Jump to content

Male/lakkere motorer

bjartela

Recommended Posts

Hei jeg brukte en syre til og fjærne rusten med,etter på pusset jeg dette ned med stålbørste og spylte godt.Kjøpte så orginal lakk til min Yanmar spray runt 120 kr og volla en vakker motor.Lakkerte mens motor var i båten ikke noe problem maskerte det som ikke skulle lakkeres.MvhBjørn

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Hadde for en del år siden en lengre prat med Jotun om akkurat dette. Etter å ha vært innom flere aktuelle løsninger ble konklusjonen grunning med Jotun Anitpest og Jotun Hardtop som toppstrøk. Han jeg snakket med anbefalte ikke dette med en gang fordi det var den dyreste løsningen men samtidig den absolutt beste.

Den aktuelle motoren min hadde vært bilmotor og hadde noe tykt olje/veistøvbelegg men lite rust og ble kun avfettet og høytrykkspylt med varmt vann og malt med Antipest/Hardtop. Først med radiatorkost på de mest utilgjengelige stedene og deretter sprøyte på resten. Resultatet ble slik:

128_2900b.JPG

Eneste plassen denne behandlingen ikke holdt var et par veldig små partier på turboen der der ikke var vannkjøling, tilsammen 3-4 cm2.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...