Jump to content

Redknows SBX-3 GSM båtalarm

Gjesti

Recommended Posts

Jeg har nå brukt alarmen siden i sommer - og har kun hatt et par falske alarmer. Årsaken til disse er imidlertid at den lave vintersola skinner rett "i fleisen" på PIR-sensoren, men dette kan nesten ikke Redknows lastes for. Men med et V900 MMS kamera ombord, er det bare å "ringe båten" for å se hva som skjer. Dette er imidlertidig mer kresent på en grei signalstyrke på mobilnettet. Her har jeg aldri opplevd problemer med Redknows!

Det blir etterhvert å montere denne opp med Orca Greens Trianchor m/Strobe for optisk varsling ved alarm + ekstra sirene (kraftigere). Jeg har også planer om å montere på noen flere sensorer; magnetkontakter for stuerom og flottør i kjølsvinet...

Foreløpig et "greit nok" produkt. Skulle jeg velge igjen, ville jeg nok vurdert alternative løsninger. :rolleyes:

• 7 måneder senere...

I går ettermiddag fikk jeg kaffen i vrangstrupen når alarmen plutselig gikk "bananas" og ulte som om det var både innbruddstjuver og svineinfluensa ombord :crazy:

Det resulterte i flere febrilske forsøk med å skru av alarmen, både via mobiltelefon og fjernkontroll. Ulinga kom og gikk - og etter et kvarters intens fumling gikk jeg løs på ledningene...

Jeg har derfor nå 1stk redknows alarm - uten sirene ombord. Ikke ideelt, men gjorde det ihvertfall mulig å oppholde seg ombord.

Noen som har opplevd noe lignende?

...Regner med at alarmen går i retur til Maritim ved første anledning. Først venter en :lipseal: demonteringsjobb! :wflag:

• 6 måneder senere...

Skal montere denne alarmen i båten min. fikk tak i bil versjonen veldig billig. Denne har en innvendig GPS antenne og ikke den utvendig marine antennen. Men dette burde ikke være et problem.

- Hvor bør jeg montere GPS antennen slik at den får signaler, men ikke syns?

- Hvor bør GSM antennen monteres?

- Hvilket GSM abonnement er å anbefale?

På forhånd takk.

Har selv "bilversjonen" med en sort "innvendig" antenne - det er denne Maritim kunne tilby. Ironisk nok...

Jeg får godt nok GPS signal ved å montere antenne "skjult" like under dekket (glassfiber.)

Hele alarmenheten ligger godt skjult, og RF-antennen (fjernkontroll) + GSM antennen har jeg montert så høyt som mulig, og i loddrett posisjon.

Har hatt alarmen i ca. 1,5 år nå, og denne fungerer bra. Noen ganger er den imidlertid "treg" på å skru seg av/på, og svarer ikke alltid på telefonoppringninger. Har også opplevd et par falske alarmer, men da mens jeg selv har sittet ombord og drukket kaffe (!). Foreløpig har jeg ikke montert på flere givere enn én bevegelses sensor. Har imidlertid gått til innkjøp av et par magnetkontaker og vannivå giver (ELFA), men foreløpig ikke fått sumlet meg å fått montert. Hvilke planer har du for installasjonen din?

Hvilke planer har du for installasjonen din?

Planen min er å montere vann nivå alarm. Har en liten dings med flottør som jeg kjøpte på E-bay.

Videre skal det monteres 2 stk Slike magnet kontakter på dørene.

Lurer litt på om jeg skal montere IR sensor ute.

I tillegg er jeg usikker på om jeg skal koble alarmen til startsystemet slik at det ikke er mulig å starte båten hvis alarmen er på.

Siden du sier at GPS antennen kan være under glassfiber skal jeg finne en grei plass å plassere denne.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...