tom-ass Startet 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2007 Nå har jeg stygge striper av fenderlista til alle jeg kjenner på gelcoaten min. Hva er absolutt enkleste metode for å fjerne disse stripene? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Slagskibet Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Gryteskrubb. Sånn som er grønn på ene siden + litt såpe. Gnukk & gni. Sitér dette innlegget Link to post
hasse Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 (redigert) Hei Bil tema har noet som heter Black streep remover? som jeg har brukt med godt resultat Hasse Ok Jeg går for Mariell sitt forslag Black streak Remover Redigert 3.Juli.2007 av hasse (see edit history) Sitér dette innlegget NB 820 Link to post
lippert Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Autosol løser det uten mye gnikking. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Mariell Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Slagskipet, nå syns jeg du var brutal. Skrubbe med green pads må vel matte veldig ned?????? Prøv Biltemas Black Streak Remover. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Anonym Svart 3.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2007 Det er like enkelt som det er genialt.. Åpne opp penalet til en av ungene (om du har noen), og dra frem viskelæret.. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Vasket båten i dag og har så langt i sesongen registert at båten på langt nær er så "nedsotet" av svarte striper og svart belegg i år som tidligere år - det som kommer med regnvann. Tidligere år har det vært behov for å polere og vokse en gang i løpet av sesongen. I år er det på min båt unødvendig. Noen som har samme erfaring? Kan det skyldes en usedvanlig tørr forsommer eller mindre austvær med nedbør, eller kan det rett og slett skyldes mindre utslipp fra de store kullkraftverkene øst og vest i Europa? Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Sitrusrens har løst opp det meste av sånne flekker på mine båter. Tok tilogmed no tjære jeg fikk fra en gammal bryggestokk. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Tror ikke vi skal tro noe annet enn at det skyldes mindre regn. Black streak remover fjerner de seige stripnene fra luftforurensing. Gummistriper ville jeg tatt bort med voks eller rubbing. I "værste fall" brukt Hugos rensekrem. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 12.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2008 Nå har jeg stygge striper av fenderlista til alle jeg kjenner på gelcoaten min. Hva er absolutt enkleste metode for å fjerne disse stripene? Mest skånsomt, og enkelt - polering, gjerne med er rubber og voks til slutt. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Sjøtummel Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 dra frem viskelæret. Kan hende det virker. Min greie har vært noen hvite svamper som er laget med et veldig fint, gummiaktig materiale. De selges under et par forskjellige varemerker og finnes i de fleste supermarkeder, og de er helt suverene til å fjerne gummistriper fra sko og fenderlister. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 13.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 jeg hadde båten på land for 3 uker siden, prøvde og fjerne stripene med sterk avfetting uten hell ,prøvde hugos etterpå og det tok alle svart stripene , anbefaler hugos, Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 13.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2008 Det er en god stund siden jeg starta denne tråden, men det er artig med synspunkter og gjøremåter som forskjellige har. Jeg har selv brukt Seajet Båtrens med meget god erfaring i det siste. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.