Jump to content

Dyrt å registrere ein båthenger?

Logshu

Recommended Posts

Hei,

Fulgte med ein liten uregistrert tilhenger då eg kjøpte båten min. Hengaren ser ut til å være frå tyskland og er sannsynlegvis ikkje registrert i Noreg før.

Den er av merket "Heinemann" og kan ta maks 650kg. Den er i meget bra stand og det er ikkje mindre enn 3 plater med informasjon om rammenummer o.l.

Nokon som veit om det er dyrt og/eller eventuelt vanskelig å få den registert i Noreg?

Kan eg forvente å betale noko toll e.l.? Sjølv om det ikkje er eg som har importert den?

Er det berre til å ta kontakt med næraste vegvesenstasjon og få seg ein avtale?

Er det veiavgift på ein registert henger? EU-kontroll el. liknande?

Dyrt å omregistrere ein henger?

Logshu

Om det ikke er blitt noen forandringer i den senere tid så koster det kun avgift for skilt og vognkort, det er en vektbegrensning på egenvekt på hengeren som avgjør reg avgift eller ei. Om hengeren er under 399kg i egenvekt så er var det iallfall ikke tidligere noen form for avgifter. Om hengeren ikke er tollet i norge kan det ikke by på noen store problemer egentlig, du tar kontakt med biltilsynet der du bor. Ber de sette opp en time for kontroll for nyregistrering, de vil da sjekke om konstrukjsonen ser "Grei" ut, eventuelt bremser funker osv. Har bygd endel hengere av gamle camping vogner og har hver gang tatt det som nyregistrering istedet for å omregistrere den gamle vogna :) Penger spart vet du :seeya:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...