Mercury_ Startet 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2007 Hva kan dette være? Er det vann? Den så fin ut på peilepinnen. Men når jeg tappet av oljen var den rett og slett grå. Skal det kanskje være slik? Er det skummet olje kanskje? Eller bare vann som er kommet inn. Er det farlig å kjøre så lenge jeg sjekker oljenivået (Med den nye oljen). Mercury 2002 mod 75hk Sitér dette innlegget Link to post
Schnappi Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Det er nok vann. Når den har stått en stund kan olja på toppen (og peilepinnen) se OK ut. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Du bør nok sjekke den nye oljen etter hvert også (tapper av litt fra bunnen). Vann i oljen gir mistanke om lekkasje i toppakning eller oljekjøler (for de som har det). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Erik Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Grå olje skyldes vann. Det vannet kommer fra ett sted. Dette er dårlige nyheter :nono: Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Mercury_ Svart 12.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Er det vanskelig å finne ut hvor vannet kommer inn? Sitér dette innlegget Link to post
l@ci Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Hei, hadde ogsaa problem med vann i olje, det trenger ikke aa bli en stor problem, første ting aa sjekke (og mest vanlig feil) er aa sjekke vannpumpa.. jeg kjopte en repair kit og har byttet alt i pumpa og fikk ikke mer vann i olje... Lykke til, David. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Er det vanskelig å finne ut hvor vannet kommer inn? Ja, det kan det ofte være, for du må ofte skru fra hverandre ting for å se om det er det som er feilkilden. Du må f.eks ta av toppen for å sjekke om det er topppakningen som er røket. Dersom det da IKKE er det, må du jo da alikevell skifte den nå du først har tatt toppen av . Jeg har hatt grå olje 2-3 ganger, alle gangene var topppakning (B20 innebords Bensinmotor) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Mercury_ Svart 16.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2007 Det høres veldig dyrt ut. Trodde ikke det skulle skjedd på så ny motor (02-mod) Sitér dette innlegget Link to post
prhe Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Hei. Samme problemet hadde jeg på min Mercury 2002 modell 4takt for 14 dager siden. Motoroljen min innholdt 5 liter med vann, når jeg drenerte den. Demonterte motor fra stammen og fant ut at det var en sprukket pakning i toppen som gjorde at kjølevannet kom seg inn. Men holder på enda for å sjekke om det kan være andre årsaker til vann i oljen. Tidlig eier hadde ikke tatt vinterkonserveringen på denne, og det er en viktig vedlikeholdsjobb for å bevare motor sesong etter sesong. Håper du får fikset det. Preben Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.