saga Startet 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2007 Vurderer å kjøpe en skjærgårdsjeep med denne motoren som kun har gått litt over 50 timer. Er det noen som har erfaringer med denne eller større/mindre motorer av samme merke? Hva med bensinforbruk, holdbarhet, støy o.l.? Har ikke så stor erfaring med større påhengsmotorer og lurer på om Tohatsu har et greit rykte/omdømme? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 11.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2007 Tror helt sikkert ikke at du skal være betenkt over å kjøpe Tohatsu 70 hk. tldi. Jeg har riktignok ikke hatt Tldi motor selv, men derimot en 90 hk. 2- takter Tohatsu. Eneste innvending mot denne var at den var "tørst". Meget driftsikker motor. En bekjent av meg har en 90hk Tldi og er meget godt fornøyd. Vesentlig lavere forbruk enn på vanlige 2- taktere. Jeg hadde vel vel gått for Tohatsu igjen , men jeg måtte opp i 115 hk, som de ikke kunne levere. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 12.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2007 Jo, av det jeg har kunne finne om Tohatsu på nett så virker det som om det er greie motorerer. Fordelene virker å være lav vekt (ca. 60 kg mindre enn Honda 75 4T), god holdbarhet, rimelige deler, god ytelse, enkel konstruksjon, lavt forbruk ved turtall noe under maks (faktisk lavere enn Honda ved 1000 rpm under maks). Har faktisk ikke funnet noen som har uttalt seg negativt eller har spesielt negative erfaringer med motoren. Ulempene virker å være mere støy og noe stort forbruk ved maks turtall samt at de kanskje ikke har så tett med forhandlere som enkelte andre motorer. På nettsidene sine reklamerer de med at de er de eneste påhengsmotorene som er S.O.L.A.S. godkjente - dvs. for bruk i redningstjeneste, offshore m.m. samt at de er det mest kjøpte merket i Scandinavia (stusset litt på det siste). Annenhåndsverdien er jeg imidlertid litt usikker på. Selv ville jeg nok foretrukket en båt med Honda, Yamaha, Suzuki m.m. så fremt pris og det øvrige var likt men om dette også er et generelt synspunkt blant andre vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 60 kg mindre enn Honda BF75 er nok feil. Vi snakker nok om ca 25-35 kg forskjell. Finner vekt på både 129 og 143 kg på TLDI 70. Tror nok 129 kg er feil. TLDI 70 og 90 deler nok samme blokka. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.