litt peiling Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Risør Kjedligere by finnes vel ikke, hva er pen og fint med Risør Havna er ok, men hele byen trenger en STOOOR oppussing. Akvariet er nedslitt, resturangene er nedslitte,møkkete. Rett og slett ufyselige. Vi var i Risør for 8 år siden, da var det flott. Men det er vel ikke blitt malt eller gjort noe annet i byen siden da. Eksempel på at Risør har stått stille er vel navnet på matbutikken: ICA RIMA 1000 Colonial ( alt er riktig skrevet ja). Link to post
Sjøtummel Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Var innom Lillesand i går og må si jeg ble litt imponert over standardhevningen fra tidligere år. Større, bedre utstyr og totalt sett mye triveligere. God med vann- og strømposter, gratis bredbånd. Det eneste var at det burde vært flere uteligger. Uteliggere? I Lillesand? Nå vel, problemet med disse utriggerne på gjestebrygger er at de ikke passer alle båtstørrelser. Med en enkelt, kraftig utrigger kan mindre båter fortøye med liner til hverandre et par lag på hver side av utriggeren. Med flere utriggere blir det ofte en del luft mellom båtene, noe er dårlig plassutnyttelse i ferietiden. Det som mangler i Lillesand er noen flere bøyer utenfor gjestebrygga, og litt mer iver fra havnevakta slik at flere av de større båtene bruker disse i stedet for å ligge longside. Link to post
bliss X Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Har ikke stemt, fordi jeg ikke har vært i alle havnene som deltar, men jeg er enig i at det gjerne kunne vært litt bedre organisering i Lillesand. Store båter opptar ofte unødig mye plass. De har mye å lære av nabobyen Grimstad Link to post
Seiljåtten Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Var en tur i Mandal nettopp, koselig liten by, men 280 kroner for båter over 35 fot som skal betales til et parkeringsselskap gir litt dårlig inntrykk. Tipper mange velger å snu i kristiansand neste gang etter at de har sett det. Kristiansand har forøvrig perfekt beliggenhet, men et elendig bryggeanlegg som er utsatt for sjø. Legg dere på indre havn ved festningen i kristiansand, eller kjøp ekstra fendere og rykkdempere. Link to post
lano2 Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Så ringte du ikke ? Da kunne vi Da hadde du også spart 280 kr Link to post
Mouche Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Det som mangler i Lillesand er noen flere bøyer utenfor gjestebrygga, og litt mer iver fra havnevakta slik at flere av de større båtene bruker disse i stedet for å ligge longside. Har ikke stemt, fordi jeg ikke har vært i alle havnene som deltar, men jeg er enig i at det gjerne kunne vært litt bedre organisering i Lillesand. Store båter opptar ofte unødig mye plass. De har mye å lære av nabobyen Grimstad I dag er alle bøyene på utsiden i bruk av større seilbåter. I tillegg ligger det noen motorbåter longside, men til deres forsvar så er de ikke alene, de har både 2 og 3 båter på utsiden, så da får vel egentlig plass til flere båter enn om de samme båtene hadde ligget med hekken, eller baugen, inn til brygga. Rimelig fullt i dag, ikke så rart med det møkkaværet som er her nå! Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Pjolter Svart 14.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2007 Så kom da solen til Kragerø også Herud KOB.. nå fikk jeg "hjemmlengsel". Er første sommer på 40 år jeg ikke tilbringer sommerferien på Skåtøy... ( Øy utenfor Kragerø) pga. av fødsel.. Men det blir båtferie her i Trønderlagen i stede. Og med været som hittil har vært, er nok ikke det ille bytte i år.... eneste regnet gjorde bra i år var å fylle sisternene og "vanne" plenen . Mvh Pjolter med sol og sommer i Trondheim I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Seiljåtten Svart 15.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2007 Så ringte du ikke ? Da kunne vi Da hadde du også spart 280 kr Ja det hadde jo vært artig, så kunne jeg sett litt skikkelig håndtverk. Skal huske på det neste gang jeg suser forbi Reginaen, ellers bor jeg nå kun 5 minutter fra kr. sand gjestehavn på sykkel, om dere skulle forville dere den veien en helg. Link to post
svaberget Svart 17.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2007 (redigert) Risør Kjedligere by finnes vel ikke, hva er pen og fint med Risør Havna er ok, men hele byen trenger en STOOOR oppussing. Akvariet er nedslitt, resturangene er nedslitte,møkkete. Rett og slett ufyselige. Vi var i Risør for 8 år siden, da var det flott. Men det er vel ikke blitt malt eller gjort noe annet i byen siden da. Eksempel på at Risør har stått stille er vel navnet på matbutikken: ICA RIMA 1000 Colonial ( alt er riktig skrevet ja). Alle byer må hele tiden ha innbyggere som passer godt på husene sine. Risør er verken bedre eller dårligere enn andre. Dessverre har politikerne valgt boplikt, noe som gjør at mange hus som går i arv, og hvor man da slipper boplikt, har huseiere som lar det skure og gå. Det er kanskje dyrt nok å ha flott hus på Østlandet, hytt på Hafjell og et arvet hus i Risør som man bare besøker 2 uker i året. Alle disse arvingene ødelegger for oss som ønsker oss tilbake til byen og som steller pent med huset vi kjøper - men som vi også da ha boplikt på. En urettferdig joldning. Restaurantene i byen er ikke slitt, snarere tvert i mot. Mottaket, gamle fiskebrygga, pusset opp for millioner i fjor. Buene (ute på Solsiden) er også pusset opp og fått ny eier. KastLoss kunne nok trenge en oppfriskning, men møkkete? Nei! Matbutikken du henviser til het opprinnelig RIsør MAtsenter, forkortet til RIMA. Eieren valgte å legge på tallet 1000 for å erte Rema. Senere er butikken blitt med i ICA kjeden, men beholder altså sitt opprinnelige navn også. Kanskje du bør sjekke slike ting før du uttaler deg. Hvis du ikke finner noe pent med Risør by og naturen, så kom tilbake så skal jeg gladelig gi deg en byvandring og skjærgårdstur. Jeg kan love deg at du da vil få et helt annet inntrykk og komme tilbake om og om igjen. Redigert 17.Juli.2007 av svaberget (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn