hifo Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 jeg har en u inteligent 20 amp lader som virker litt hard på batteriene . .batteriene blir litt varme og småkoker....har prøvd den på mange batteirer med samme erfaring.. er det vanlig?? har jo ikke latt den stå på lenge pga dette.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Nemo Svart 12.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Da er en ctec M300 bestillt og jeg gleder meg til å prøve den Takker for alle innspill og tips. Mener du har gjort et godt valg. Tror nok at du får god lading med denne løsningen. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Mener du har gjort et godt valg. Tror nok at du får god lading med denne løsningen. God lading blir det helt sikkert, men her er det bare behov for vedlikeholdslading og en 9A lader fungerte i følge Marolita utmerket. Er det da et godt valg eller bare sløsing med penger? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 13.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Tror at jeg med min bruk hadde klart meg med en 10A lader, men når jeg først skulle bruke penger på en ny tenkte jeg at jeg kunne kjøpe meg en skikkelig en med en gang. Nå har jeg jo muligheten til å lade opp batteriene fortere vis min brukemåte skulle forandre seg med årene. Så bortkastet penger syns jeg ikke det er, men pr dags dato hadde jeg ikke trengt så stor. Tror det blir bra nok til meg....også om noen år. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 Helt enig i resonnementet! Når du først skulle ut å handle ny lader så ville jeg også gjort det slik: handlet noe større enn det jeg egentlig trengte og maks opptil batterikapasiteten/10h Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 22.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2007 Ja da er ctec`en montert og prøvet. En i båten og den andre hjemme. Skal si deg det lader jeg . Veldig fornøyd med både laderen og batterinett.no. Eneste jeg stusset over var vifta....boksen er jo helt tett så den må jo bare sirkulere luften inni boksen Gleder meg til å få prøvd den skikkelig utover sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 26.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2007 Gratulerer, ser du har fått laderen i drift nå. Dette var jo et godt tilbud på toppen av det hele. Forstår at den svarer til forventninger og dekker behovet for lading av batteriene dine. Har du målt hvor stor ladestrømmen er når du lader alle batteriene? Jeg har den mindre modellen, 7000 som ikke har vifte. Målt ladestømmen etter at den var blitt noe varm, da hadde ladestrømmen gått ned fra 7A til ca 5,5A. La et flatjern ned i båten som jeg la laderen på for å kjøle den. Ladestrømmen økte da med over 1A. Gjorde dette bare som en prøve for å se hvordan temperaturen virket inn på ladetrsømmen. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 26.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2007 Hmmmm....godt tips nemo. Skal prøve det for morro skyld jeg å... Må bare på biltema idag å kjøpe tangamperemeter. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Er denne laderen noe å satse på http://www.blackdecker.se/automotive/produ.../catno/BDV1085/ den kan lade opp til 80A, Clas Ohlson selger den for kr.1198,- Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Det fremgår at den lader 2/10/30/80 Amp, hvor 80 Amp anvendes til hurtiglading. Jeg har ikke snakket med båteiere som har erfaring med denne typen. Den var jo svært billig i forhold til andre ladere jeg har vært borti. Ikke godt å si om det i dette tilfellet er sammenheng mellom pris og kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Har det noe å si for batteriene at de blir ladet opp med hurtiglader på 80A Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) jeg har en u inteligent 20 amp lader som virker litt hard på batteriene . .batteriene blir litt varme og småkoker....har prøvd den på mange batteirer med samme erfaring.. er det vanlig?? har jo ikke latt den stå på lenge pga dette.. Litt flåsete sagt av meg: Det er ikke en lader, men en batterikoker du har... Skaff deg en lader med regulering. Men før jeg sier mere: Er enig med lotus: Du må si mere om størrelse og bruksmønster på batteribank og dynamo... Har det noe å si for batteriene at de blir ladet opp med hurtiglader på 80A "Hurtiglader", hva er nå DET egentlig? En billig "starthjelpslader" fra Biltema el.l.??? Betyr vel egentlig at den skal trøkke så mye Ah inn i batteriet som mulig på kortest mulig tid, brukt et kort øyeblikk?? Og for at DET skal kunne skje, må spenningen opp... 16 - 20 volt? Næppe noen god LADER. Men: Har en slik sjøl... PÅSTEMPLET 150 amp. Bruksveiledningen sa 135 Amp.... Kobla til et nedkjørt batteri på 200 Ah... DAahh gikk amperemeteret på styggedommen i peak (70 amp)... Amp-tanga MI viste 35 amp!!!! Jodda, den er grei nok, men da MÅ du vite hva du driver med... Sjøl tok jeg en gammel termostat fra en VVB og la under batteriet og lot 230-volten til laderen gå gjennom denne. Justerte ned til ca 26 grader, og resultatet er at laderen kobler ut automatisk når tempen på batteriet stiger litt. Syrekontroll ofte er et must på slik styggedom! Men du værden så kjekk den er når jeg kommer en iskald vintermorgen og ikke får start på en bil: Frisker opp batteriet på MEGET kort tid. Redigert 23.August.