Jump to content

Lekkasje akterstavn Bombardier gummibåt

Sandly

Recommended Posts

Hadde samme problem med en Bombardier Tropic og da leverte jeg den til reparasjon for å få den limt opp på nytt av fagmann! Kostet rundt 500 kroner og den holdt bra etter det, i hvertfall til jeg solgte den et par år senere. Er nok et svakt punkt og det rister og slår godt så området utsatt!

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hadde også lekasje rundt pontonger akter på Bombardier Tropic, men fikk satt på noen lapper og tettet rundt dem igjen med tec 7. Her holdt til nå i år hvertfall :yesnod: . Men jeg har ett ennet problem med denne. Mistet en årepinne og får ikke tak i ny :headbang: . Har hvært i kontakt med flere forhandlere, men får til svar at det er sluttet å produsere :nonod: . Er vel ikke tilfeldighvis noen som har ett par liggende? Vanlig enkel årepinne med ca 2 omdreininger gjenger nederst

Jeg har tre åregafler (en til reserve) men mangler en åre da den er knekt. Viser seg å være vanskelig å skaffe en som er likedan - er det noen som har tips til åre?

Jeg kjøpte et sett med to nye åregafler for 3-5 år siden da jeg mistet den ene men jeg kommer ikke på hvor jeg kjøpte de.

Eller så har jeg også samme lekkasjen i akterspeilet som andre også beskriver.

Når jeg tenker meg om så heter vel båten Bombard og ikke Bombardier (som er eier av Zodiac, Bombard, Johnson/Evinrude osv osv) og importør er Fische Marine AS på Sætre og de har jo et stort forhandlernett rundt i hele Norge.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hvor lenge siden er det siden du "lappet" med tech7 da Gismo?

Blir litt feil å si jeg lappet med tec7 egentlig. Jeg brukte først lappesaker til gummibåt som jeg klippet til etter beste evne, men tok i tilegg og la tec7 rundt hele kanten på lappen. Dette gjorde jeg i fjor sommer, båten ble brukt rundt to mnd da, og har vært på vannet en mnd i år. Er fortsatt tett :yesnod:

Jeg har mistet ene åren til Min Bombard Tropic 305. Sjekket nettopp med Bjørn hos Fische Marine, tlf 99 27 88 00 om det er mulig å få tak i en ny. Joda, det går men åregaflene er endret så jeg måtte kjøpe et kit for å bygge om denne. Anbefaler dere som har mistet deler til Bombard/Zodiac båter å ringe han så får dere delenr som kan oppgis ved bestilling hos lokal forhandler.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...