peterode Startet 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2007 Snart er vinteren her og egnet opplag et tilbakevendende problem. Jeg prøver å orientere meg om muligheter, spesielt for frostfri lagring: Hvem tilbyr dette, priser, service og ikke minst erfaringer fra båtplassens båtfolk. peter Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Nei gi deg aa... Har ikke begynnt ferien en gang, så vidt brukt båten i år og du snakker om vinteropplag alt? Men foruten det, så vet jeg Grimsøy Service tilbyr opplag (Grimsøykilen). Snakk med Odd-Erik. Ellers så har du vel også noe i Strømstad, men vet ikke hvor langt du ønsker å "farte". Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Borgestad Marine har stor hall, truckløft til rimelig store båter og ligger fint til i Skienselven. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 (redigert) Framnæs Maritime i Sandefjord. Har hatt full pakke her før årets sesong. Har bestilt full pakke der for neste vinter også. Godt fornøyd. Varm hall - bra jobb. Tror de begynner å fylles opp. Priser etc ligger på deres hjemmesider. Redigert 4.Juli.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Hei Peterode Egentlig må jeg vel være forsiktig med å anbefale noen, men jeg har hatt båten min hos Horten Marine Senter i 3 år nå, både i kaldhall (billigere enn varmhall) og i varmhall. Både jeg, båt og motorer er blitt tatt meget godt vare på. Selv om det koster en del store lapper, er det godt å hente en båt som er ferdig polert, stoffet i bunnen, motorer som er sjekket og anoder skiftet, pluss at småreparasjoner er utført på en perfekt måte. Det er vel ikke uten grunn at hallene fylles fort opp, så jeg anbefaler at du sender en mail til ebr@hortenmarinesenter.no så snart som mulig hvis du er interessert i et tilbud. NB: Maks størrelse på båten er 36 fot. Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
lippert Svart 4.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2007 Selv om jeg ikke har hatt båten min liggende der de to siste årene på grunn av avstand (jeg utførte utvendig klargjøring selv) så kan jeg skrive under på det Syvert sier. Horten marinesenter yter meget godt service. Syvert, har de fortsatt VIP-kunde ordningen med 24 timers vakttelefon for de som har hatt båten i vinteropplag? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Syvert Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Selv om jeg ikke har hatt båten min liggende der de to siste årene på grunn av avstand (jeg utførte utvendig klargjøring selv) så kan jeg skrive under på det Syvert sier. Horten marinesenter yter meget godt service. Syvert, har de fortsatt VIP-kunde ordningen med 24 timers vakttelefon for de som har hatt båten i vinteropplag? Heisan lippert Jeg vet sannelig ikke om de har 24-timers vakttelefon. De stiller alltid opp når jeg har problemer med ett eller annet, selv på lørdager og søndager! Jeg har oppfattet det slik at dette er normal service hos Horten Marine Senter, VIP eller ikke VIP. Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
lippert Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Jeg har oppfattet det slik at dette er normal service hos Horten Marine Senter, VIP eller ikke VIP. Det kan jeg være enig med deg i Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Slagskibet Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Har hatt båten lagret innendørs engang. Og da datt hallen ned med et brak . Slagskibet unngikk fullstendig destruksjon med 3 cm margin. Eieren av den svære seilbåten som var min redning var nok ikke like lykkelig som meg. Aldri mere. Full pris og en masse krangling for å få båten tilbake pga forsikrings oppgjøret av hallen. Sånt gidder jeg ikke en gang til, ihvertfall ikke så lenge vi har hage. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 6.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2007 (redigert) Noen erfaringer med slike opplegg nærmere Oslo (altså ikke den til slagskibet)? Redigert 6.Juli.2007 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
turk Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 (redigert) Vi har hatt båten lagret innendørs i Sande denne vinteren. Det positive med innendørs opplag er at båten blir tatt godt vare på. Den store ulempen i vårt tilfelle er at lagringsstedet ligger mange kilometer fra sjøen og dette ser ut til å være en flaskehals ift å få båtene raskt ut ved sesongstart. Vi er stilt i utsikt å få båten ut i månedsskiftet mai/juni (tidspunkt for utsetting utsettes stadig). Synes det er ganske drøyt at ca. 1 måned av sesongen fordufter. Det virker som stamkundene i firmaet og eiere av båter i fleremillionersklassen har høyest prioritet her. Dersom du vurderer innendørs opplag bør du undersøke lagringstedets avstand fra sjøen samt hvor mange båter de klarer å ta opp / sette ut per dag? Dersom firmaet f.eks bare kan løfte 5 båter per dag og lageret har plass til 100 båter, sier det seg selv at noen må vente lenge på å få båten sjøsatt. For vår del er det ikke aktuelt å benytte dette firmaet flere ganger. Satser på tradisjonelt opplag på land eller boblehavn heretter. Redigert 23.Mai.2008 av turk (see edit history) Sitér dette innlegget Hyttefolk i båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.