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Espen C Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 "Hurtiglader", hva er nå DET egentlig? En billig "starthjelpslader" fra Biltema el.l.??? Nei en lader i fra Black&Decker http://www.blackdecker.se/automotive/produ.../catno/BDV1085/ Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) Jøss!! Synd at jeg ikke så denne for et halvt år siden... Ser ut til å være en før omtalt batterikoker MEN med påsatt 3-stegs lade-automatikk. HM.. Har ingen erfaring med den; Kanskje er den bra?? Redigert: DENNE strengen beskriver mere litt om "kokeren" min... Redigert 23.August.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
olpi Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) Kunne vært artig og sett mer data på denne laderen. Hvordan den lader (spenning/strøm i de forskjellige step), og om det er noen begrensning hvor lenge den kan lade med 80A. Dvs om det er noen maks størrelse på batteribank. Om 80 A er hurtiglading kommer jo an på batteribankens størrelse også. Er ellers enig i at det må være et kupp hvis den fungerer bra som auomatlader opp til 80A. Redigert 23.August.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) Nei en lader i fra Black&Decker http://www.blackdecker.se/automotive/produ.../catno/BDV1085/ Hei. Takk for tips. Vil kjøpe den som bruker til hjemme. Tillegg kan bruker til båten også. litt stor bilde her. http://www.clasohlson.no/Product/LargeImag..._113920_610.jpg At-le Redigert 23.August.2007 av At-le (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 CO katalogen kom nå i dag å der fulgte det med en verdisjekk på 100kr,- du kan trekke i fra kjøpesummen, så da vil batteriladeren koste kr.1098,- Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 (redigert) CO katalogen kom nå i dag å der fulgte det med en verdisjekk på 100kr,- du kan trekke i fra kjøpesummen, så da vil batteriladeren koste kr.1098,- Hei. Usikker på om jeg kan kjøpe den, spørsmål er tykk kabel er lang? hvor mange meter? 1-2-3 meter? Hvis den er kun 1 meter. så glem det. At-le Redigert 23.August.2007 av At-le (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OPTIMAL Svart 23.August.2007 Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Kommentar fra moderatorFordekt kommersiell markedsføring slettet. Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 23.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2007 Hei. Fikk målt c-tec`en Nemo og den leverer 25A ja.....faktisk litt over. Dette rett etter at jeg plugget inn laderen. Neste blir å måle etter at den har stått på en stund og blitt varm. Når den gikk over til vedlikehold leverte den 3A. Syns det funker bra jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Hvor får jeg kjøpt denne CTEK M300 utenom på batterinett? (Jeg får ikke logget på der) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 21.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Hei. Skjønner ikke helt hva du mener....du må ikke logge på noe sted. Var akkurat innom nettstedet å sjekket og det funket fint, kom vertfall til kassa. Jeg valgte forhåndsbetaling og det gikk bra. Forøvrig veldig fornøyd med den.... Sitér dette innlegget Link to post
Maximus Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Hei folkens. Når det gjelder seriøsiteten til batterinett.no begynner jeg virkelig å tvile! Bestilte en c-tec m300 18.07.07 som jeg forhånds betalte med bankort,denne har enda ikke dukket opp Etter ca 2 uker ringte jeg til batterinett, de viste ikke hvorfor ikke laderen var sendt enda men skulle få gjort det umiddelbart... etter dette skjedde det ingen ting.Har ringt å sendt mail mange ganger men ikke svar, Noen som har tips om vordan man kan komme i kontakt med disse personene,eller hvordan man skal gå fram for å få pengene sine tilbake hvist man er blitt lurt? Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 (redigert) Hmm, lukter litt svidd av hele batterinett...skulle jo ikke være noe problem å spore post 2007? Å jeg kommer ikke til kassen uten å måtte logge inn. Har registrert meg som ny kunde. Noen som har handlet der og kan bekrefte seriøsiteten til selskapet? Redigert 22.Oktober.2007 av Helgebjork (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 Hei. Jeg var også interessert i CTEK M300. Hadde noen spørsmål og sendte en e-post til batterinett for omlag 3 uker siden, ikke noe svar. Har sjekket Brønnøysundreg. Firmaet er ikke registrert i foretaksregisteret. Haba Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.