Jump to content

Drevlift/tiltmotor BMW Sterndrive

Arvecla

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt båt med BMW motor og hekkaggregat. Lift/tilt fungerte kun ved første gangs kjøring. Motor gikk tregt.

Børster var utslitt, skiftet disse men fungerer fortsatt ikke. Når jeg slår på bryter er det kun et rele som slår inn, motor går ikke. Noen tips?

Hadde samme problemet som deg, og kjøpte ny motor hos Ravns Garage. Husker ikke eksakt pris, mener det var ca 3500,-.

Ravns hadde pumpen på lager, så det gikk bare et par dager før den var på plass.

Eventuelt kan du kjøpe den direkte fra USA, så sparer du sikkert en god del.

Vær obs på at pumpen leveres med motor og øvre del av pumpehuset. Du må derfor demontere ventilhuset fra den gamle pumpen og flytte over på den nye, men det er en enkel sak. Husk også å sjekke rørene som går fra pumpen til transom, disse har en tendens til å korrodere og sprekke i løpet av årene.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Heisann

Jeg har også kjøpt meg en båt med BMW motor og drev i sommer.

Hadde akkurat samme problem som deg, og det viste seg at begge releene / solenoidene hadde irrede kontaktflater, jeg hørte de slo inn, men ved målin over de, var det ingen strømgjennomgang.

Jeg fikk tak i to brukte releer/solenoider, og da fungerte liften helt topp, og gjør det enda*S*S*

Ha en god sommer.

Foresten jeg har en ulyd i drevet mitt (BMW MARK II) ved maks rorutslag, har du noe kjennskap til dette ??

Morten

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...