Jump to content

ny batterilader, inntil kr 2000.-

Christina 3

Recommended Posts

Tror at jeg med min bruk hadde klart meg med en 10A lader, men når jeg først skulle bruke penger på en ny tenkte jeg at jeg kunne kjøpe meg en skikkelig en med en gang.

Nå har jeg jo muligheten til å lade opp batteriene fortere vis min brukemåte skulle forandre seg med årene. Så bortkastet penger syns jeg ikke det er, men pr dags dato hadde jeg ikke trengt så stor.

Tror det blir bra nok til meg....også om noen år.

• 2 uker senere...

Ja da er ctec`en montert og prøvet. En i båten og den andre hjemme.

Skal si deg det lader jeg :eek: . Veldig fornøyd med både laderen og batterinett.no.

Eneste jeg stusset over var vifta....boksen er jo helt tett så den må jo bare sirkulere luften inni boksen :lol:

Gleder meg til å få prøvd den skikkelig utover sommeren.

:seeya:

Gratulerer, ser du har fått laderen i drift nå. Dette var jo et godt tilbud på toppen av det hele. Forstår at den svarer til forventninger og dekker behovet for lading av batteriene dine.

Har du målt hvor stor ladestrømmen er når du lader alle batteriene?

Jeg har den mindre modellen, 7000 som ikke har vifte. Målt ladestømmen etter at den var blitt noe varm, da hadde ladestrømmen gått ned fra 7A til ca 5,5A. La et flatjern ned i båten som jeg la laderen på for å kjøle den. Ladestrømmen økte da med over 1A. Gjorde dette bare som en prøve for å se hvordan temperaturen virket inn på ladetrsømmen.

:seeya:

• 4 uker senere...
jeg har en u inteligent 20 amp lader som virker litt hard på batteriene . .batteriene blir litt varme og småkoker....har prøvd den på mange batteirer med samme erfaring.. er det vanlig?? har jo ikke latt den stå på lenge pga dette..

Litt flåsete sagt av meg: Det er ikke en lader, men en batterikoker du har... :cryin: Skaff deg en lader med regulering.

Men før jeg sier mere: Er enig med lotus: Du må si mere om størrelse og bruksmønster på batteribank og dynamo...

Har det noe å si for batteriene at de blir ladet opp med hurtiglader på 80A :confused:

"Hurtiglader", hva er nå DET egentlig? En billig "starthjelpslader" fra Biltema el.l.???

Betyr vel egentlig at den skal trøkke så mye Ah inn i batteriet som mulig på kortest mulig tid, brukt et kort øyeblikk??

Og for at DET skal kunne skje, må spenningen opp... 16 - 20 volt?

Næppe noen god LADER.

Men: Har en slik sjøl... PÅSTEMPLET 150 amp. Bruksveiledningen sa 135 Amp.... Kobla til et nedkjørt batteri på 200 Ah... DAahh gikk amperemeteret på styggedommen i peak (70 amp)... Amp-tanga MI viste 35 amp!!!!

Jodda, den er grei nok, men da MÅ du vite hva du driver med... Sjøl tok jeg en gammel termostat fra en VVB og la under batteriet og lot 230-volten til laderen gå gjennom denne. Justerte ned til ca 26 grader, og resultatet er at laderen kobler ut automatisk når tempen på batteriet stiger litt. Syrekontroll ofte er et must på slik styggedom!

Men du værden så kjekk den er når jeg kommer en iskald vintermorgen og ikke får start på en bil: Frisker opp batteriet på MEGET kort tid.

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Kunne vært artig og sett mer data på denne laderen. Hvordan den lader (spenning/strøm i de forskjellige step), og om det er noen begrensning hvor lenge den kan lade med 80A. Dvs om det er noen maks størrelse på batteribank.

Om 80 A er hurtiglading kommer jo an på batteribankens størrelse også.

Er ellers enig i at det må være et kupp hvis den fungerer bra som auomatlader opp til 80A.

Redigert av OLPI (see edit history)
  • 1 måned senere...

Hei folkens.

Når det gjelder seriøsiteten til batterinett.no begynner jeg virkelig å tvile!

Bestilte en c-tec m300 18.07.07 som jeg forhånds betalte med bankort,denne har enda ikke dukket opp :confused:

Etter ca 2 uker ringte jeg til batterinett, de viste ikke hvorfor ikke laderen var sendt enda men skulle få gjort det umiddelbart...

etter dette skjedde det ingen ting.Har ringt å sendt mail mange ganger men ikke svar, :headbang:

Noen som har tips om vordan man kan komme i kontakt med disse personene,eller hvordan man skal gå fram for å få pengene sine tilbake hvist man er blitt lurt?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...