Jump to content

Ship Simulator 2008 kan lastes ned

Dykker

Recommended Posts

• 4 uker senere...

cut--->

"Utviklerne er faktisk så tydelige på at de ikke ønsker tukling med spillet, at hvis du forsøker å manuelt endre konfigurasjonsfilene slik at du får bølger større enn fire meter, vil du miste muligheten til brukerstøtte – også om du avinnstallerer spillet og installerer det på nytt. Tro det den som kan."

Tviler på at jeg gidder å kaste 300 kr på "havet" for noe slikt...

Kjøp en slik også da?

sd.thumb.main.jpg

Redigert av blacki (see edit history)
  • 1 måned senere...

Da har jeg kjøpt spillet og fått prøvd det en stund. Spillet er ganske realistisk, men det går svært tregt. Man må vente så lenge mellom hver manøver!!!

Også utstyret man bruker er svært begrenset. Det eneste man styrer med båtene er fart forrover og akterover, man styrer, og kjører baugpropellen. Dette gjør spillet svært ensformig! Jeg forventet at man fikk en mer realistisk atmosfære på brua med alle de instrumentene som er i store skip. Det er det da altså ikke. Også sikten fra brua er svært begrenset, slik at man vil foretrekke å styre skuta når man har et oversiktsbilde av båten. Det er dumt da jeg helst hadde villet sitte på brua å styrt skipet derfra. Spillet er ikke verdt pengene. Man er drittlei spillet etter få timers spilling!! Desverre:(

Er det noen som deler min erfaring eller som er uenig?

• 1 måned senere...

Spill heller Virtual Sailor spillet.. Jeg synes det er mer realistisk å man kan legge inn båter selv som man designer.. Jeg har fått noen "skøyter" av en kompis som han har designa. Legger ved noen bilder av spillet. Her kan man få mye høyere bølger Bastard, grensen går på 47fot tror jeg!!

Litt dårlig kvalitet på bildene desverre men..

baatspill.jpg

Her er bølgene på halveis til max ca.. :

baatspill_hoey_sjoe_og_kveld.jpg

Så var det Digernes som er utstyrt med en 5cyl Wichmann ... :

digernes_til_kai.jpg

Nå, hva syns du om dette Bastard? Her får du med godlyd også!! Skuta på første bilde har en 2 eller 3 sylindret sak i seg! :wink:

Spill heller Virtual Sailor spillet.. Jeg synes det er mer realistisk å man kan legge inn båter selv som man designer.. Jeg har fått noen "skøyter" av en kompis som han har designa. Legger ved noen bilder av spillet. Her kan man få mye høyere bølger Bastard, grensen går på 47fot tror jeg!!

Jeg har også dette spillet ifra før. Synes dette er bedre mht grafikk og scenery.

Man kan laste ned en mengde addons ifra nettet både når det gjelder fartøy og scenery. Det finnes bl.a. et meget bra

Norway-scenery med riktige kystlinjer fyr osv som kan lastes ned ifra Virtual Sailor Net (se link under).

Noen linker her;

http://www.hangsim.com/vs/

http://www.virtual-sailor.net/

..........og en liten avsporing til et prosjekt jeg jobber med på fritiden http://www.dc10.no/

:smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...