Jump to content

ny batterilader, inntil kr 2000.-


Christina 3

Recommended Posts

Synes dere dramatiserer dette unødvendig!

 

Raskt oppslag i gule sider gav følgende resultat: http://www.webshopforum.no/shops/view/803

 

og velger du å "dra den helt ut" finner du dette:

 

Organisasjonsnummer: 889 301 562

Navn/foretaksnavn: ALMELAND

Organisasjonsform: Enkeltpersonforetak

Forretningsadresse: Fagerbakken 2

5101 EIDSVÅGNESET

Kommune: BERGEN

Postadresse: -

E-postadresse: -

Internettadresse: -

Telefon: 95 46 59 06

Mobil: 954 65 906

Telefaks: -

Registrert i Enhetsregisteret: 24.01.2006

 

Stiftelsesdato: -

Innehaver Christian Almeland

 

Næringskode®: 51.180 Agenturhandel med spesialisert vareutvalg ellers

Sektorkode: 790 Personlig næringsdrivende

 

Også registrert i: Foretaksregisteret

Merverdiavgiftsmanntallet

NAV Aa-registeret

 

 

Kan skaffe navnet på svigermora hans også hvis det er av interresse??? :wink:

Link to post
Hmmm....ser litt skummelt ut for meg i henhold til garantier da ? :eek:

Dersom det stemmer at Batterinett ikke eksisterer lenger ville jeg tatt kontakt med Ctek.se og her er linken.

Ctek lader har etter hvert blitt godt anerkjent av mange på markedet. Det er også ganske vanlig at andre får overtatt kundene som ikke lenger har firmaet de handlet hos.

 

Til Haba.

Her på BP ser jeg Wellcraft selger Ctek ladere, du finner han under marked og leverandører.

:seeya:

Link to post
Ser til min forundring at Ctek på sin hjemmeside ikke nevner et ord om de nye M300 og M200, på sin webside.

Forøvrig ser jeg at 2500 XS (som jeg har) også holder ip 44 og det må vel være tilstrekkelig fuktbestandighet i båt??

 

Har vert inne på Ctek's side, og fannt M300 og M200 marineladere ved å klikke på PRESS på h.side oppe,

så på produkter, og så klikk på Marine Chargers.

( Men jeg syns siden var litt rotete oppbygd, og vanskelig å navigere i :nonod: )

 

mvh

Knut T

:flag:

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post

Jeg leste gjennom denne tråden og satt igjen med noen tanker rundt dette med tilbud, etterspørsel, pris, valg av kvalitet og referanser.

 

I følge innholdet i linken til Ctek så leverer de OEM ladere til bilindustrien (OEM, som betyr leveranse av et produkt som benyttes som et supplement i egen produksjon). Jeg har hatt bil selv i mange år, og opplevd at batteriet må lades etter at lyset har stått på. Jeg skjønner ikke helt at det er bilfabrikantens ansvar å levere med en lader i tilfellet man glemmer å slå av radien eller lyset på bilen.

(Jeg har en 20 år gammel lader som virker bra til slike ting som også blir benyttet til å lade plenklipperen. Den er ikke like moderne som laderen som fulgte med plenklipperen, men den virker mye bedre).

 

En annen begrunnelse for å levere lader med bilen som standardutrustning ville være en innrømmelse av at bilen ikke har kraftig nok dynamo eller feil spenningsregulator. Skjønner ikke helt reklameverdien her. Det er jo noe helt annet hvis man har et forbruksbatteri enten i båt eller bobil, men jeg ser ingen referanseliste av betydning hos Ctek på dette feltet.

 

Det man vet om OEM leveranser, er at prisen er svært presset, og at det derfor hender, ganske ofte, at de billigste leverandørene velges, ikke kvalitet. Det skulle ikke forundre meg om dette er årsaken til den uheldige situasjonen Volvo penta har kommet i, og som er omtalt i en annen tråd på forumet. En underleverandør har levert en dårlig kvalitet del som gjør at motoren ikke starter.

 

Så tenker jeg litt videre på om prisen spiller så stor rolle, og det har den nok. I denne tråden er i vertfall pris på ladere et tema som trekker nesten 2300 besøkende på relativt kort tid.

 

Så har man dette med om delen (ladere i dette tilfellet) kan gjøre jobben. Jeg arbeider mye i båt og har ikke registrert at noen båter leveres med verken Ctek eller CO ladere originalt, men etter planene så skal de monteres selv.

 

Man har jo dette med prisen selvfølgelig, og dette må jo oppta båtbyggerne også tenker jeg videre. Kanskje det er derfor vi har så mye å gjøre med flere uker ventetid. Jeg sitter igjen med en følelse av at båtene av og til ikke får det utstyret de fortjener, og at mye av arbeidet vi gjør til daglig er å skifte ut ting som ikke holder mål.

