Hasla 26 Svart 10.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2007 Ja akkurat det må denne være akkurat som på bilen.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Anonym Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Hei.Ekspansjonstanken må være tilkoblet det høyeste punktet slik at luft som samles i kjølesystemet naturlig ender opp i tanken. Dette er IKKE korrekt. Det kommer helt an på konstruksjonen i kjølesystemet. Jeg har hatt biler der ekspansjonstanken har ligget lavere enn radiatoren, og tilkoblingen har vært på radioatoren, som igjen står montert ca 20cm lavere enn høyste punkt i kjølesystemet.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Jeg fikk problemer med høy temp. over tid og tilslutt opplevde jeg samme symptomer som deg og det viste seg at ferskvanns-sirkulasjonspumpa var utslitt, når den ble byttet ble alt normalt. Pumpa ble sjekket av et lastebilverksted og verksmester sa at pumpa var helt OK, men det viste seg å være feil. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 11.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Hei igjen! Har vært ute og testet i kveld, og nå er alt bare fryd og glede Foreløpig iallefall.... Temperaturen var stabil og fin, og ingen overtrykk/ overstrømning av frostvæske. Har etter tips bare litt væske i ekspansjonstanken - når den er varm. Fyller jeg for mye blir det krøll tror jeg. Tror også systemrensen kan ha hatt en positiv effekt. Motoren virker enda mer stabil på tempen. Nå kan ferien komme (Bank i dollbordet...) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
S/Y EIMY Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Er ikke livet herligt Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Kjempe flott nå for du bare kose deg,bare varmen kommer også da.God sommer.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Anabelle Svart 8.September.2007 Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 Som jeg var inne på i en annen tråd har jeg nå dette problemet på min Ford 2402E. Følgende er status: motoren går bra, ryker ikke, starter ganske lett. (i den grad disse motorene starter lett....) Kinnet motoren litt uten lokk på varmeveksler. Kom da litt røyk- eksos. Problemene er altså overtrykk i ferskvannskretsen + at jeg mister kjølevann. Siden motoren går bra og ikke ryker tenker jeg at dette skyldes feil på varmeveksler, og ikke toppakning. Kan man få litt eksos opp gjennom varmeveksler dersom det ved en feil er åpning rett ut mot eksosanegget? Det går jo en vannrør ned til eksoskjøling, og det er vel litt motstand i et slikt eksosanlegg. Jeg tenker da at dersom motstanden der er stor nok, kanskje det er lettere for eksosen å stige opp i varmeveksleren enn å gå rette veien. Vet at det har vært noen dårlige pakninger i v-veksleren, men har prøvd å reparere. Dessverre får jeg ikke tak i rette pakningene, så det blir litt hjemmemekk. AB Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Anonym Svart 8.September.2007 Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 Smaker det salt av kjølevæsken? Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Fant årsaken. Sprekk i topplokket og vann i 2 sylindre. Så da er det bare å se etter brukt topp. Det kan jo bli en utfordring. AB Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.