bjhnor Startet 6.Juli.2007 Del på Facebook Startet 6.Juli.2007 Hei hei. Greide å ta propellen i dag. Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få en ny en til en god/billig pris i Oslo eller omegn?(Yamaha 60 HK) Et par av bladene fikk seg en krøll. Spørsmål to er om det finnes noen som reparerer slikt. Ellers ønsker jeg alla en god sommer. M.v.h. BJHNOR Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig Propell. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 6.Juli.2007 Del på Facebook Svart 6.Juli.2007 Kjedelig når det skjer. Er det stålpropell? SKJERDENS MEK VERKSTED AS Telefon: 22194150 Er det Aluminium er det vel kanskje like rimelig å kjøpe ny. Men du kan jo høre med dem. Ellers får du propeller blant annet hos Maritim Lykke til Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
bjhnor Svart 7.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2007 Takk Daffy. Ny prop. er herved innkjøpt hos Maritim M.v.h. BJHNOR Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Bare hyggelig Håper det ikke tar for lang tid før du får den da Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
bjhnor Svart 8.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 De hadde den på lager, så den er på motoren allerede. Jeg er klar for nye grunnstøtinger. He-he God sommer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Kjøpte du Solas'en eller den andre varianten de har? (Virker som helt kurante propeller begge 2) Har selv Yamaha 60 som snart trenger ny propell, den jeg har nå har vært i bruk siden 92 og begynner å bli temmelig tært... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
bjhnor Svart 8.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Hei igjen. Jeg kjøpte Solasen. til Kr. 1206. Sikkert bra nok til neste grunnstøting. M.v.h. BJHNOR Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
småbåtentusiasten Svart 16.Juni.2011 Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 (redigert) Tusen takk til Skjerdens mekaniske verksted i Oslo som jevnet min alu-propell med småhakkete kanter til Yamaha 50 hk for kroner 312 inklusive lakkering. Min reservepropell skal få samme reparasjon. En propell i ubalanse sliter på drevet og også simmerringen som holder vannet utestengt fra oljen i drevet i følge Skjerden selv. God økonomi å ha en propell i balanse, med andre ord! Redigert 16.Juni.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.