Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Det var ikke feil fra Bosch. Det var feil spekk fra VP da man tok utgangspunkt i at all diesel av en590. Hvilket det dengang ikke var. 
Uoffisielt og fra husken: det som skjedde var at det ble kaviteringsgroper i kulespissen på dysene. Dysene skar seg. Og alt trykket fra common railen gikk bakover. I og for seg ikke noe farlig, men VP har kjøling av dysene med kjølevæske, og da gikk alt trykket fra commonrail ut i kjølevæskesystemet, det svakeste leddet røk, og det var frostpluggene. Motoren gikk tom for kjølevæske og skar seg på svært kort tid

 

Problemer ble løst, uten at noen innrømmet skyld, ved at dysene fikk ny spekk med større tolleranser og andre legeringer OG den norske dieselen ble endret. VP forsøkte å konstruere om blokka for å  unngå trykk ut i kjølesystemet, men det fikk man ikke til uten å konstruere om større deler av motoren. 
 

problemene oppstod på motorer med lavt timetall. På motorer som har gått mange timer uten problemer har dette gått seg til i følge VP. 
 

rens av kjølesystem er hvert 5. år

Bitteliten

Bitteliten

Det var ikke feil fra Bosch. Det var feil spekk fra VP da man tok utgangspunkt i at all diesel av en590. Hvilket det dengang ikke var. 
Uoffisielt og fra husken: det som skjedde var at det ble kaviteringsgroper i kulespissen på dysene. Dysene skar seg. Og alt trykket fra common railen gikk bakover. I og for seg ikke noe farlig, men VP har kjøling av dysene med kjølevæske, og da gikk alt trykket fra commonrail ut i kjølevæskesystemet, det svakeste leddet røk, og det var frostpluggene. Motoren gikk tom for kjølevæske og skar seg på svært kort tid

 

Problemer ble løst, uten at noen innrømmet skyld, ved at dysene fikk ny spekk med større tolleranser og andre legeringer OG den norske dieselen ble endret. VP forsøkte å konstruere om blokka for å  unngå trykk ut i kjølesystemet, men det fikk man ikke til uten å konstruere om større deler av motoren. 
 

rens av kjølesystem er hvert 5. år

Bitteliten

Bitteliten

Det var ikke feil fra Bosch. Det var feil spekk fra VP da man tok utgangspunkt i at all diesel av en590. Hvilket det dengang ikke var. 
Uoffisielt og fra husken: det som skjedde var at det ble kaviteringsgroper i kulespissen på dysene. Dysene skar seg. Og alt trykket fra common railen gikk bakover. I og for seg ikke noe farlig, men VP har kjøling av dysene med kjølevæske, og da gikk alt trykket fra commonrail ut i kjølevæskesystemet, det svakeste leddet røk, og det var frostpluggene. Motoren gikk tom for kjølevæske og skar seg på svært kort tid

 

Problemer ble løst, uten at noen innrømmet skyld, ved at dysene fikk ny spekk med større tolleranser og andre legeringer OG den norske dieselen ble endret. VP forsøkte å konstruere om blokka for å  unngå trykk ut i kjølesystemet, men det fikk man ikke til. 
 

rens av kjølesystem er hvert 5. år

Bitteliten

Bitteliten

Det var ikke feil fra Bosch. Det var feil spekk fra VP da man tok utgangspunkt i at all diesel av en590. Hvilket det dengang ikke var. 
Uoffisielt og fra husken: det som skjedde var at det ble kaviteringsgroper i kulespissen på dysene. Dysene skar seg. Og alt trykket fra common railen gikk bakover. I og for seg ikke noe farlig, men VP har kjøling av dysene med kjølevæske, og da gikk alt trykket fra commonrail ut i kjølevæskesystemet, det svakeste leddet røk, og det var frostpluggene. Motoren gikk tom for kjølevæske og skar seg på svært kort tid 

 

Problemer ble løst, uten at noen innrømmet skyld, ved at dysene fikk ny spekk med større tolleranser og andre legeringer OG den norske dieselen ble endret. 
 

rens av kjølesystem er hvert 5. år

Bitteliten

Bitteliten

Det var ikke feil fra Bosch. Det var feil spekk fra VP da man tok utgangspunkt i at all diesel av en590. Hvilket det dengang ikke var. 
Uoffisielt og fra husken: det som skjedde var at det ble kaviteringsgroper i kulespissen på dysene. Dysene skar seg. Og alt trykket fra common railen gikk bakover. I og for seg ikke noe farlig, men VP har kjøling av dysene med kjølevæske, og da gikk alt trykket fra commonrail ut i kjølevæskesystemet, det svakeste leddet røk, og det var frostpluggene. Motoren gikk tom for kjølevæske og skar seg på svært kort tid 

 

Problemer ble løst, uten at noen innrømmet skyld, ved at dysene fikk ny spekk med større tolleranser og andre legeringer OG den norske dieselen ble endret. 



×
×
  • Create New...