bjartela Startet 8.Juli.2007 Del på Facebook Startet 8.Juli.2007 Hei, Nokon som har gode tips eller erfaring med å male/lakkere innenbordsmotorer? Produkter og framgangsmåte til ein overkommeleg pris. Bjartela Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Hvordan er det å bruke Arcanol, med evt Bengalack som toppstrøk? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Volvo Penta har en grønnmaling som er helt superb til bruk på motorer. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hasla 26 Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 (redigert) Hei jeg brukte en syre til og fjærne rusten med,etter på pusset jeg dette ned med stålbørste og spylte godt.Kjøpte så orginal lakk til min Yanmar spray runt 120 kr og volla en vakker motor.Lakkerte mens motor var i båten ikke noe problem maskerte det som ikke skulle lakkeres.MvhBjørn Redigert 8.Juli.2007 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
ivar Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Viktigste er vel her som andre steder, grunnarbeidet. Få fjernet evt rust og løs maling, samt få avfettet grundig. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Rolfsnes Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Ute i "felten" dvs. større skipsmotorer legg eg merke til at noen maskinister maler motorane medan dei er varme, resultat: Matt og ugjevn overflate, der maling lett løsner. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 8.Juli.2007 Del på Facebook Svart 8.Juli.2007 Hadde for en del år siden en lengre prat med Jotun om akkurat dette. Etter å ha vært innom flere aktuelle løsninger ble konklusjonen grunning med Jotun Anitpest og Jotun Hardtop som toppstrøk. Han jeg snakket med anbefalte ikke dette med en gang fordi det var den dyreste løsningen men samtidig den absolutt beste. Den aktuelle motoren min hadde vært bilmotor og hadde noe tykt olje/veistøvbelegg men lite rust og ble kun avfettet og høytrykkspylt med varmt vann og malt med Antipest/Hardtop. Først med radiatorkost på de mest utilgjengelige stedene og deretter sprøyte på resten. Resultatet ble slik: Eneste plassen denne behandlingen ikke holdt var et par veldig små partier på turboen der der ikke var vannkjøling, tilsammen 3-4 cm2. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.