslått!!!!!

Sitter her i Kungshavn og har akkurat sett matchen. Puhhh, litt av en påkjenning i varmen.

 

Takk for sist Rem, ble ikke tid til lange samtalen i Grebbestad, men noen ord ble det jo.

Vi er vist ikke helt på bølgelengde når det gjelder hvilke lag vi holder med i VM. Arrogante folk fra tresko landet kan du få billig av meg, spessielt i kveld.

Sjelden vært så deppa som etter den andre omgangen. Reiser til Rio på Mandag. Hotel på copacabana Tirsdag. Hadde sett fram til å overvære semifinale men Brasil på storskjærm nede på stranda sammen med tusenvis av fotball gale Brasser. Det gikk dritt.

 

Er ferdig med svenskekysten for en periode. Regner med å være tilbake der borte i midten av August. Egentlig ganske happy for å slippe Juli kaoset.

Ligger på Verdens ende, har kommet endel båt i dag, fortsatt god plass. Så lenge en kan ligge med anker og baug inn til moloen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Og nå ligger vi i Grebbestad og hører på livet.. dvs allsang i en seiler der.. og full musikk i en annen V55, en annen motorbåt har det artig med å ruse opp motoren over vann for å bråke mest mulig, og live musikk i teltet.. hærlig blanding av støy og ståk, men været er bare deilig.. selv om sola har gått ned er det grei temp :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Vi er vist ikke helt på bølgelengde når det gjelder hvilke lag vi holder med i VM.

Hooops :blush: Håper du ikke tar det personlig Mariell. Jeg holder alltid med underdogs. Spesiellt mot så seiersvante motstandere som NL møtte denne gang.

God tur til Rio.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Og nå ligger vi i Grebbestad og hører på livet.. dvs allsang i en seiler der.. og full musikk i en annen V55, en annen motorbåt har det artig med å ruse opp motoren over vann for å bråke mest mulig, og live musikk i teltet.. hærlig blanding av støy og ståk, men været er bare deilig.. selv om sola har gått ned er det grei temp :)

Takk for sist Ulv1

Høres ut til at det var greit nok å komme seg over på vstfold siden. Lå i Grebbestad lørdag til Mandag og da var det stille og rolig. Som jeg skrev rett oppi her, gleder meg å kome tilbake i midten av august, når kaoset er over. Bohuslen i Juli er jeg ferdig med. Er jeg blitt for gammal?

 

 

Hooops :blush: Håper du ikke tar det personlig Mariell. Jeg holder alltid med underdogs. Spesiellt mot så seiersvante motstandere som NL møtte denne gang.

God tur til Rio.

På ingen måte. Egentlig ikke så innterisert i fotball, hadde bare sett for meg en kjempe fest på Copa'n på tirsdag. Så bilder derfra etter 8 dels finalen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

ligger også selv for det meste i uthavner Bitteliten. Etter Grebbestad lå jeg 3 netter i Gluppø bassenget. Men må innrømme at %delen overnatting i gjestehavner øker for år til år. Da i hovedsak gjestehavner som ikke ligger i større byer. Velger meg F.eks. Grunsund i stedet for Lysekil.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Var i uthavn utenfor Lysekil til igår.

 

Så en lengre dagsoppholdt i Lysekil gjestehavn hele dagen (familiær ærend i Uddevalla) og om kvelden til Käringö. Fint sted - har ikke vært der før.

 

Er nå tilbake i Lysekil - fikk siste plass kl 18 - og strøm med et nødskrik.

 

God med ICE-hastighet

Link to post
Share on other sites

De har fått klare instrukser på hvilke aktiviteter som er godkjent/ikke godkjent i fars båt :discuss:

 

He he. Teori og praksis er to forskjellige ting.

Jeg hadde satset på havner med litt svell så det også blir litt naturlig bevegelse i båten om natta... :cheers:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Godt fuldt i Gullholmen. Vi kom klokken 12 og fik plads inde i havnen men nu er alt optaget. Det bliver værre i næste uge, siger de. Vejret er bare pragtfuldt! Fuld sol hele dagen. Lidt drama på radioen da en stor HR gik på et skær syd for Käringön. Jeg ville lægge billder op hvis det var lidt enklere at gøre fra iphonen.

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Godt fuldt i Gullholmen. Vi kom klokken 12 og fik plads inde i havnen men nu er alt optaget. Det bliver værre i næste uge, siger de. Vejret er bare pragtfuldt! Fuld sol hele dagen. Lidt drama på radioen da en stor HR gik på et skær syd for Käringön. Jeg ville lægge billder op hvis det var lidt enklere at gøre fra iphonen.

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Vi er på vei sydover. Gikk til Skjærhalden i går. Hadde vel 3 meter krapp sjø S for Rauer mot Tresten. Resten av familien ble sjøsyke - så vi stoppet før Sverige. I dag har vi tatt et litet røsk nedover svenskekysten og ligger nå i Hunnebostrand. Blåser fortsatt en del fra Syd - det var litt rufsete over Humparna i dag. Gule Humpen var helt OK - litt rundere sjø der.

 

Pizza fra Bellas Gästis er fortært - det er en av klassikerne våre på ferien :smiley:

 

I morgen rusler vi videre sydover. Skal møte familie på Bohus Malmön.

 

Major Andy - godt å lese at det var ledige plasser på Gullholmen kl 18. Vi pleier å være der rundt kl 12 - da er det som regel "vaktskifte" og godt med ledige plasser.

 

Vi har ambisjon om å skrive noen "reisedagbrev" med bilder fremover - men har liksom ikke helt kommet i gang med ferien ennå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...