Gunda Startet 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2007 Hei ! Jeg skal montere el.toalett ombord og her i den forbindelse et spørsmål : Sokkelen toalettet skal stå på, er ca. 10 cm over vannlinjen, som vel er OK. For å slippe å lage nye huller til slangene, ser jeg at det vil være hensiktsmessig å legge vanninntaksslangen i en "loop" : Først opp fra sjøvannskranen og til ca.30 cm over toalettets sokkel og deretter ned til inntaksstussen på selve toalettet. (Denne stussen er ca 15 cm. over vannlinjen. ) Er det noen fare med å lage denne "loop'en" ? Hevertvirkning ?? Eller bør jeg, tross alt, heller legge vanninntaksslangen i en jevn stigning fra kranen og opp mot toalettet ? Takknemlig for snarlig svar, da jobben skal gjøres i helgen !! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2007 (redigert) Du får ikke mer hevertvirkning om slangen går opp og ned i forgold til om den går strake vegen. Så lenge sokkelen ståt over vannlinjen har du jo denne høyden + høyden på skåla som sikkerhetsmargin og det skal være rikelig i motorbåt. Det er en fordel å ha slangen kort. Lar du slangen gå langt opp kan du regne med litt tilbakerenning og da må du passe på å pumpe så mye at det bare er rent vann som renner tilbake. Redigert 13.Juli.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.