Jump to content

Bever 350 eller plastbåt?

Hengekøye

Recommended Posts

Heisann.. Blei nettopp medlem pga jeg lurer på om jeg bør velge en Bever 350 eller en eller annen plast båt som evt. Hasle Summerfun eller AL 320..

Båten skal jeg kjøpe neste år til min komfirmasjon..! Så nå spør jeg dere om råd..! Er det mulig og legge en bever inntil ett berg for å ta imot personer uten at det kommer skader som sprekker og evt.?

Redigert av Båt elsker! (see edit history)
Er det mulig og legge en bever inntil ett berg for å ta imot personer uten at det kommer skader som sprekker og evt.?

Det kommer vel litt an på forholdene.

- Er det et sted som er utsatt for vind og bølger?

- Er det dypt nok på stedet til at det ikke er noen fare for å treffe bunnen?

- Er det jevnt berggrunn eller ujevt og taggete?

Jeg vil tror pkt. nr1 er det viktigste for å unngå skader på båten.

Såfremt du kan få båten til å ligge helt i ro inntil berget, så går det stort sett bra.

Lykke til!

Den tåler masse. Og det meste som evt går galt kan enkelt repareres. Den største risikoen er vel at du får riper i den fine blanke overflaten. Det kan du unngå med fendre.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Hei!

Kjøp deg en båt i glassfieber og hold den pen. Bruk fendere og vask den gjevnlig.

Plastbåter får lettere sår og hakk da plasten er veldig myk.

Jeg har en Steady 320 som jeg har hatt siden jeg var 10 år gammel. Stått i naust siste 3 årene uten å være i bruk.. :lol:

Grunnen til at jeg ikke bruker den er at akterspeilet sprakk. Sprekkene kom da jeg dro en på vannski.

Litt morsom hustorie, for Markedets stødigste jolle veltet som en "veltepetter" i et ekstremt nykk! Sprekken gjorde at at det sakte men sikkert rant vann i i det dobble skroget og båten sank 3 dager senere. :crazy: Jeg så det bille skje, så jeg tok av motoren og ventet... :diving:

Akterspeilet har vært forsøkt sveiset av forhandler 2 ganger. Men han har bare brukt silikon har jeg funnet ut. Når jeg gidder skal jeg sveise sprekken skikkelig selv :cool:

Moralen er at glessfieberbåter tåler mye, mye mer enn plastbåter. Jeg kjøpte en Dromedille 385 i stede for steadyen. Fantastisk god båt. :flag:

Solgte den for 3 uker siden da jeg skal bruke hele sommeren i seilbåten min denne sommeren... :smiley:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

spørs jo litt hva du skal bruke båten til også, og hvor opptatt du er av kjøreegenskaper og sjøegenskaper.

Ville nok selv kjøpt en glassfiberbåt, f.eks beveren, GH11 , evt hvis det skulle vært mykplast, Pioner 325 da det virker som den har et bra skrog. Ville også vurdert RIB.

Ligger også en ISY370 i havna her, virker som en kjekk ungdomsbåt det også

Hvor mye båten tåler kommer vel an på hvor forsiktig du er, er du skikkelig uvøren så blir båten fort stygg enten det er glassfiber, PE(polyetylen=mykplast) eller aluminium. Mens med normalt forsiktig bruk så burde du klare å holde den fin lenge...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Forsiktig skal du være uansett... :nono: Båter har sjel.. :lol:

Jeg vill anbefale deg å finne en godt brukt glassfieberbåt, som allerede har fått de første hakkene. Hakkene skal være små for at du klarer å polere den vekk, men med en plastbåt får du dem aldriv vekk.

Noen som kunne ha vært aktuelle:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=241&page=2

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=241&page=4

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=241&page=8

Det er masse og velge mellom, dette var bare joe jeg fant i en fart....

Fritjof Brandt

Tusen takk for alt, men jeg skal ha en Bever 350, det er bare at jeg leiter etter den riktige prisen.. Og det må vere en båt jeg ikke skal bruke alt for mye tid på.. Greit nok med noen hakk, men noe total restaurering vil jeg ikke.. Men fortsett og gi meg gode tips..?=)

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=1&tot=37

Noe sånt jeg leter etter..:D Til den prisen..

ahh...

Du får legge inn et Autosøk på finn og holde deg oppdatert. Det kommer alltid noe bra ut for salg dersom du bare venter. Og er klar til å kjøpe på dagen dersom det kommer noe billig.

Nå reiser jeg på Ferie og blir borte fra BP noen uker... :cryin::lol:

Fritjof Brandt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...