Jump to content

Startproblem, - dårleg batteri eller andre årsaker?

JanB

Recommended Posts

Gode ekspertar på BP!

Ved 2-3 høve i det siste har eg hatt problem med å starta motoren med startbatteriet. Startmotoren dreg sakte og stoppar etter ei turn eller to. I desse tilfella har eg måtta ty til forbruks-banken for å få start (sjølv om desse batteria også er modne for utskifting).

Eg har heile tida rekna med at det er startbatteriet som har vore årsaka, og eg har tenkt å skifta det ut i løpet av kort tid (saman med forbruksbatteria). At startbatteriet (Sønnak Exid freeline 110 Ah) skulle vera dårleg virkar logisk. Det er nokre år og har hatt fleire kritiske utladningar.

Men no er eg i tvil om det er batteriet som er årsaka likevel: Etter at båten sist var i bruk, for eit par dagar sidan (og det var ein kort tur, etter å ha hatt dei omtalte startproblema), ville eg i kveld måla kvilespenninga på startbatteriet. Det viste 12,7 volt, som jo skal vera rimeleg bra. Men då eg prøvde å starta me dette batteriet, klarte det ikkje å dra startmotoren tilstrekkeleg. Igjen måtte eg slå over på forbruk for å få start. Etter at motoren starta viste amperemetert kraftig utslag. Altså full lading, men dette "roa" seg etter kvart. Til opplysning har eg skillediode som fordeler ladestraumen (kvilespenningen på forbruk var 13,1 V, men det har stått på landstraumslading dei siste dagane).

Etter ei lita stund stoppa eg motoren, og starta på nytt med startbatteriet. Då var det ikkje problem.

Spørsmålet mitt er: Kan startbatteriet ha svært dårleg kapasitet, sjølv om kvilespenninga er 12,7 volt? ER det batteriet, eller noko anna? :confused:

Redigert av janb (see edit history)
Spørsmålet mitt er: Kan startbatteriet ha svært dårleg kapasitet, sjølv om kvilespenninga er 12,7 volt?

Ja, det kan det absolutt. Jeg hadde problemer med et akkurat makent batteri. Viste 12,7V, men var i praksis kaputt pga defekt i en celle.

Ja, det hadde ok syrevekt - i begynnelsen. Første sesongen målte jeg syrevekt en håndfull ganger. Andre sesongen målte jeg ikke til å begynne med, men når jeg først målte, var det bare vann i den defekte cella.

Slike batterier blir tørrladet og deretter blir syre påfyllt. Er det en feil, merker man den ikke til å begynne med når man måler syrevekta. Etter hvert blir syrevekta i cella dårligere og til slutt som vann.

Du må måle alle celler, da vil du nok finne avvik på en av cellene tenker jeg. Hadde samme problem i fjor, hvilespenning 12,7 men såvidt det gikk rundt, hentet ett gammelt batteri og den startet lett som ingenting. Bytt batteri.

Hanto 24

Om husken ikke spiller meg et puss så er vel ikke Freeline bygd som startbatteri. Selv om du kan bruke forbruksbatterier som startbatteri er det bedre å ha batterier som er laget for start.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Sjekket de tekniske data

Et nytt fulladet 115Ah Nautilus Freeline fritidsbatteri gir 950A ved 0 grader (30 sek/7,2V)

Et 75Ah Superline startbatteri gir 640A ved -18 grader (30 sek/7,2V)

Vil da anta at startbatteriet ikke har problemer med å levere 900A ved 0 grader.

I valget mellom et 115Ah fritidsbatteri og et 75Ah startbatteri til start på sommeren, ser jeg ikke det helt store problemet med å velge det ene fremfor det andre. Spørsmålet blir vel hva de to batteriene kan levere når de er halvveis utladede. Hvilken forskjell får vi da?

Uansett ser det ut som problemet til spørsmålsstilleren skyldes batteriet.

Redigert av Lotus (see edit history)

Då ser det ut for at startbatteriet om kort tid er på veg ut av båten.

Spørsmålet er då kva ein bør kjøpa av nytt. Dyre "Rolls Royce-utgåver" er ikkje aktuelt, men noko som gir god valuta for ikkje så alt for mange pengar.

Tenker meg eit startbatteri på omlag 100 Ah. Er det Biltema som er rette staden? Eller kva med VARTA AGM 95 Ah til 1018 kr hos Maritim?

Nyttar også høvet til å gjenta spørsmålet mitt frå ein annan tråd, som gjeld forbruksbatteri: Er det nokon som har erfaring med Maritim sine fritidsbatteri?

Redigert av janb (see edit history)

En annen ting som ofte overses i slike tilfeller er batterikablene. Oksydering osv innvendig i selve kabelen fører til økt motstand - som gir spenningsfall under belastning, og kan samtidig føre til dårligere lading

Ser ikke ut som at det er kablene her, men jeg nevner det bare for å minne om muligheten

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

En annen ting som ofte overses i slike tilfeller er batterikablene. Oksydering osv innvendig i selve kabelen fører til økt motstand - som gir spenningsfall under belastning, og kan samtidig føre til dårligere lading

Ser ikke ut som at det er kablene her, men jeg nevner det bare for å minne om muligheten

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Biltema sine batterier er OK, jeg skiftet nylig ut hele forbruksbanken de nye er veeeeldig pigg i forhold til de "gamle" batteriene som var satt inn for to år siden ... men som selvsagt har vært utsatt for Worses tankeløshet et par ganger.

Jeg har samme problem som deg, janb, med startbatteriet som er det samme som du har. Jeg skifter dette til Biltema nå før vi reiser av gårde og tviler ikke på at den løsningen blir bra.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...