pusurask Startet 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2007 hei, sliter litt når det gjelder å finne motornr på min yamaha Motoren er malt en gang for lenge siden, og derfor er alt av dekaler og sånt borte.... Ble fortalt at det skulle være en 55 hk, men vet egentlig ikke... Men hvor finner jeg motornr hen? skulle hatt det pga småbåtregisteret... finnes det forsikringsselskaper som ikke krever registrering av båt og motor? Finner nemlig ike motornr, og det skulle f**n ikke forundre meg om det blir et lite helvete å få registerert båten heller.... Gammel over alle hauger nidelv 14ft.... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 på min 92mod 60hk så står nummeret på venstresida på motorbraketten, Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Puma 420 Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Gjensidige forlanger ingen registrering, men du får rabatt om du benytter securemark eller registrering i småbåtregisteret. Tror de har greie priser også på båter av ditt kaliber. Sitér dette innlegget Link to post
pusurask Svart 4.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Nå har jeg kikket og kikket..... har ikke funnet noe nr ennå.... Eller.... har sett ett slags nr, det ser ut som tre "hoder" av en bolt er slått inn i godset på motoren, på rekke og rad... Inni bunnen av "boltehodet" står det noen tall (når jeg sier boltehodet, mener jeg at det er 5-kantet, og ser ut til å være presset inn i støpejernet...) Er det dette som er motornummeret? Motoren er en 55 hk yamaha, og er ganske gammel, ca 1983-1985 Kan sette inn bilder, men har ikke for hånden i skrivende stund.... Tidligere eier snaket kanskje om en mulig frostplugg, men jeg vet ikke hva en frostplugg er.... Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 7.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2007 (redigert) Motornummeret er præget i den nederste af de to pånittede metalplader, du ser på billedet (lige neden for den gule mærkat) Selv om motoren er overmalet, kan du sikkert mærke de 4 nitter stadig. Redigert 7.Juli.2007 av Uffe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.