Jump to content

Båttrekk mellom Listeid og Sigersvold


Bützfleth

Recommended Posts

Jo, takk for det. :smiley:

Leste også en eller annen plass på nettet at det var båter opp til 35'. Men så så jeg at det var en annen som hadde tatt over og forandret på hengeren. Håpte noe her hadde litt mer info.

Men er det 35 som er maks kan jeg bare glemme det. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Jeg tok denne turen da det var lett kuling ute ved Lista for 2 år siden. Båten min er 29 fot og har en bredde på 3,20 meter (Nimbus 3000). Lengden er ikke noe problem og tilhengeren kan ta opp til 32 fot, tror jeg. Det er bredden som er verre for det la jeg merke til med båten min. Det var så nær, trolig 5 cm klaring på hver side der det er stolper på tilhengeren som begrenser bredden. Kan anbefale sterk denne turen da det er fin og trygg frem til Farsund om det skulle være vanskelig forhold rundt Lista (pass på et eller to områder der det er grunn og smal til å kjøre gjennom sundet og brua åpnes). Prisen er ikke verst heller - tror jeg betalte kr 450,- for denne turen den gangen.

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

KShanty er den største snekken han tar (33 fot)

Hehehe... Ja, da tviler jeg på at han er interessert i drasse på min båt over! :lol:

Jeg skal fra øst til vest nå på sensommeren. Og ser jo på dette som litt uten om det vanlige så da må det jo testes! :smiley:

 

 

Jeg tok denne turen da det var lett kuling ute ved Lista for 2 år siden.

Høres ut som en fint tur! Uansett vær! :smiley: Bare så synd at båten min blir alt for stor 43' lang og 4,20 brei. :sad: For ikke å snakke om 14,5 tonn... :nonod: Skulle gladelig ha betalt det dobbelte bare for opplevelsensskyld. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Er det noen som har prøvd dette i sommer,

Finnes det noe informasjon noen plass?

 

Etter en utrivelig tur i grov sjø fra Egersund til Lista for 3-4 uker siden, tok vi båttrekket. En artig og forunderlig opplevelse, sitte i båten men vi beveget oss over land.

Med de ufyselige vær- og vindforholdene vi har hatt siste mnd. er det et greit alternativ.

Pris kr. 650. Fikk opplyst at han tok båter opp til 30 fot. Tlf. til båttrekket 38397856 el. 99567498.

 

Hjemturen tok vi sjøveien. Traff et "vindu" på en av de ytterst få dagene med rolige vindforhold og dro fra Farsund til Stavanger i løpet av en formiddag. Ble siden liggende værfast et par dager i Haugesund, hvor Smedasundet var smekkfullt av båter som ventet på å passere Sletta.

 

Ferien over for min del. Dager med sol kan telles på en hånd. Møkkasommer!! :sad:

Jan Rune

Link to post
Share on other sites

Prøvde dette idag, veldig bra. Fant informasjon på nettet med telefonnummer, ringte så å avtalte tidspunkt. Vi kom fra Farsund og måtte først forbi en "sving" bru. Den ble åpnet av de som har båttrekket. (Høyde under bru 2,5m). Båten min var i største laget men det gikk....

Kan absolutt anbefales

dsc00095.jpg

Redigert av deep diver (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Prøvde også dette i sommer. Kulingen ved Lista kunne bare herje som den ville.

 

For å bestille tid må en ringe til Eilef Liland 995 67 498 eller 38 39 78 56

 

Broen som en må under mellom Farsund og Listeid var oppgitt til 2.45m, men denne kan åpnes av Eilef ved behov.

 

Super service og problemfri transport over Listeidet. Tok ca 15 minutter fra båten var ombord på den ene siden til den var i sjøen på den andre siden. Fikk så mye tid jeg ville til å skrape rur av propell og diverse grodde steder under før båten ble satt ut.

 

 

Reportasje om båt trekket

 

sailorBoy

Redigert av sailorboy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
Så bra.. er det fortsatt samme telefon nummer?

Får kanskje prøve en langhelg i sommer til lista, flekkefjord eller noe.. :)

Når været er OK, "fiser" du forbi Lista på en snipp-snare....

Vi går der flere ganger hvert år. Ikke så ille som folk tror.

 

Men vil du prøve trekket - så velbekomme. Sikkert interessant opplevelse.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja . kjørte fra Mandalselva til Rasvåg på 1 time 55 min , så det kan gå raskt når det er fint vær. Enig med Nor Star 290 . fint på den nye Havna i Rasvåg. Så har du jo Kirkehavn også med badestrand i Fiskerihavna og Isbua Resturant for et bedre måltid på bryggekanten. :yesnod:

Bavaria 30 Sport 08 VP D6

 

Hjemmehavn " HIDRA"

Link to post
Share on other sites

Ganske irriterende å ligge i Båly med kulingen pipende i riggen,

mens den ene båten etter den andre stakk inn i Spangereidkanalen

og forsvant.

Tre bruer med 4,5 m seilingshøyde vitner om at

noen har vært korttenkt. Men det er jo ei fin havn i Båly, og

vinden løyet jo etter hvert---- best å ha god tid på

de strekkene der rundt Lista og oppover Jærens Rev

når en marsjer på 7,5 knop.

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...