 

Jeg er så glad hver gang kundene vil ha de gamle delene som er byttet ut, for nå har jeg nettopp fylt en conteiner med blant annet masse ladere og elektrisk utstyr. (Kostet meg 3500 kr å bli kvitt det som hadde samlet seg opp i løpet av et par år).

 

Sendte en IM til Sleipner for en tid tilbake og håpet han hadde bruk for noe, men han ville heller ikke ha noe, så det gikk på skraphaugen.

 

Tenk om ikke annet litt på miljøet, for mye av det utstyret dere beskriver, må vi skifte ut og kaste.

 

Mange av dere er jo relativt oppegående, og inders inne tror jeg dere hadde reagert negativt hvis mye av det utstyret jeg nylig kastet var montert i nybåten dere lurer på å kjøpe.

En ting til slutt. Monter ladere av denne typen med brennbart eller smeltbar kapsling på brannsikkert underlag med lufting under.

Link to post
Gjør oppmerksom på at Ctek sverige var inne og leste denne tråden ved middagstider i dag mandag, så de vet om den og følger med.

 

Av ren nysgjerrighet, - hvordan "ser" Gudrun eller andre slikt?

 

Regner jo med at det må være noe kontakt i bakgrunnen på en eller annen måte, - men hva er vitsen med denne opplysningen......?

 

Det er jo da mye mer matnyttig å bli henvist til førstehånds oppdaterte opplysninger om produktene fra leverandøren/produsenten sine offisielle web-sider, eller at noen kommer med sine konkrete erfaringer med produktene! :seeya::smiley:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post

Det kan virke som om tilbudet på vel 2000 for laderen m300 var svært bra. Her er hva Seilas skriver om laderen:

 

"De nye modellene, M200 og M300 leverer 15 eller 25 ampere. Swedish CTEK skryter av at de leverer ladere til alle Ferrari-modellene som har tilpasset det elektriske anlegget i bilen til den svenske laderen. Den minste koster ca 1900,- norske kroner og den store 2600,-"

 

Ser også at den selges andre steder i Europa til noe høyere pris enn Ctek 25000.

Link to post
Eneste jeg stusset over var vifta....boksen er jo helt tett så den må jo bare sirkulere luften inni boksen :lol:

Gleder meg til å få prøvd den skikkelig utover sommeren.

 

:seeya:

 

Min M200 er ikke tett, dvs den har en lufteåpning i enden som er noe skjult og der henter vifta inn luft tydeligvis.

I og med at det poengteres at laderen ikke er vannbeskyttet med mindre den er montert flatt eller i lengderetning.

 

Nå ligger det iallefall info om M200 og M300 hos Ctek http://www.ctek.com/NO/M200.aspx

 

Ser også at Biltema har fått 4 nye smarte ladere. 2 av dem er tydeligvis Ctek 3600 og 7000 "kopier" mens de to andre er grovere saker.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Apropos batterinett.no så har de litt krøll med nettprisene sine. Jeg fant samme batteriet under to undergrupper med forskjellige priser:

Videre har de føyd til "Mar" bak varenummeret på sine Sunox båtbatterier, men jeg finner ikke at det eksisterer noen egen marineversjon av disse.

Men prisen er høyere da....

Se forøvrig http://www.sunoxpower.com/chinese/mid_Productlist.asp for data.

 

Alternativ 1:

 

Sunox AGM 17 Ah

12v-17 Ah AGM batterier, velegnet til bruk i brann og sikkerhetssystemer.

Produktnr: SB 12-17

--------------------------------------------------------------------------------

50 på lager

--------------------------------------------------------------------------------

kr. 239,00

 

Alternativ 2:

 

Sunox AGM 17 Ah

12 volts 17 Ah AGM batteri.

Batteriet er egnet for bruk i brann og sikkerhets systemer, kommunikasjonsutstyr, nødbelysning, små solcelleanlegg, el. verktøy, UPS og leketøy.

Produktnr: SB 12-17

--------------------------------------------------------------------------------

27 på lager

--------------------------------------------------------------------------------

kr. 435,00

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Nå ligger det iallefall info om M200 og M300 hos Ctek http://www.ctek.com/NO/M200.aspx

 

Etter de tekniske spesifikasjoner å bedømme er m300 og xs25000 identiske ladere!!?

Andre som er istand til å finne forskjellen? :confused:

 

Den laderen som følger med M300 til startbatteriet er vertfall identisk med XS800 i følge hjemmesiden til CTEK

Sitat: "Provided with the M300 is also the M300 starter. The M300 starter is basically a XS 800"

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...