Jump to content

Ny eier av bavaria


Jack Sparrow

Recommended Posts

Gratulerer med flott båt. Her vil du få mye glede

 

 

At slike ting skjer på en og annen båt er greit, men en av grunnene til at noen båter har god annenhåndsverdi er at det absolutte flertall har liten slitasje og problemer med båtens grunnleggende elementer, nærmest uavhengig av vedlikehold. Med det mener jeg ikke at Bavaria nødvendigvis er noe problembarn, men det gjenstår å se.

 

Ut i fra annenhåndsverdi har han valgt riktig. Han har også valgt å kjøpe en båt fra en produsent

som har tro/tørr satse på produktet. Kan det bli bedre.

 

Når det gjenstår å se blir det litt vanskelig for meg har passert 40 og snart halveis i livet, så jeg

tror ikke jeg får sett det. Men sønnen er 14, mulig han rekker det :lol:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Nå, etter det jeg leste i avisen (Lillesandposten!) så var det mulig å redde det stolte skipet ØYA p.g.a. materialtykkelse, mange spant og at de delene som var eksponert mot saltvann ikke hadde råtnet, mens der "plankene" lå innestengt i ferskvann var det bare råte! :yesnod:

 

:sailing:

 

Dette er helt riktig. saltvann ER faktisk konserveringsmiddel når man tenker treverk.

En trebåt råtner svært skjelden under vannlinjen. Dekk, rekkestøtter, skansekledning osv. som er utsatt for ferskvann derimot må oljes, impregneres, males eller på annen måte beskyttes med et diffusjonsåpent "middel" :wink::cheers:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...